Logga in

Visa fullständig version : Norska: Mängdträning eller intermediate?

Tihi
2015-01-08, 21:51
Okej, det verkar som att jättemånga kör på det här norska programmet från deras förbunds officiella webbsida.

Min fråga till er som gör det: Kör ni mängdträning eller intermediate? Motivera gärna varför ni inte kör det andra.

Det känns som att många kör mängdträning.

Jag vill bli stark så snabbt som möjligt och ska inte tävla på mycket länge. Vilket bör jag välja?

Tack på förhand!
/Jocke

O.W.
2015-01-09, 09:00
Okej, det verkar som att jättemånga kör på det här norska programmet från deras förbunds officiella webbsida.

Min fråga till er som gör det: Kör ni mängdträning eller intermediate? Motivera gärna varför ni inte kör det andra.

Det känns som att många kör mängdträning.

Jag vill bli stark så snabbt som möjligt och ska inte tävla på mycket länge. Vilket bör jag välja?

Tack på förhand!
/Jocke

Om du har långtid på dig så hinner du väl köra båda programmen?

Mängdträning är grundträning och intermediate/vidarekomna är toppningsprogram mot en tävling/maxtest.

mikaelj
2015-01-19, 06:58
Jag vill bli stark så snabbt som möjligt och ska inte tävla på mycket länge.

Varför bråttom? Det är på tävingsdagen du skall vara stark.

MikaelB
2015-01-19, 20:18
och ska inte tävla på mycket länge.
/Jocke

Varför inte? Jag kan förstå om du precis har börjat träna eller så men att tävla är ju hela grejen med styrkelyft så varför inte börja med en gång? Det finns listor på förbundets hemsida där du kan se alla lyft efter rangordning i kg, jag kan nästan lova att du inte är klenast. ;)

delizh
2015-01-27, 23:43
En undran om mengdetrening då jag tycker excel-filen ser rörig ut.
Kör man på vecka 1 dag 1 detta i ordning?

Böj
Lårcurl
Snedbänk
Dips/armhävningar
Rakamark på kloss
Militärpress
Goodmornings
Rygglyft
Mage

Stämmer detta..?

Vad jag är mer vad med i dom andra norska är
Uppvärmning
Mage
Ryggresning

Böj
Snedbänk
Rakamark
Militärpress
Dips
Goodmornings
Lårcurl

bighulken
2015-01-28, 04:24
Varför bråttom? Det är på tävingsdagen du skall vara stark.

+1.....

Att träna styrketräning, är inget sprintlopp!!!.........Det är ett Ultra maraton!!!...

Bli stark snabbt......att köra avancerade program som eliten använder sig av.......tjaaa........Men finns inga genvägar till målet........(I min värld)......

I princip alla som börjar träna, vill få resultat, typ igår!!!.......
Därför många blir besvikna efter ett tag, när de inser, att de inte hade lösningen.....den som skulle få alla andra att tappa hakan.........

Att de skulle uppvisa same resultat, som de, som tränat i 5-15år.......Fast då på 1år!!!......

Men den (villfarelsen), lever även kosttillverkarna på!!.....För måste ju vara så att (jag) om jag verkligen tränar på hårt, och käkar perfekt, och sover perfekt, och tränar perfekt, gör allt perfekt!!.....att det då går fortare......Tyvärr det går bara i en viss hastighet, och detta inser man efter ett tag med träningen, då många lägger av.

Tror, att kanske, ja många % torde det vara, som börjat med dessa premisser?

Men det första steget, måste man alltid göra, innan man kommer någon vart!!!..........Börja träna.............eller vad det nu är man börjar med?

PS: sen har vi alla, olika tidsramar att spela med, ungdomar tycker ofta att (länge) är ett par månader,. medans äldre har mer, kommit in i verkligheten, att det tar sin tid......och att tiden är relativ/subjektiv, i hur man uppfattar den........Kanske?.........