Visa fullständig version : Snacks under deff?
Seedstream
2015-01-08, 20:01
Tja, tänkte höra om ni brukar äta snacks vid deff, och i såfall i vilken skala. Kanske beror på hur snabbt och mycket man vill bli av med, men men.
Brukar undvika det, det är irriterande att inte få äta en hel chipspåse eller åtminstone 500g godis i en sittning.
Bättre att tillaga en snäppet fetare (läs: godare) måltid istället
Samma snacks som under baland eller bulk.
Seedstream
2015-01-08, 20:30
Brukar undvika det, det är irriterande att inte få äta en hel chipspåse eller åtminstone 500g godis i en sittning.
Bättre att tillaga en snäppet fetare (läs: godare) måltid istället
Så jag tänkte, känns nästan bättre att skippa än att äta 2 nävar chips. Blir bara mer sugen av det än var jag var innan.
Samma snacks som under baland eller bulk.
Vilka mängder kör du på då? En chipspåse, en näve etc?
jflycore
2015-01-08, 20:38
Kör på en ätardag vid lämpliga tillfällen i början.
Dra en påse chips eller Polly eller vad man nu är sugen på.
Suget brukar oftast avta mer och mer ju längre in i dieten man kommer.
Sen är det ju även beroende på hård dieten ska vara.
Ska du inte tävla så är det ju "onödigt" att inte kunna unna sig några rutor choklad eller en halv påse Ahlgrens Bilar.
Åt både det ena och andra under min senaste diet, och lyckades ändå pilla ner mig till 10%.
Paperbasket
2015-01-08, 20:38
Samma som Beemel. Äter man med måtta från början så är lite snacks under en diet en bra motivation till att äta lite bättre under veckan och kanske köra lite mer intensivt under sina hiit.
Jag skulle inte kunna tänka mig att äta en hel påse chips eller 500 gram godis ens vid bulk dock.
Seedstream
2015-01-08, 20:45
Låter rätt vettigt, tror det blir enklare att avta snacksen lite successivt, speciellt med tanke på att jag inte planerar att blixtdeffa och har ingen tävling eller datum att passa.
Ingen bestämd mängd. Det beror på hur jag ätit under resten av dagen/veckan/månaden.
Shqypnia
2015-01-08, 21:49
Powerbars är ganska praktiska: Goda och proteinrika.
shirunai
2015-01-09, 11:29
några riskakor, hade med mig det på bions minns jag :)
AeternusRex
2015-01-09, 11:42
Beefjerky!
R Scarpa27
2015-01-09, 19:47
köp mindre påsar godis/chips osv så kan du inte vråläta :)...
shirunai
2015-01-09, 20:52
köp mindre påsar godis/chips osv så kan du inte vråläta :)...
äta lite ger ju ingen tillfredsställelse :(
Brukar inte äta godis chips eller fika nu när jag börjat på min första riktiga diet. Däremot brukar jag göra dessa tre någon gång då och då. Hoppas det kan vara till nytta för någon.
1 dl proteinpulver (förslagsvis chokladsmak)
1 tsk kakao
1 tsk stevia
1/2 tsk bakpulver
1/2 dl vatten
Rör ihop
Micra 30 sekunder
--
Mixad banan
Kakao blandas ihop
--
150g lätt keso mixas slätt
0,5 dl proteinpulver (förslagsvis chokladsmak)
2 tsk kakao
1 msk steviaströ
2 krm färdigt snabbkaffe
Kokos som topping
Äts med fördel med sked för det blir kladdigare än chokladbollar men lika goda, nästan i alla fall.
--
Seedstream
2015-01-10, 11:43
Fick bli en 100 grams turkisk peppar.
1 dl proteinpulver (förslagsvis chokladsmak)
1 tsk kakao
1 tsk stevia
1/2 tsk bakpulver
1/2 dl vatten
Rör ihop
Micra 30 sekunder
--
Blir det som en gröt då eller, vilken konsistens?
