handdator

Visa fullständig version : Hjälp med PPL-upplägg pga. begränsningar

Clajj
2014-12-27, 15:33
Är grymt sugen på att börja med PPL-upplägg. Tänker köra tungt 3, hypertrofi 3, vila 1. Har dock vissa fysiska begränsningar, och skulle behöva tips och råd om vilka övningar jag kan köra eller vad som fattas etc.

Så här långt har jag kommit:

PUSH
- bänkpress
- militärpress

PULL
- marklyft
- skivstångsrodd
- sittande kabelrodd
- sidolyft

LEG
- böj
- raka marklyft
- benpress wide stance för att pricka göten
- leg curl
- benspark
- situps (mage)
- liggande benlyft (mage)

Som ni säkert ser så fattas det en del övningar. Mina begränsningar ligger i att jag har en trasig armbåge och därför inte kan utföra dips, chins, latsdrag och en hel del tricepsövningar då jag får en oerhörd smärta i armbågen.

1) Tricepspress över huvud går inte, inte heller liggande... möjligtvis kan jag försöka med pushdowns på PUSH-dagen. Jag hoppas det ska funka.

2) Lägga in hantelpress på PUSH-dagen? Eller är det dumt med både militärpress och hantelpress, är ju i princip samma övning...

3) Finns det något annat ni tycker bör finnas med? Är brud och har aldrig tidigare fokuserat på biceps, tycker ni ändå att hantelcurl är något som bör läggas till på PULL-dagen?

4) Funderar även på utfall på LEG-dagen, men känns som jag redan kommer bli invalid av de övningar som ligger där och är således onödigt lägga på mer...?

5) Kanske en dum fråga, men magövningarna kan jag väl egentligen placera ut på vilken dag jag vill?

Är verkligen tacksam för alla råd jag kan få!