handdator

Visa fullständig version : Inga kollisar på kvällen

MunsöHustla
2004-03-31, 14:27
Har märkt att jag tappar grymt med fet om jag stryper kolhydraterna från ungefär kl 20. Problmet är att jag blir så hungrig på morgonen att det knappt går att gå morgonpromenader + att det känns väldigt katabolt att vara utan kollisar så länge.

Nån som har några erfarenheter om det är en bra att göra så eller om man förlorar onödigt mycket muskelmassa?

King Grub
2004-03-31, 14:29
När blodsockret sjunker för lågt, exempelvis om det går för många timmar utan kolhydratintag, utsöndras muskelnedbrytande glukagon för att trycka upp det igen.

Arwen
2004-03-31, 14:35
Förutsätter att du trots allt äter ngt efter kl 20.

Tonfisk med lite linser är väl inte så dumt, "långsamt" protein och lågt GI på kolisarna i linserna.

Självklart individuellt, men du hittar säkert en balans där du känner att du tappar fett + orkar med morgonpromenader etc.

Lycka till.

MunsöHustla
2004-03-31, 14:43
Brukar äta 200g kyckling + lite sallad innan läggdags...Men är så grymt effektivt att sova på tom mage som jag upplever det att det nästan tar ut morgonpromenaderna

kharon
2004-03-31, 16:02
Jag äter så gott som alltid ägg och tonfisk innan läggdags. Morgonpromenaden går hur bra som helst. Är man tillräckligt motiverad så går allt. :whipped: