Visa fullständig version : Har growers mer extraförhud än showers?
En tanke som slog mig igår kväll: har growers mer extraförhud än showers för att ge utrymme till vad som komma skall?
Jag skulle nog säga att jag är en grower och jag tror att jag har ganska mycket extrahud där, men jag och förmodligen inte vidare många andra straighta killar har ju gjort vidare många jämförelser på slaka vs. styva penisar så det är svårt att säga och man får göra en uppskattning. Men har vi kanske några homosexuella killar eller straighta tjejer som kan ge lite klarhet i frågan?
Akerhage
2014-12-16, 10:04
Vad är en Grower?
Vad är en Grower?
En person som behöver fluffa inför ett besök i en allmän dusch.
Raschmus
2014-12-16, 10:08
Jag är också grower. Jag tror inte jag har mer förhud än normalt, snarare mindre penis än normalt, därför ser förhuden extravagant ut.
Vad är en Grower?En grower har är en som växer ordentligt när man blir styv, en shower är en som har stor penis slak och knappt blir större när man blir styv.
En person som behöver fluffa inför ett besök i en allmän dusch.Om man nu känner att man vill gå runt med semibånge bland andra av samma kön. ;)
Vad är en Grower?
Jämför (exempelmått)
Growerperson med 5cm slak dolme och 15cm erigerat (300% ökning).
Showerperson med 10cm slak dolme och 15cm erigerat (50% ökning).
Denna tråden är ju sämst utan bilder.
När räknas man som en grower då? Alltså vad är de för ökning man ska ha, dubbla? Tredubbla? Är det procentuellt? Jag lägger nog på en 8-10 cm från slak, är man en grower då?
C h r i s
2014-12-16, 10:42
Denna tråden är ju sämst utan bilder.
Du först!
Jag tror ju då konceptet showers är för att killar med små penixar ska känna sig bättre...
ARMSTARK
2014-12-16, 11:53
TS har alldeles rätt i sitt antagande, så är det. Trotts förhudens elastisitet vore det omöjligt att som jag själv från blodfattig-skrumpnad-efter-träningen snorre utveckla typ 1000% volymökning när man är som gladast. True story. :cool:
När räknas man som en grower då? Alltså vad är de för ökning man ska ha, dubbla? Tredubbla? Är det procentuellt? Jag lägger nog på en 8-10 cm från slak, är man en grower då?Det här är ju en viktig fråga. :D Jag skulle väl säga runt 200%, kanske lite mer.
Jag tror ju då konceptet showers är för att killar med små penixar ska känna sig bättre...Låt inte denna diskussion om penisar bli en ... kukmätartävling som ändå bara slutar i att du försöka skaffa dig ... e-penis.
Jag tror ju då konceptet showers är för att killar med små penixar ska känna sig bättre...
Skönt att du fick berätta att du har en stor penitz. Känns det bättre nu? =)
Skönt att du fick berätta att du har en stor penitz. Känns det bättre nu? =)
Jag berättade aldrig om jag var en grower eller shower. Inte behöver jag väl en stor penix för att mobbas. :)
mattepatte
2014-12-16, 12:53
Jag är en glower.
Mängden förhud skiljer sig väl inte? Det är väl i så fall blodtrycket som avgör?
ARMSTARK
2014-12-16, 13:44
Mängden förhud skiljer sig väl inte? Det är väl i så fall blodtrycket som avgör?
Mängden hud måste räcka för en rejäl erektion. En stor krympning ger således mycket hud över.
C h r i s
2014-12-16, 13:59
Finns det ingen förhudolog här på forumet som kan ge svar på denna livsnödvändiga fråga?
En snubbe jag gick i grundskolan med hade extremt mycket förhud. Vi snackar 2-3cm från början till ollonet. Sjuk potential för kissbomber.
jflycore
2014-12-16, 14:11
Jag vet inte riktigt vad jag är.
Är alltid hård liksom... :(
En grower har är en som växer ordentligt när man blir styv, en shower är en som har stor penis slak och knappt blir större när man blir styv.
En liten hake bara som kan ge ganska stor osäkerhet - styv är ju styv, där är längden alltid den samma, inga problem.
