Visa fullständig version : Blanda olika kosttillskott?
Käkar just nu Syntha -6 och tänkte beställa hem lite kreatin pulver. Så såg jag att jag även har 55% rabatt på ZMA hardcore vid köp av två stycken.
Så min fråga är, kan man ta proteinpulver samtidigt man tar kreatinpulver? Och kanske ZMA hardcore capsle? Får se hur jag gör med ZMA.
MVH
Maverick
2015-01-14, 15:34
Ja
Käkar just nu Syntha -6 och tänkte beställa hem lite kreatin pulver. Så såg jag att jag även har 55% rabatt på ZMA hardcore vid köp av två stycken.
Så min fråga är, kan man ta proteinpulver samtidigt man tar kreatinpulver? Och kanske ZMA hardcore capsle? Får se hur jag gör med ZMA.
MVH
Protein är protein
Kreatin är kreatin
ZMA är Zink magnesium och B6
Varför skulle de inte gå att kombinera dessa tre??
Vet du inte vad det är, hur dem funkar och vad som är i dem så kanske du inte ska köpa produkterna...
Hört att ZMA i kombination med D vitamin samt kalcium slår ut varandra.
Vet ej om någon här har en närmare blick på det hela.
Hört att ZMA i kombination med D vitamin samt kalcium slår ut varandra.
Vet ej om någon här har en närmare blick på det hela.
Har för mig att jag också har hört något om just ZMA och kalcium.
Jag tar ZMA för att jag (placebo eller inte) tycker mig sova bättre. Och faktumet att jag käkar ett halvkilo kvarg strax innan verkar inte påverka det faktumet iallafall.
Har för mig att jag också har hört något om just ZMA och kalcium.
Jag tar ZMA för att jag (placebo eller inte) tycker mig sova bättre. Och faktumet att jag käkar ett halvkilo kvarg strax innan verkar inte påverka det faktumet iallafall.
Förstår mig inte på hur folk kan sova bättre på ZMA. 1 tablett innan läggdags räcker, sedan får jag hiskliga mardrömmar och vaknar flera gånger under natten helt genomsvett... *rolleyes*
GulligaGurkan
2015-01-17, 15:07
Förstår mig inte på hur folk kan sova bättre på ZMA. 1 tablett innan läggdags räcker, sedan får jag hiskliga mardrömmar och vaknar flera gånger under natten helt genomsvett... *rolleyes*
Folk som tänder på adrenalinruset en mardröm ger kanske sover prima på de här. Vanligtvis får jag inga mardrömmar utan bara mer verkligen och klara vanliga drömmar. Nackdelen med det verkar vara att jag "tar ut mig" i sömnen och alltså inte vilar lika bra. Är nog mest placebo, men ändå
kan ju kanske vara så att inte alla reagerar som du. Eller är det så svårt att förstå?
Var så till en början men det avtar ju.
kan ju kanske vara så att inte alla reagerar som du. Eller är det så svårt att förstå?
Lugn och fin. Sa det med glimten i ögat, jag är troligtvis i minoritet när det kommer till mina reaktioner vid intag av ZMA.
Var så till en början men det avtar ju.
Möjligt. Jag testade endast i ett par veckor men avbröt på grund av försämrad sömnkvalité snarare än en förbättring som jag var ute efter.
Lugn och fin. Sa det med glimten i ögat, jag är troligtvis i minoritet när det kommer till mina reaktioner vid intag av ZMA.
Jag är fullständigt lugn.
Angående ZMA så är det ju flera på forum och liknande som rapporterat om mardrömmar och konstiga drömmar. Även om många också känner sig mer utvilade.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.