handdator

Visa fullständig version : Tydligen blir man dum i huvudet av steroider.

tlk
2015-01-04, 21:20
"17β-trenbolone, an anabolic-androgenic steroid as well as an environmental hormone, contributes to neurodegeneration"

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25461682

Så utöver alla andra dåliga saker steroidbruk för med sig blir man nu även dum i huvudet.

Xtronal
2015-01-04, 22:47
"17β-trenbolone, an anabolic-androgenic steroid as well as an environmental hormone, contributes to neurodegeneration"

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25461682

Så utöver alla andra dåliga saker steroidbruk för med sig blir man nu även dum i huvudet.

rip alla trenbolone användare isf :Virro

Diomedea exulans
2015-01-04, 22:49
Inte för att intelligens behövs om man är grov.

ceejay
2015-01-04, 22:56
Liksom massa andra droger säkert? Typ alkohol?

F Ultra
2015-01-04, 23:00

Japp, dock främst alkoholister: Alcohol-induced neurodegeneration: when, where and why? (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15112943)

filmjölk
2015-01-04, 23:05
Tren, clen, slen, plen, fan och hans moster, vad hände med gammal hederlig dianabol?

hugok
2015-01-05, 11:14
Tren, clen, slen, plen, fan och hans moster, vad hände med gammal hederlig dianabol?

Tren hard, eat clen har blivit Eat tren clen hard.

tlk
2015-01-05, 11:47

Förhoppningsvis så är det ingen som dricker alkohol frivilligt.. förbjud skiten asap.

Gpajpen
2015-01-05, 12:24
Förhoppningsvis så är det ingen som dricker alkohol frivilligt.. förbjud skiten asap.

Kaffe också. Och socker.

4623
2015-01-05, 12:30

Jag gillar inte grönsaker. Så det ska givetvis också förbjudas.

J.V
2015-01-05, 12:35
Jag tycker vi förbjuder styrketräning också. Jag är hellre på gymmet än att plugga, dessutom kan jag skada mig, det är ju livsfarligt. Alla former av studier på kost och näring måste också bort, det skapar optinoja.

Diomedea exulans
2015-01-05, 12:35

Inte helt korrekt jämförelse då grönsaker såvitt jag vet inte orsakar sjukdomar, misshandel, våldtäkt, diverse annan kriminalitet, depression, osv.

Jag tycker vi förbjuder styrketräning också. Jag är hellre på gymmet än att plugga, dessutom kan jag skada mig, det är ju livsfarligt.

Varför pluggar du inte medan du styrketränar? Perfekt tidsfördriv mellan seten ju.

4623
2015-01-05, 12:42
Inte helt korrekt jämförelse då grönsaker såvitt jag vet inte orsakar sjukdomar, misshandel, våldtäkt, diverse annan kriminalitet, depression, osv.

Jag har druckit alkohol i snart 15 år. jag har inte blivit sjuk, jag har inte misshandlat eller våldtagit någon osv.

anvihl
2015-01-05, 13:18
Jag har druckit alkohol i snart 15 år. jag har inte blivit sjuk, jag har inte misshandlat eller våldtagit någon osv.

Men du har dock bälgat i dig lösningsmedel i 15 år. Jag har krökat jävligt hårt i perioder, men inte fan intalar jag mig att det är nyttigt ;).

Hade alkohol uppfunnits idag hade det ju garanterat varit totalförbjudet.

4623
2015-01-05, 13:23
Men du har dock bälgat i dig lösningsmedel i 15 år. Jag har krökat jävligt hårt i perioder, men inte fan intalar jag mig att det är nyttigt ;).

Jag har inte skrivit att det är nyttigt.

Abbs
2015-01-05, 13:47

Vår civilisation hade inte existerat om det inte vore för ÖL! (Öl har varit en extremt viktig käll för vitaminer, mineraler, antioxidanter och ämnen som återfinns i antibiotika).

tlk
2015-01-05, 14:12
Kaffe också. Och socker.

Till skillnad från alkohol så ställer de här nämnda sakern inte till med hälften så mycket kostnader för samhälle och individer som alkohol gör.

Vad man som individ gillar eller inte gillar.. vem bryr sig. Man får tänka på andra än sig själv imellanåt.

Oxe
2015-01-05, 14:18
Alkoholen ställer inte till med något det är folk som inte kan hantera alkohol som ställer till så det blir massa konstnader

4623
2015-01-05, 14:19
Till skillnad från alkohol så ställer de här nämnda sakern inte till med hälften så mycket kostnader för samhälle och individer som alkohol gör.

Vad man som individ gillar eller inte gillar.. vem bryr sig. Man får tänka på andra än sig själv imellanåt.