Men slak?
Känner själv, rent spontant, att det lätt kan vara 300% diff mellan isvaks-hopkrupen och sommarsvettigt uthängd, så vilket av dem ska man använda när man jämför?
Du måste speca hårdare vilka förutsättningar som gäller om du ska få någon statistik värd namnet.
En liten hake bara som kan ge ganska stor osäkerhet - styv är ju styv, där är längden alltid den samma, inga problem.
Men slak?
Känner själv, rent spontant, att det lätt kan vara 300% diff mellan isvaks-hopkrupen och sommarsvettigt uthängd, så vilket av dem ska man använda när man jämför?
Du måste speca hårdare vilka förutsättningar som gäller om du ska få någon statistik värd namnet.
Alla har väl ändå någon form av "medel" i slakt tillstånd? Varken isvaksslak eller sommarsvettig skulle vara representativt för min penis.
Andy.da.wohoo
2014-12-16, 14:32
Var är alternativet "jag har bara liten penis"?
Jag är en tvättäkta grower. Finns nog inte många i vietnam med större än mig i erekt tillstånd. I slakt tillstånd kan det vara lite pinsamt ibland. Jag sätter mig inte i bastun utan handduk om man säger så ;)
Och ja, jag har mycket förhud (eller evigt tuggummi)
Alla har väl ändå någon form av "medel" i slakt tillstånd? Varken isvaksslak eller sommarsvettig skulle vara representativt för min penis.Precis, någon form av medellängd.
Tänk dig att du sitter avslappnad i soffan med ett ben på soffbordet, pung och penis har bra luftflöde och är precis i den storlek Moder Jord ville att du skulle ha när du varken fryser eller svettas.
Precis, någon form av medellängd.
Tänk dig att du sitter avslappnad i soffan med ett ben på soffbordet, pung och penis har bra luftflöde och är precis i den storlek Moder Jord ville att du skulle ha när du varken fryser eller svettas.
Blir ju ändå godtyckligt och kommer diffa någon cm hit och dit, vilket kan sabba hela statistiken.
Kanske bättre köra efter 5 minuter med en isbit mot, så det blir strikt och med samma förutsättningar för alla - från minsta möjliga till största möjliga :D
När jag blev omskuren för ett gäng år sedan sa läkaren att det är vanligare med medicinska omskärningar hos de som har en imponerande tillväxtfaktor som han uttryckte det än de som töjer ut huden även i slakt tillstånd. Så jag tror skillnaden är att större slaka penixar helt enkelt stretchar ut samma mängd förhud mer och får den då att se mindre ut då den smiter åt bättre. Men det är tillväxtfaktorn som är viktig såklart, ungefär som att köra en hundkoja med en v12:a i ;)
När jag blev omskuren för ett gäng år sedan sa läkaren att det är vanligare med medicinska omskärningar hos de som har en imponerande tillväxtfaktor som han uttryckte det än de som töjer ut huden även i slakt tillstånd.Aah, intressant med lite uppgifter från någon med erfarenhet!
En person som behöver fluffa inför ett besök i en allmän dusch.
Hahahahaahahahahahah, brast ut i skratt.
När jag blev omskuren för ett gäng år sedan sa läkaren att det är vanligare med medicinska omskärningar hos de som har en imponerande tillväxtfaktor som han uttryckte det än de som töjer ut huden även i slakt tillstånd. Så jag tror skillnaden är att större slaka penixar helt enkelt stretchar ut samma mängd förhud mer och får den då att se mindre ut då den smiter åt bättre. Men det är tillväxtfaktorn som är viktig såklart, ungefär som att köra en hundkoja med en v12:a i ;)
Försöker du sitta här och säga att du är välhängd?
Försöker du sitta här och säga att du är välhängd?
Haha nej, jag försökte uppmuntra alla growers lite bara. Jag kör nog närmare v4 än v12 ;-)
Vafan. Slakheten har ju olika storlekar.
TS har alldeles rätt i sitt antagande, så är det. Trotts förhudens elastisitet vore det omöjligt att som jag själv från blodfattig-skrumpnad-efter-träningen snorre utveckla typ 1000% volymökning när man är som gladast. True story. :cool:
Fast det är ju huden på corpus av penis som behöver vara elastiskt för det.
