Visa fullständig version : 3 gånger kroppsvikt gjord av Svenskar i bänk.
Vet bara 2-3 stycken på min sida, handikappsidan som tryckt 3 gånger sin kroppsvikt i bänk. Finns fler?
Benny Nilsson i klas 60 1976
Kristoffer Hulecki som tävlade i mina klasser och gjorde 205 pannor i klass 67,5. Han gjorde dessutom 220 i klass 75 men på träning så det räknas kanske inte?
Har dessutom för mig att en dvärgväxt vid namn Jonas Celin gjorde det mot slutet av min kariär?
Vet bara 2-3 stycken på min sida, handikappsidan som tryckt 3 gånger sin kroppsvikt i bänk. Finns fler?
Benny Nilsson i klas 60 1976
Kristoffer Hulecki som tävlade i mina klasser och gjorde 205 pannor i klass 67,5. Han gjorde dessutom 220 i klass 75 men på träning så det räknas kanske inte?
Har dessutom för mig att en dvärgväxt vid namn Jonas Celin gjorde det mot slutet av min kariär?
Glömde skriva att det var RAW givetvis.
Damien Thorne
2015-01-08, 10:59
Eftersom många handikappade bänkpressare väger lite pga avsaknaden av benmuskler, så är det nog svårt för en på frisksidan att göra samma prestation.
Bättre att skriva vilka som gjort mer än 2.5ggr kroppsvikten på tävling raw.
Eddie Berglund 2.8ggr. 180kg 64.1kg
Per Berglund 2.7ggr. 200kg 73-74kg
Rikard Jansson
2015-01-08, 11:00
BRB 5 år
Rikard Jansson
2015-01-08, 11:01
Eftersom många handikappade bänkpressare väger lite pga avsaknaden av benmuskler, så är det nog svårt för en på frisksidan att göra samma prestation.
Per Berglund har väl gjort 230 i 74an? Är listat något liknande som WR iallafall!
Jo. Du har ju en stor poäng där.
Benny var ju rätt liten till växten och hade rätt smala ben.
Kristoffer som gjorde 205 pannor fick polio som barn med mycket smala ben.
Celin är ju som sagt dvärgväxt.
Så här i efterhand håller jag med om att det nog var en miss av mig att gämföra med dem kanske. Ett par normalstarka ben väger ju en del mer än de som sitter på oss handikappade.
Vi hade en del tävlingar (inte många ) där vi körde bänk med icke handikappade. Men en del tyckte väl till att det var lite orätvist då de fick stryk mycket just på grund av ovanstående faktorer, koefficient.
Jag och några få till var väl de som kanske motsvarade en icke handikappad bänkare mest då jag har en förlamningsskada men att jag kan gå.
Eddie och Pers resultat om det är RAW är mycket bra.
Per Berglund har väl gjort 230 i 74an? Är listat något liknande som WR iallafall!
Oj, Oj
230 pannor i den klassen om det är RAW utan tröja är grymt starkt.
Ja det var ju länge sedan jag tävlade och jag har ingen koll på vad man gör nu i respektive klasser. Vare sig på frisksidan eller handikappsidan.
BRB 5 år
Ja ditt bänkresultat är superbra.
MVH
Gnistan
Damien Thorne
2015-01-08, 15:21
Det är väl med tröja? Han tog 200 raw på sm 2002.
Har du nån länk till wr-infon?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.