Tror nog socker genererar en större kostnad än vad alkohol gör.

Hur mycket kostnader kan härledas till alkoholkonsumtion? Större än intäkterna från alkoholskatten?

anvihl
2015-01-05, 14:21
Vår civilisation hade inte existerat om det inte vore för ÖL! (Öl har varit en extremt viktig käll för vitaminer, mineraler, antioxidanter och ämnen som återfinns i antibiotika).

Åh fan du! Hur överlevde folket innan ölen fanns då?

Kul med folk som blir instant defensiva så fort man påtalar att det är inte positivt att dricka lösningsmedel ;).

Diomedea exulans
2015-01-05, 14:40

Och jag har kört för fort flera gånger utan att krocka. Alltså ska man få köra för fort.

4623
2015-01-05, 14:47
Och jag har kört för fort flera gånger utan att krocka. Alltså ska man få köra för fort.

Det säger jag inte emot då jag själv en notorisk fortkörare.

tlk
2015-01-05, 15:20
Tror nog socker genererar en större kostnad än vad alkohol gör.

Hur mycket kostnader kan härledas till alkoholkonsumtion? Större än intäkterna från alkoholskatten?

Räknar du ihopa kostnaderna för alla våldsbrott och krockande osv där alkohol är involverat.. Både kostnaden för vården som ska göras, och för räddningspersonal rent allmänt, polisiära insatserna, återställande av eventuella fucked up saker folk slått sönder på fyllan. OCH slår ihop det med den uteblivna arbetsinkomsten (och skatt på det ofc) som det ställer till med att man råkat ut för något. Kan bli årslånga problem detta.

Är övertygade om att kostnaden är betydligt högre än vad som dras in på alkoholskatt.

Men håller med om att folks dietära vanor är ett stort samhällsproblem som jag är lite besviken på att inga politiker tar upp.. Finns inte en suck att vi ska kunna behålla en vettig vård i Sverige utan ordentliga preventiva insatser.

Berguven
2015-01-05, 18:11

Kul med folk som blir instant defensiva så fort man påtalar att det är inte positivt att dricka lösningsmedel ;).

Vatten är ett utmärkt lösningsmedel i många sammanhang.

anvihl
2015-01-05, 18:14
Vatten är ett utmärkt lösningsmedel i många sammanhang.

Edit till min post: att dricka alkohol och liknande lösningsmedel.

Abbs
2015-01-05, 18:35

Det gjorde de men inte särskilt länge. Alkohol ligger till stor del bakom övergången från jägarsamhälle till jordbrukssamhälle.

Ja, lösningsmedel är farligt. Dricker du för mycket vatten så dör du.

Loke
2015-01-05, 18:36
Edit till min post: att dricka alkohol och liknande lösningsmedel.

Ser fortfarande inte riktigt vad din poäng är. Vatten är absolut ett lösningsmedel som liknar alkhol (etanol), rent kemiskt.

shok
2015-01-05, 18:43
Det gjorde de men inte särskilt länge. Alkohol ligger till stor del bakom övergången från jägarsamhälle till jordbrukssamhälle.

Ser fortfarande inte riktigt vad din poäng är. Vatten är absolut ett lösningsmedel som liknar alkhol (etanol), rent kemiskt.
Vad är det ni påstår? jämför ni precis vatten och alkohol? Då kan vi ju titta på vilket av ämnena som är livsviktigt för liv på vår planet..

Läskigt vad folk i träningsforum blir defensiva så får något negativt om AAS kommer på tal.

Tapatalk

qozmox
2015-01-05, 19:02
av inläggen att döma, verkar alla här vara grova steroidbrukare.

Loke
2015-01-05, 19:06
Vad är det ni påstår? jämför ni precis vatten och alkohol? Då kan vi ju titta på vilket av ämnena som är livsviktigt för liv på vår planet..

Läskigt vad folk i träningsforum blir defensiva så får något negativt om AAS kommer på tal.

Tapatalk

Ja, etanol och vatten är mycket lika, och det gäller i allra högsta grad när det är löslighet vi pratar om. Ledsen om din socialt konstruerade bild av världen inte stämmer med grundläggande naturvetenskap, för naturvetenskapen lär inte ändra sig.

shok
2015-01-05, 19:11
Ja, etanol och vatten är mycket lika, och det gäller i allra högsta grad när det är löslighet vi pratar om. Ledsen om din socialt konstruerade bild av världen inte stämmer med grundläggande naturvetenskap, för naturvetenskapen lär inte ändra sig.

Ja struntar väll om avföring och ny producerad mat är kemiskt lika. Inte fan är avföring BÄTTRE för överlevnad.