Man kan ju vara en grower och helt sakna förhud...
Vafan. Slakheten har ju olika storlekar.
Har redan försökt påpeka detta, men de är för ovetenskapliga här inne :smash::laugh:
Grower med massor av förhud, trång är den också så teorin om att showers töjer ut huden stämmer nog
forestgrove
2014-12-17, 00:58
Verkar vara ganska vanligt med mycket förhud hos en grower. Jag ser mig själv som en grower och har aningen mer förhud än vad jag behöver.
Andra namn på grower och shower som jag hört är blodballe och köttballe. Låter ballare :)
PureWhey
2014-12-17, 01:07
Mängden hud måste räcka för en rejäl erektion. En stor krympning ger således mycket hud över.
Räcka för vadå?
Vad är 'mycket' förhud?
Jag är en glower.
Them Tjernobyl bitches be crazy, mate!
ARMSTARK
2014-12-17, 09:25
Räcka för vadå?
Vad är 'mycket' förhud?
Hahaha, vilken djävla tråd det här är! :d
Men ändå; Räcka för vad? har man en rejäl balle så kommer förhuden hasa ner och vara duktigt spännd vid erektion, tänker mig för lite förhud och den brister, vilket jag aldrig hört talas om. Därför bör mängden förhud vara relaterad till hur mycket snorren växer.
Vad är mycket förhud? Ja, allt från en liten strut på en centimeter till en lång skinnbit som hänger. :laugh: Fan va grym man är på uttrycka sig!
jag är också grower. Jag tror inte jag har mer förhud än normalt, snarare mindre penis än normalt, därför ser förhuden extravagant ut.
+1
Det finns ett standardmått för detta och det är antal kapsyler under skinnet.
KalleBalik
2014-12-17, 09:51
Det finns ett standardmått för detta och det är antal kapsyler under skinnet.
Tror bestämt att Ian Haugland (trummis i Europe) har någon form av rekord gällande detta, 19st eller något sådant.
Tror bestämt att Ian Haugland (trummis i Europe) har någon form av rekord gällande detta, 19st eller något sådant.Haaah, justja. Det gjorde han väl i något TV-program till och med? Var det på den tiden vi hade Guinness Record TV eller vad nu programmet hette?
Ett väldigt bra mått på förhudsstorlek och -kapacitet. Är det nästa tråd månne? En tävling sponsrad av Fairing/Kolozzeum: mest kapsyler under förhuden vinner ett presentkort i shoppen värt 500kr.
Vad fan är trång förhud överhuvudtaget då? Ni som har/har haft, är det när det inte går att rulla ner nått eller hur långt ner kommer man?
Edit: Nej jag tänker inte använda google.
Vad fan är trång förhud överhuvudtaget då? Ni som har/har haft, är det när det inte går att rulla ner nått eller hur långt ner kommer man?
Kan vara typ helt stängt, så ollonet inte kommer fram överhuvudtaget.
Inte direkt extremt ovanligt vad jag förstått.
Frågan är vad som hände med dessa personer förr i tiden, typ på stenåldern eller nåt, innan man kunde åtgärda det?
Frågan är vad som hände med dessa personer förr i tiden, typ på stenåldern eller nåt, innan man kunde åtgärda det?
Är väl inte farligt att ha trång förhud däremot kan jag tänka mig att hygien nog var ... *spy* än andra.
Känner spontant att det är skönt att vara omskuren :D
ARMSTARK
2014-12-17, 13:24
Det är nog en av de tidigaste kroppsliga ingreppen, förekommer forfarande i alla kulturer, även de allra primitivaste som aldrig sett en skalpell.
Man har hållit på med omskärelse åtminstone sedan antikens egypten, men vem vet hur lång tid tillbaks...
(edit: Pucktrea! Fan vad snabba ni är...)
Kanske var så man blev munk.
Kanske var så man blev munk.
:laugh:
Hmm, jag har en hygglig pänis, inga mängder förhud dock. Nu fick jag det sagt. Bild kommer....
