handdator

Visa fullständig version : Redbull Vs Kaffe

Kr6llaRn
2015-01-01, 13:08
Finns det några direkta forskningar som visar på att Redbull är skadligare än någon annan koffeindryck? (kaffe, celsius mm) I folkmun verkar Redbull ha rena giftstämpeln.

3+ koppar kaffe per dag Vs 1 Redbull per dag? Vilket orsakar kroppen mest skada? Orsakar det skada överhuvudtaget?

Pepz
2015-01-01, 13:15
redbull

kaffe innehåller inte socker och har en hel del positiva effekter på kroppen (förutom de negativa)

Shqypnia
2015-01-01, 13:25
Kaffe har många positiva effekter på sinne och kropp. Det är inte koffeinet som är skadligt i Red Bull, det är allt annat. Så länge du inte överkonsumerar det ska det nog inte vara något problem.

Sheogorath
2015-01-01, 13:40
Jag dricker alltid Red Bull (eller rättare sagt X-Ray som är Coops egna variant som är billigare och godare) efter att jag kört konditionsträning. Vätska, socker och lite koffein så att det jag ska göra efter passet inte blir fullt så motigt.

Men fö stoppar jag inte i mig det (förutom kanske i en grogg någon gång då och då). Läsk med extra mycket tillsatser liksom.

Kaffe är ju om något en hälsodryck.

abstract
2015-01-01, 14:59
redbull

kaffe innehåller inte socker och har en hel del positiva effekter på kroppen (förutom de negativa)

Förutom eventuella fläckar på tänderna, vad är de negativa?

RobinEH
2015-01-01, 16:28
Förutom eventuella fläckar på tänderna, vad är de negativa?

Att somliga inte klarar av att dricka det svart.

R Scarpa27
2015-01-01, 22:30
kaffe och redbull together ! kallas även nitro kaffe

http://cdn.instructables.com/FW9/WI74/GPAS1WIR/FW9WI74GPAS1WIR.LARGE.jpg