Visa fullständig version : Hotmail / Outlook funkar ej
PureWhey
2015-01-02, 13:17
Har inte kunnat komma in på min hotmail via datorn på ett par dagar... Funkar dock att läsa ifrån mobilen, är det så för andra eller bara för mig?
Lösning?
David_wigren
2015-01-02, 13:23
Testade precis nu. Jag kommer in utan problem.
Jag tycker överhuvudtaget att hotmail har varit riktigt slött de senaste veckorna på alla datorer jag har använt det på.
Vad händer när du försöker logga in?
Nordenator
2015-01-02, 14:43
http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/007/784/what-year-is-it-robin-williams.jpg
[/IMG]http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/007/784/what-year-is-it-robin-williams.jpg[/IMG]+1. :D
Steg 1: avinstallera Outlook.
Steg 2: bränn upp datorn för att säkerställa att Outlook är borta.
Steg 3: skaffa Gmail.
Steg 4: njut av ett enklare liv.
+1. :D
Steg 1: avinstallera Outlook.
Steg 2: bränn upp datorn för att säkerställa att Outlook är borta.
Steg 3: skaffa Gmail.
Steg 4: njut av ett enklare liv.
Wat? I termer av enkelhet måste man väl ändå medge att Outlook > Gmail. Gmail's gui är ju helt uppåt väggarna.
Wat? I termer av enkelhet måste man väl ändå medge att Outlook > Gmail. Gmail's gui är ju helt uppåt väggarna.Outlook är jävulens påfund.
PureWhey
2015-01-02, 15:22
Jag har inte Outlook-klienten på datorn. Jag försöker helt enkelt bara gå in på www.hotmail.com
Inte ändrat några portar osv, suck.
http://i.imgur.com/WIphD6a.png
Felkod: Felkod: ERR_CONNECTION_RESET
Slå på skärmen och se om hemsidan hoppar fram.
PureWhey
2015-01-02, 15:30
Slå på skärmen och se om hemsidan hoppar fram.
:P
Jag har f.ö. gmail också till andra saker såsom google drive och youtube, men har haft min @msn-adress jäkligt länge så därför jag behöver komma in på hotmail... Suck
Har åxå samma problem. Suger hästskit att inte komma åt via datan
PureWhey
2015-01-02, 15:35
Har åxå samma problem. Suger hästskit att inte komma åt via datan
Amen vafasen... Ja, EXTREMT jobbigt är det. *gah!**gah!*
Jag har inte Outlook-klienten på datorn. Jag försöker helt enkelt bara gå in på www.hotmail.com Bra, då är det ok att fortsätta följa din journal. :D
Akerhage
2015-01-02, 15:39
Kommer ni åt 157.56.122.208?
StarkaUlf
2015-01-02, 15:41
Det var upptaget.
PureWhey
2015-01-02, 15:45
Bra, då är det ok att fortsätta följa din journal. :D
Hahahaha :D
Nope.
Akerhage
2015-01-02, 15:52
Installerat om firefox? Rensat historiken/kakor?
Testa detta:
* Go to tools/options/contents/enable java script-advanced/check off disable or replace context menu.
* In the end I accidentally stumbled on the solution. I went to control panel, opened network and internet connections, clicked change or set up internet connections, clicked on program tabs, and under email dropdown arrow chose windows live instead of outlook, clicked ok and then waalaa. Hotmail works fine in firefox now.
PureWhey
2015-01-02, 16:36
Jag kör Chrome off the kors, får kika om det går att göra något liknande efter jag tränat... Ty :)
Felkod: Felkod: ERR_CONNECTION_RESET
Detta innebär att uppkopplingen stängts ned av andra sidan, vilket kan vara Hotmails webbserver eller random router/fw/whatever på Internet mellan dig och Hotmail.
PureWhey
2015-01-03, 12:03
Detta innebär att uppkopplingen stängts ned av andra sidan, vilket kan vara Hotmails webbserver eller random router/fw/whatever på Internet mellan dig och Hotmail.
Satan vad jobbigt, tjänsten är funkar uppenbarligen... Funkade inte hemma i Göteborg heller, ger snart upp.
E: Funkar på Aurora men inte Chrome, så det är la något knas där.
PureWhey
2015-01-06, 10:48
Nu funkade det helt plötsligt... Jahopp.
Nu funkade det helt plötsligt... Jahopp.
Loggar din chrome in dig automatiskt på Hotmail i vanliga fall?
PureWhey
2015-01-06, 23:19
Loggar din chrome in dig automatiskt på Hotmail i vanliga fall?
Jupp
Jupp
Antar att den då går via cookies och skit mot en helt annan sida än t.ex din Firefox (som ju kanske gick dit för första gången) och att det var den andra sidan som Hotmail hade strul med, antingen fixade de den sidan eller så "gick tiden" ur kakorna i Chrome och den började köra via inloggningssidan igen.
PureWhey
2015-01-07, 17:59
Antar att den då går via cookies och skit mot en helt annan sida än t.ex din Firefox (som ju kanske gick dit för första gången) och att det var den andra sidan som Hotmail hade strul med, antingen fixade de den sidan eller så "gick tiden" ur kakorna i Chrome och den började köra via inloggningssidan igen.
Rensade dock kakor :-/. Aja, funkar nu iaf :-)
StarkaUlf
2015-01-07, 18:00
Min hotmail har slutat visa "å, ä, ö" efter ett par mail med en person. Varför detta? *jorgen* visar bara "?" istället.
Min hotmail har slutat visa "å, ä, ö" efter ett par mail med en person. Varför detta? *jorgen* visar bara "?" istället.
bytt teckensnitt eller kodning typ 7-bitars ascii som inte har åäö
Bump. Är det bara för mig det fortfarande strular?
OnkelSvenne
2015-01-11, 12:01
Prova outlook.com istället ^^
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.