Sparven från Minsk
2014-12-17, 17:23
Anser mig vara en grower och har nog relativt mycket förhud.
Det blir mer förhud i krympt tillstånd upplever jag det som om det är kallt m.m.
Aldrig tänkt på det innan, mycket intressant :)
Är det inte rätt ovanligt att killar inte är omskurna nuförtiden ?
Absolut inte här i europa. Jag själv är den enda jag någonsin sett eller hört bland vänner, gymduschar osv som är omskuren.
Sparven från Minsk
2014-12-17, 17:34
Absolut inte här i europa. Jag själv är den enda jag någonsin sett eller hört bland vänner, gymduschar osv som är omskuren.
Får hålla med på den. Typ aldrig sett någon omskuren.
Konstigt, jag har knappt sett killar som har det kvar, och då talar vi om svenskar och européer. Det handlar ju nuförtiden inte längre om tradition utan estetik och hygien
Precis. I mitt fall blev det små sprickor vid samlag som sedan blev ärr och sedan sprack det ännu mer nästa gång etc etc och tillslut gick det inte alls att rulla bak.
Penis är redan optimal i sin ursprungsform
Penis är redan optimal i sin ursprungsform
Smaksak ;)
Konstigt, jag har knappt sett killar som har det kvar, och då talar vi om svenskar och européer. Det handlar ju nuförtiden inte längre om tradition utan estetik och hygien
Konstigt. Amerikaner och vissa religioner vet jag såklart att det är vanligt hos, har aldrig märkt det här dock. Gör man det utan att ha remiss för medicinska skäl är det dessutom svindyrt att göra.
Sen ja, jag håller med om att det är snyggare, men hygieniskt är det nödvändigtvis inte bättre. Du blottar ju urinrörsmynning och annat konstant som omskuren. Lätt att få urinvägsinfektioner och skit. Förhuden fungerar ju som ett skydd.
Får hålla med på den. Typ aldrig sett någon omskuren.Jag har aldrig sett det heller, trots några tusentals besök i allmänna omklädningsrum i samband med hockey, innebandy, fotboll och skivstångsgymnastik.
Jag är inte så intresserad av det heller, misstänker att det kan skava lite obehagligt mot kalsongerna om ollonet är framme hela tiden.
Man behöver väl också någon sorts lube för att bara onanera gissar jag, vilket vore för mycket jobb. Det ska vara avkopplande att slita i snasen. anvihl, hur gör du? :D
Konstigt. Amerikaner och vissa religioner vet jag såklart att det är vanligt hos, har aldrig märkt det här dock. Gör man det utan att ha remiss för medicinska skäl är det dessutom svindyrt att göra.
Sen ja, jag håller med om att det är snyggare, men hygieniskt är det nödvändigtvis inte bättre. Du blottar ju urinrörsmynning och annat konstant som omskuren. Lätt att få urinvägsinfektioner och skit. Förhuden fungerar ju som ett skydd.
Jo, det är väl nästan oftare man gör det som ett estetiskt ingrepp än medicinskt och då betalar man det privat som med vilken annan plastik OP, men det har ökat lavinartat
Jag har aldrig sett det heller, trots några tusentals besök i allmänna omklädningsrum i samband med hockey, innebandy, fotboll och skivstångsgymnastik.
Jag är inte så intresserad av det heller, misstänker att det kan skava lite obehagligt mot kalsongerna om ollonet är framme hela tiden.
Man behöver väl också någon sorts lube för att bara onanera gissar jag, vilket vore för mycket jobb. Det ska vara avkopplande att slita i snasen. anvihl, hur gör du? :D
Haha, va fan blev det här fråga den omskurne nu? :D
Nä, men huden på ollonet blir "härdat" fort och efter ett par veckor känns det precis som vanligt i brallorna, första tiden efter op är dock riktig hemsk. Huden blir rätt tuff så man förlorar ju tyvärr väldigt mycket känsel. Det är dock uppskattat hos damerna att man känner mindre ;).
Japp, torronani är nog den värsta tortyren jag kan tänka mig :P. Glid funkar, men onani överlag är inte alls lika kul efter man blev omskuren.
Aldrig hört talas om estetiska omskärelser...måste byta umgängeskrets så man hänger med på sånt här viktigt!
