handdator

Visa fullständig version : Shake/smoothie till frukost?

Dillyz
2015-01-02, 19:49
Hejsan, hittade ett recept ursprungligen av Roddy Benjaminsson (Hero i gladiatorerna), som ska funka till frukost i form av smoothie/shake.

3 dl lättmjölk
1 banan
40 g havregryn (1 dl)
60 g proteinpulver med chokladsmak (drygt 1,5 dl)

Släng ner i en mixer och vips så var det klar.

610 kcal
63g protein
10g fett
64g kolhydrater.

Vad tycker ni om detta? Vet att det inte säger mkt då det beror på deff/bulk, vikt, längd m.m

Men är det en bra frukost om man vill bygga? Förutsatt att jag sköter lunch/middag/kvällsmat osv :) Tror ni det räcker så eller ska man kanske lägga till nått? Nån macka med keso/ägg m.m. eller blir det kanske för mkt/lite?

R Scarpa27
2015-01-02, 19:51
du kan fortfarande inte ställa din fråga tyvär..(ingen aning om vad du äter annars)

säkert jättebra det där.
sen om det är en bra bulk frukost vet jag inte, det kan lika väl vara en bra defffrukost.

tlk
2015-01-02, 19:58
Det var en rejäl mängd protein iaf. 30g istället kanske?

shok
2015-01-02, 20:01
Det var en rejäl mängd protein iaf. 30g istället kanske?
Varför skulle de va bättre?

Tapatalk

tlk
2015-01-02, 20:22
Varför skulle de va bättre?

Tapatalk

Bättre har jag nog inte påstått. Jag personligen däremot vill inte äta 75g protein till frukost liksom. Men det är, såklart, en smaksak.

Sen lägger jag väl hellre mina gram protein på mat istället... 75g är ju typ halva dagsintaget för genomsnittsgymmaren.

Beemel
2015-01-02, 20:28
Vill du äta det till frukost så gör det. Allting har ändå att göra med vad du äter sett över hela dagen och över längre tid.

Vad är det du vill ha? Någons välsignelse för att ta en shake på morgonen? Om du vill och trivs med den kosthållningen så är det bara att köra på.