Nja snarare som mousse eller mer åt det hållet. Min favorit är ändå det sista alternativet med keso. Blir sjukt gott!
shinymetalass
2015-01-10, 17:30
http://www.maximsport.no/var/ezflow_site/storage/images/selskaper/orkla-brands-nordic/axellus-sites/maxim/produkter/styrke/etter-trening/xl-protein-bar/2647547-6-nor-NO/XL-PROTEIN-BAR_maxim_category.png
En sån här liten gobit funkar alldeles utmärkt! Förvånansvärt god för en proteinbar, sjukt god till en kopp kaffe. Påminner om Mars till innehållet(utan kolasåsen), med små crispbitar. Räddar mitt sötsug iaf!
http://www.maximsport.no/var/ezflow_site/storage/images/selskaper/orkla-brands-nordic/axellus-sites/maxim/produkter/styrke/etter-trening/xl-protein-bar/2647547-6-nor-NO/XL-PROTEIN-BAR_maxim_category.png
En sån här liten gobit funkar alldeles utmärkt! Förvånansvärt god för en proteinbar, sjukt god till en kopp kaffe. Påminner om Mars till innehållet(utan kolasåsen), med små crispbitar. Räddar mitt sötsug iaf!
Hmm har för mig att jag hört någon stans att typ majoritet av proteinet i de där barsen är typ gelatin-baserat och inte möjligt för kroppen att ta upp. Är inte säker dock
shinymetalass
2015-01-10, 17:57
Hmm har för mig att jag hört någon stans att typ majoritet av proteinet i de där barsen är typ gelatin-baserat och inte möjligt för kroppen att ta upp. Är inte säker dock
För mig är det skitsamma, man baserar ändå inte huvuddelen av sin kost på bars :) Men goda är dem i vilket fall som helst!
För mig är det skitsamma, man baserar ändå inte huvuddelen av sin kost på bars :) Men goda är dem i vilket fall som helst!
Sant, men isånnafall skulle du ju lika gärna käka en mars till ditt kaffe ^^
Men whatever håller med om att de är goda :)
shinymetalass
2015-01-10, 18:04
Jävligt sant, man kanske bara inbillar sig att man är lite mer "nyttigare" med en sån här! :d
NÄRINGSINNEHÅLL
Glukossirap, mjölkprotein, mjölkchoklad (19,5%)(socker, kakaosmör, mjölkpulver, kakaomassa, emulgeringsmedel (sojalecitin), arom), invertsockersirap, sojaprotein, hydrolyserad vetegluten, sojacrisp (3,7%)(sojaprotein, tapiocastärkelse, salt), palmolja, fettreducerad kakao (1,8%), arom, emulgeringsmedel (sojalecitin), salt.
Nu kan jag inte utläsa överdrivet mycket av det här, men ser ut som det är vanligt vassle och sojaprotein?
Fel bar. Det är deras 54%-iga bars som är spikade.
Jävligt sant, man kanske bara inbillar sig att man är lite mer "nyttigare" med en sån här! :d
NÄRINGSINNEHÅLL
Glukossirap, mjölkprotein, mjölkchoklad (19,5%)(socker, kakaosmör, mjölkpulver, kakaomassa, emulgeringsmedel (sojalecitin), arom), invertsockersirap, sojaprotein, hydrolyserad vetegluten, sojacrisp (3,7%)(sojaprotein, tapiocastärkelse, salt), palmolja, fettreducerad kakao (1,8%), arom, emulgeringsmedel (sojalecitin), salt.
Nu kan jag inte utläsa överdrivet mycket av det här, men ser ut som det är vanligt vassle och sojaprotein?
Ah men dåså :)
De var dessa jag tänkte på, riktig hyckleri produkt.
http://www.maximsport.no/var/ezflow_site/storage/images/selskaper/orkla-brands-nordic/axellus-sites/maxim/produkter/styrke/etter-trening/54-protein-bar2/2637539-5-nor-NO/54-PROTEIN-BAR_maxim_category.png
INNEHÅLLSFÖRTECKNING
Gelatinhydrolysat ,mjölkprotein, choklad (18%) (socker, kakaomassa, kakaosmör, emulgeringsmedel (sojalecitin)), fuktighetsbevarande medel (glycerol), fyllnadsmedel (polydextros), sojaprotein, kakaosmör, fettreducerad kakao, arom, isomaltulos*, salt, emulgeringsmedel (sojalecitin), surhetsreglerande medel (citronsyra), sötningsmedel (sukralos). *Isomaltulos bryts ner till glukos och fruktos.
Kan innehålla spår av vete, ägg, nötter (val-, pekan-, mandel, cashew-, hassel-, makadamia-, para-, och pistaschnöt), jordnötter och sesamfrö.
Shqypnia
2015-01-10, 18:42
Hallon är så himla gott!!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.