Ont:
Ska förhuden räcka så måste den ju vara i proportion till det erigerade tillståndet då det är då den sätts på prov. Alltså bör growers ha lika stor förhud som showers om penisstorleken är den samma. Förhuden upplevs dock större på grower-penisen när den är slak?
Aldrig hört talas om estetiska omskärelser...måste byta umgängeskrets så man hänger med på sånt här viktigt!
Ont:
Ska förhuden räcka så måste den ju vara i proportion till det erigerade tillståndet då det är då den sätts på prov. Alltså bör growers ha lika stor förhud som showers om penisstorleken är den samma. Förhuden upplevs dock större på grower-penisen när den är slak?
Tydligen inte så utbrett trots allt, men klart det görs av rent estetiska skäl. Och med fördel faktiskt, killar som gjort det brukar vara otroligt nöjda och enligt tjejsnack så är det uppskattat, det är snyggare helt enkelt
Nä, men huden på ollonet blir "härdat" fort och efter ett par veckor känns det precis som vanligt i brallorna, första tiden efter op är dock riktig hemsk. Huden blir rätt tuff så man förlorar ju tyvärr väldigt mycket känsel. Det är dock uppskattat hos damerna att man känner mindre ;).
Japp, torronani är nog den värsta tortyren jag kan tänka mig :P. Glid funkar, men onani överlag är inte alls lika kul efter man blev omskuren.
Förklarar varför Jennis badboys är omskurna. Måste leva upp till rollen. ;)
Haha, va fan blev det här fråga den omskurne nu?
Nä, men huden på ollonet blir "härdat" fort och efter ett par veckor känns det precis som vanligt i brallorna, första tiden efter op är dock riktig hemsk. Huden blir rätt tuff så man förlorar ju tyvärr väldigt mycket känsel. Det är dock uppskattat hos damerna att man känner mindre.
Japp, torronani är nog den värsta tortyren jag kan tänka mig. Glid funkar, men onani överlag är inte alls lika kul efter man blev omskuren.Det verkar inte bättre. ;)
Ah, men då blir det ju definitivt pass på det. Mindre känsel är ju definitivt inget önskvärt och uthålligheten är väldigt sällan ett problem ändå. I sådana fall finns ändå tungan och fingrarna tillgängliga. :D
Och onanin får ju inte heller om det blev tråkigare. Det ska vara kul!
Precis som jag känner för kvinnor. Ju mindre blygläppar desto bättre. Blekt anus och stora sillisar är såklart än självklarhet oxå. Fy fan vad osexigt med folk som ser mänskliga ut.
Det verkar inte bättre. ;)
Ah, men då blir det ju definitivt pass på det. Mindre känsel är ju definitivt inget önskvärt och uthålligheten är väldigt sällan ett problem ändå. I sådana fall finns ändå tungan och fingrarna tillgängliga. :D
Och onanin får ju inte heller om det blev tråkigare. Det ska vara kul!
Absolut :), jag skulle inte råda någon att göra det om man inte måste p.g.a. förträngningar och sådant.
Förklarar varför Jennis badboys är omskurna. Måste leva upp till rollen. ;)
Ehh, ok
Sen är det ju en smaksak, men enligt tjejsnacket så föredras omskuren
Precis som jag känner för kvinnor. Ju mindre blygläppar desto bättre. Blekt anus och stora sillisar är såklart än självklarhet oxå. Fy fan vad osexigt med folk som ser mänskliga ut.
? Vi diskuterar dock inte kvinnor nu, varför drar du till med en annan topic,
Absolut :), jag skulle inte råda någon att göra det om man inte måste p.g.a. förträngningar och sådant.Det är så pass alltså! Tackar för info. :D
Sen är det ju en smaksak, men enligt tjejsnacket så föredras omskurenVad blir egentligen skillnaden?
Funktionsmässigt eller bara hur det ser ut? Ser ju i princip ut som att man är omskuren när drullen är styv, åtminstone för min del.
Det är så pass alltså! Tackar för info. :D
Vad blir egentligen skillnaden?
