Visa fullständig version : Tyst laptop?
Damien Thorne
2014-12-18, 17:00
Vad är det man ska kolla efter på teknisk info om man vill köpa en så tyst laptop som möjligt?
Damien Thorne
2014-12-18, 17:04
En sak jag hittat är att SSD-hårddiskar är ljudlösa.
Nåt mer?
Ibland skriver dom ut ljudnivån men annars är det bara att googla recensioner av datorn alt. fläktarna och hårddisken
Damien Thorne
2014-12-18, 18:39
Tack. :)
Pudzianovski
2014-12-18, 18:54
http://www.notebookcheck.net/Our-Test-Criteria.15394.0.html
Notebookcheeck brukar mäta ljudnivån.
Emissions
Noise emission: position of gauge
Noise emission: position of gauge
Noise Emission
We use a noise level gauge (Voltcraft SL-300 or similar) and a standard test setup to measure the emissions of a test model. The gauge is fixed 15 cm from the notebook and is secured against vibrations emanating from the test model. The measurements are taken in dB(A) (Decibel). The following are our test categories:
•Idle
Minimum: minimum noise emission while laptop is idle (Windows power plan: "Energy Saving"
Medium: Average noise emission recorded while laptop is idle (Power Plan: "Energy Saving")
Maximum: Highest noise emission measured while the laptop is idle (Power Plan: "High Performance")
•High System Use
Medium: Average noise emission while the computer is running at high level of system use. (3D Mark 2006, Power plan: Power Plan: "High Performance")
Maximum: Highest possible noise emission while the system is under heavy load (Power Plan: "High Performance", 100% CPU and GPU usage - thanks to Prime95 and Furmark)
The following may help the reader better understand the results:
In a quiet room, the human ear can hear background noise, which should amount to around 28 dB. A conversation at a normal volume ranges at 60 dB. All these values are dependent on the distance from the source of the noise. This is why we fix our gauge into place at a constant distance from our test models. This allows us to get clear results which can be compared with each other. The measurements are presented graphically and can be judged subjectively:
•Under 30 dB: barely audible
•Up to 35 dB: audible but not distracting. Ideal level of noise emission for a laptop running office programs.
•Up to 40 dB: clearly audible, and might be distracting after a while
•Up to 45 dB: might disturb the user if s/he is in a quiet room. Still acceptable while playing games.
•Over 50 dB: notebook emissions over this level are uncomfortably loud
PureWhey
2014-12-18, 18:56
Vad jag har märkt är de flesta nya ultrabooksen mycket tysta, vad ska du köpa för något?
Damien Thorne
2014-12-18, 20:47
Notebookcheeck brukar mäta ljudnivån.
Tackar.
Ska kolla upp dom som dom lokala lågprisbutikerna har. (Elgiganten, Mediamarkt och Netonnet)
Vad jag har märkt är de flesta nya ultrabooksen mycket tysta, vad ska du köpa för något?
Vet inte riktigt. Det är frun som vill ha en när hon ska studera.
Hon vill inte bli störd av att den surrar som våran stationära.
R Scarpa27
2014-12-18, 20:52
satsa inte på de tunnaste laptopsen....
jobbar mer och går på högvarv mer...
upplever nog sony vaio som en av de mest tystgående, tror dock det är ganska likvärdigt @ bärbara idagsläget.
det finns en sida som uppdaterar om de mest tystgående laptopsen... läs där....
här är sidan... kul läsning och mkt info om tystgående laptops.
http://silentlaptops.net/
Damien Thorne
2014-12-18, 20:58
satsa inte på de tunnaste laptopsen....
jobbar mer och går på högvarv mer...
upplever nog sony vaio som en av de mest tystgående, tror dock det är ganska likvärdigt @ bärbara idagsläget.
det finns en sida som uppdaterar om de mest tystgående laptopsen... läs där....
här är sidan... kul läsning och mkt info om tystgående laptops.
http://silentlaptops.net/
Tack. Ska läsa där.
R Scarpa27
2014-12-18, 21:00
sen som allt annat beror det ju på vad det sitter i laptopen för delar =) hårddisk, fläkt osv =) och hur du har fläktinställningen på datorn osv...
som du ser på sidan finns det fläktfria laptops.
eriksvensson
2014-12-18, 21:23
En surface pro 3 kanske? Om hon vill ha något portabelt.
Diomedea exulans
2014-12-18, 21:53
Jag tycker att min MacBook Pro är ganska tyst. Eller så är jag bara för dissocierad för att märka när den låter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.