Visa fullständig version : Har du häng på byxorna?
Jag vet inte vad man säger riktigt, men ni hajar. Frågan är som trådtiteln.
Undersökningen är anonym men skriv gärna några ord i tråden: varför har du häng, eller varför inte? Har du haft, när slutade du, varför, osv.
edit: TS har inte haft häng på byxorna sen, typ, åttan/1999.
Självklart inte. Men jag minns att jag hade en period när jag hade lite häng. Minns inte hur gammal jag var riktigt, 12 kanske? Antar väl att man tyckte att det var lite fräckt då.
Vi behöver tre bilder som visar var gränsen går för de olika alternativen!
Det beror ju på hur man definierar det. Jag har inte midjan över naveln, jeansen hänger på höftbenen oftast.
VoDaresVins
2014-12-23, 15:48
Inte alls men brukar hålla på och föra ner dom så de inte åker upp på ingenjörshöjd. Tror det beror på böjarslet.
Jag rullade med häng och allmänt säckiga brallor i mellan- och högstadiet (typ 1995-2001). Då var man ball. :)
StarkaUlf
2014-12-23, 16:03
Hänger inte med i dagens mode, tyvärr.
shadowfire
2014-12-23, 16:06
Vägrar, å kalsongerna ska självklart inte synas. Underkläder är under kläder. Undantaget är om en dam böjer sig framåt å lite av en string blottas.
Hellre häng än ni som tränar i tights utan ngt ovanpå.
Häng är vidrigt men tights är vidrigare.
Latissimus Dorsi
2014-12-23, 18:28
Ja
MVH/ LD 12 år
livsviktig edit: hade alltid björn borg under, dagarna man hade HMs egna kallingar satt byxorna vid midjan.
Klart, man går alltid med lite swag!
Vad är häng i samanhanget? Gissar på redigt "gangstastyle".
Jag har absolut inte häng, men "bandet" syns på underkläderna om jag lyfter tröjan. Tycker det är väldigt obehagligt att ha jeansen direkt mot huden vid midjan, så alternativet att dra upp existerar inte.
R Scarpa27
2014-12-23, 19:41
14is pöjkar gillar gällivare häng...
http://ss11i01.stream.ip-only.net/images/blog/images/entries/66/35/74/73548/b7bc1a9bd0fe705e
Svarade ja, men kom på att med häng menas kanske när brallorna är så lågt som på bilden.. Det har jag inte, men lite smått baggy i röven är dom
Nä jag kör tajta jeans för att framhäva min tjejrumpa. Chicks dig!
R Scarpa27
2014-12-23, 20:59
Nä jag kör tajta jeans för att framhäva min tjejrumpa. Chicks dig!
behövde ej köpa tajta jeans.. jag bulkade och tränade lite ben :D
men nu kör jag mestadels olika chinos och kommer köpa mer..
älskar chinos.. bekvämare och snyggt-
http://1.bp.blogspot.com/-ZHp-viKju94/UgETAAXNH8I/AAAAAAAAAFE/RNZs6OU-Luc/s1600/j-crew-regular-fit-essential-chino-pants-profile.jpg
Diomedea exulans
2014-12-23, 21:00
Det var sjukt inne när jag gick i högstadiet, och jag tyckte att det var sjukt snyggt. Men mina föräldrar pratade alltid om hur fult det var, så jag vågade aldrig ha det.
Nej för fan.
Men mina föräldrar pratade alltid om hur fult det var, så jag vågade aldrig ha det.
Parenting win.
Patriarch K
2014-12-24, 00:43
Nä fy faen. Jag tycker att kalsongkanten ska vara 3 fingrar nedanför naveln. Sedan ska byxkanten gå så att man ser "kalsong-reklam-remsan" där det står någonting.
Dock kan det vara rätt snyggt med byxor som har naturligt häng, men när byxorna ändå sitter där uppe där de ska sitta.
Kallas väl "baggy" eller vad det nu är som någon nämnde här i tråden.
Saknar "Nej för i Helvette" som svarsalternativ.
Jag har för stor roumpah för häng, men det händer ibland att resoren på boxisarna syns...
PureWhey
2014-12-24, 16:25
Nä, är inte 12 längre.
Diomedea exulans
2014-12-24, 16:43
Nä, är inte 12 längre.
Jag känner att jag inte riktigt var 12 när jag var 12, så jag funderar på att bli 12 lite nu...
Captainwide
2014-12-24, 23:52
Hade det i 10 års ålder. Nu, nej. Över min döda kropp.
filmjölk
2014-12-24, 23:56
Ofrivilligt ibland då magen är fet och röven platt. Men jag tycker man får skilja på rörmokarrövspringa och medvetet häng.
Hade det i 10 års ålder. Nu, nej. Över min döda kropp.
Ser jag lite häng på avataren där...? ;)
Nej absolut inte. Hade det dock i min ungdom när man gick runt i hiphop-brallor, men det är sekretessbelagt nu :D
Beror på vad som räknas med häng... Jag drar aldrig ner jeansen frivilligt men oftast blir det att jag visar 2-4cm kalsong (som dock döljs under tröjan) då brallorna glider ner.
Diomedea exulans
2014-12-25, 11:15
Ser jag lite häng på avataren där...? ;)
Att visa Adonisbältet medan man poserar är en helt annan sak! :smash: ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.