Funktionsmässigt eller bara hur det ser ut? Ser ju i princip ut som att man är omskuren när drullen är styv, åtminstone för min del.
Visuellt mycket snyggare ja, funktionellt .... Tror ej det är inom kolo's riktlinjer att diskutera :d
Ehh, ok
Sen är det ju en smaksak, men enligt tjejsnacket så föredras omskuren
? Vi diskuterar dock inte kvinnor nu, varför drar du till med en annan topic,
Sorry mitt fel. På män föredrar jag rent utseendemässigt att man skär av allt. Rent praktiskt tror jag den fungerar bäst med förhud.
Visuellt mycket snyggare ja, funktionellt .... Tror ej det är inom kolo's riktlinjer att diskutera :d
Man blir uthålligare p.g.a. av sämre känsel och man kan köra hårdare utan att få ont. Så snuskigt var det väl inte att skriva ;).
Man blir uthålligare p.g.a. av sämre känsel och man kan köra hårdare utan att få ont. Så snuskigt var det väl inte att skriva ;).
Thats basic,
Sorry mitt fel. På män föredrar jag rent utseendemässigt att man skär av allt. Rent praktiskt tror jag den fungerar bäst med förhud.
Blir du på något sött personligt förolämpad så var det inte meningen att göra dig upprörd, säger bara att detta inte är ett fenomen som inte diskuteras bland tjejer med tillhörande åsikter ....
Thats basic,
Okej så det är bara det grundläggande så att säga? Så du vill prata mer avancerade tekniker som enbart blir möjliga med en omskuren...? jag hämtar anteckningsblocket :P.
Okej så det är bara det grundläggande så att säga? Så du vill prata mer avancerade tekniker som enbart blir möjliga med en omskuren...? jag hämtar anteckningsblocket :P.
Tänkte mer på oralt osv fördelar ....
BobaFett
2014-12-17, 18:56
Omskuren här också. Har också hört av många tjejer att de gillar det men det verkar som att de flesta inte ens märker det.
Finns ingen anledning att göra det. Vem fan bryr sig om vad brudar tycker ändå.
Håller med om allt utom sista meningen. Tycker att det är jättekul :D
Jag är glad över att vara könsstympad men har man inga besvär känns det väl rätt onödigt att göra.
Jag skulle tro att man INTE kan köra hårdare, för man har nästan ingen hud som kan åka. Går det det minsta trögt nån gång så blir det snabbt slitet då det drar och sliter så i den lilla hud man har som ger efter.
Förövrigt låter det som att man kanske skulle skylta på pannkakan med att man är omskuren - så har man åtminstone EN positiv sak att marknadsföra sig med :D
Hur stor ska.man vara för att räknas som shower?
Hur stor ska.man vara för att räknas som shower?
25slak
Hur stor ska.man vara för att räknas som shower?Det handlar mer om hur mycket man ökar från slak till givakt än om hur stor, även om grundstorleken också spelar in till viss del.
Exakta gränserna är lite oklart.
TapaTalk.
Men min snopp kan vara hur liten som helst om det är kallt och jag har varit ute och joggat och ganska stor och hängig om det är varmt, men den är alltid lika stor erigerad.
I de fall man kan fila ett par timmar utan att komma känns det inte direkt som en fördel längre... :/
Animalisk
2014-12-17, 21:37
Med allt klan och hedersfolk som ramlar in blir det ju mer vanligt så om 50 år är väl minst 50% av männen omskurna. Jag är omskuren men inte pga religiösa skäl.
I de fall man kan fila ett par timmar utan att komma känns det inte direkt som en fördel längre... :/
Efter att jag blev omskuren kan jag kontrollera när jag vill komma. Kan hålla på en timme utan problem men även komma efter 2min om jag försöker. Det blev en väldigt positiv bieffekt av min operation iaf.
Efter att jag blev omskuren kan jag kontrollera när jag vill komma. Kan hålla på en timme utan problem men även komma efter 2min om jag försöker. Det blev en väldigt positiv bieffekt av min operation iaf.
För mig kan det låsa sig helt, speciellt om tjejen är lite oförsiktig med tänder så känseln försvinner.
Spinoff-tråd:
Har du stor och är grower på samma gång?