Men jaja skitsamma vi går OfT nu.

Tapatalk

Vunnis
2015-01-05, 19:14
Det förstår du väl att du inte kan dricka LÖSNINGSMEDEL. Det är en KEMIKALIE och därför varken NYTTIGT eller NATURLIGT.

MVH bra ord att använda för att avskräcka

Olegh
2015-01-05, 19:17
det förstår du väl att du inte kan dricka lösningsmedel. Det är en kemikalie och därför varken nyttigt eller naturligt.

Mvh bra ord att använda för att avskräcka

:d

anvihl
2015-01-05, 19:20

Jepp, ni har helt rätt. Klumpigt ordval av mig.

Faktum kvarstår dock, vågar man ifrågasätta alkohol som dryck blir folk direkt defensiva och försöker bland annat göra bort kritikern genom att märka ord och dylikt ;).

Min poäng var att varför i hela friden försvarar man inmundigande av ett dödligt jävla gift? Jag dricker själv i kopiösa mängder ibland, men inte fan låtsas jag som att det är något som är okej för kroppen.

koloiten
2015-01-05, 19:41
Ni kan verkligen konsten att förstöra en tråd.

panzerpig
2015-01-05, 19:57
Man måste vara dum i huvudet för att ta steroider.

Gober
2015-01-05, 20:19
Går det att starta en tråd om AAS utan att den handlar om alkohol och tobak?

spoon
2015-01-05, 20:23
Går det att starta en tråd om AAS utan att den handlar om alkohol och tobak?

Nej.

Eftersom en farlig sak är laglig så måste alla farliga saker vara lagliga.

Sverker
2015-01-05, 20:36
Bara jag som uppmärksammade att 17β-trenbolone är tillåtet att ge till köttdjur i USA. Själv har jag svårt att acceptera att man dopar djur. Möjligt att det går att motivera ifall man har svårt med foder men inte här hos oss eller ett rikt land som USA.

ceejay
2015-01-05, 20:40
Bara jag som uppmärksammade att 17β-trenbolone är tillåtet att ge till köttdjur i USA. Själv har jag svårt att acceptera att man dopar djur. Möjligt att det går att motivera ifall man har svårt med foder men inte här hos oss eller ett rikt land som USA.

Det är väl känt att trenbolone är något man ger till nötkreatur och liknande under transport för att inte tappa muskler?

Visste dock inte i vilka länder detta gjordes.

Diomedea exulans
2015-01-05, 20:42

Enligt mig är det en av många oacceptabla saker som är vanligt förekommande inom köttindustrin.

tlk
2015-01-05, 20:57

Det är väl känt att trenbolone är något man ger till nötkreatur och liknande under transport för att inte tappa muskler?

Visste dock inte i vilka länder detta gjordes.

Enligt mig är det en av många oacceptabla saker som är vanligt förekommande inom köttindustrin.

Om jag nu inte har helt fel för mig så är det dock helt otillåtet inom EU. Det är även importförbud på den typen av kött så ser man jänkekött i köttdisken så är det (nog) rent.

3bz
2015-01-05, 21:26
Moderat alkoholintag är ju neuroprotective och bör således vara optimalt att inta med tren då det rensar upp lite amyloid beta.

SKämt åsido förstår jag inte hatet mot alkohol när det gäller hälsa, J-reponskurvan när det gäller alkoholens påverkan på hjärta och hjärna trodde jag var allmän kännedom. Gällande negativ påverkan på samhället i allmänhet är dock en annan bit...

BisonLGcrew
2015-01-05, 21:31
Man måste vara dum i huvudet för att ta steroider.

Är det här ett kontroversiellt påstående eller en vedertagen sanning?

Scratch89
2015-01-06, 00:09
Guns don't kill people. My cousin does.

F Ultra
2015-01-06, 00:30
Om jag nu inte har helt fel för mig så är det dock helt otillåtet inom EU. Det är även importförbud på den typen av kött så ser man jänkekött i köttdisken så är det (nog) rent.

Var på ett av de absolut bästa köttrestaurangerna som jag någonsin besökt, MASH i Köpenhamn (http://www.mashsteak.dk/), och där kunde man beställa in amerikanskt kött där de hade skrivit specifikt att det var "steroid free".

Luca Brasi
2015-01-06, 03:22
Var på ett av de absolut bästa köttrestaurangerna som jag någonsin besökt, MASH i Köpenhamn (http://www.mashsteak.dk/), och där kunde man beställa in amerikanskt kött där de hade skrivit specifikt att det var "steroid free".

Finns det danskar som bryr sig om hälsa???