Har stor (>15) - är grower
Har liten (<15) - är grower
Har stor (>15) - är shower
Har liten (<15) - är shower
30 slak, isvak
edit: Nu fick jag en sjuk idé för en app. Namnet ska iaf vara "flappy skin". Jag avslöjar inte detaljerna.
Hygienen-argumentet är trams. Dessutom ger förhuden extra (normalt) stimuli och man blir mindre känslig utan förhud. Skulle inte rekommendera det till någon annat än vid vettiga argument.
Och va fan, en penis ska inte vara estetisk. Den ska vara grotesk :D
Huden blir rätt tuff så man förlorar ju tyvärr väldigt mycket känsel. Det är dock uppskattat hos damerna att man känner mindre ;).
Sen en dålig kondom på det där och whiskeykük och du medverkar i din första ofrivilliga ultramarathon. ;)
Med allt klan och hedersfolk som ramlar in blir det ju mer vanligt så om 50 år är väl minst 50% av männen omskurna. Jag är omskuren men inte pga religiösa skäl.
Hmm, ingen av de jag vet har gjort det av religösa skäl, de flesta är svenskar och européer så det är inte alls kopplat till det
Hygienen-argumentet är trams. Dessutom ger förhuden extra (normalt) stimuli och man blir mindre känslig utan förhud. Skulle inte rekommendera det till någon annat än vid vettiga argument.
Och va fan, en penis ska inte vara estetisk. Den ska vara grotesk :D
Sen en dålig kondom på det där och whiskeykük och du medverkar i din första ofrivilliga ultramarathon. ;)
Grotesk?:d beror väl på hur man ser på det, dem ser iaf större ut
Men det är ju upp till var och en att bestämma vad man gillar osv
forestgrove
2014-12-17, 22:30
Det där är ju rätt sjysst att ha kontroll över. Jag har knappt nån som helst kontroll över när jag själv ska komma, men kan se till att min tjej kommer efter 2 min eller en timme :)
Den ska vara grotesk :D
Tack. :)
Hmm, ingen av de jag vet har gjort det av religösa skäl, de flesta är svenskar och européer så det är inte alls kopplat till detHar du frågat alla? De är en del religioner som idkar detta påhitt även i Europa, vissa som gör det av tradition bara för att religionen sa så förr i tiden.
Eller hade alla gjort det för att få snyggare penix?
Har du frågat alla? De är en del religioner som idkar detta påhitt även i Europa, vissa som gör det av tradition bara för att religionen sa så förr i tiden.
Eller hade alla gjort det för att få snyggare penix?
Vad jag vet så var det icke religösa skäl
Många gör det pga för trång förhud, några av ja, ren fåfänga och någon gjorde det för att hans flickvän verkligen ville det (fast det kan räknas som religöst då hon var judinna och tyckte det var viktigt )
Fan vad nojig jag blev över min förhud nu helt plötsligt.
Toni Radanov
2014-12-18, 00:06
Varför inget alternativ "Vi har ingen förhud hallå?!" .......... hallå?!?!?!
Diskriminering. Som om det inte är illa nog att en bit av kuken fattas lixom... :D :D
ARMSTARK
2014-12-18, 08:54
En äkta fapper är rädd om sin förhud, jag skulle aldrig kunna tänka mig leva utan den. Jag skulle förmodligen hellre förlora ena ögat än förhuden. :d
Det där med att kunna hålla på längre utan hud...självkontroll för faan grabbar!
Varför inget alternativ "Vi har ingen förhud hallå?!" .......... hallå?!?!?!
Diskriminering. Som om det inte är illa nog att en bit av kuken fattas lixom...Oerhört slarvigt, ber om ursäkt. :D
Nja, flera timmar är en grov överdrift, även omskurna kan komma snabbt ibland. Riktigt riktigt snabbt.. Beror ju mkt på hur ”skön” och tajt vaginan är ofta också.
Men är det därför man ofta fått höra, även om anekdotiskt, att ”invandrarkillar” är bättre i sängen, av svenska tjejer. För att vi är mer uthålliga (oftare omskurna – muslimer) och kan köra hårdare också (när så önskas)?
Kan det hänga ihop?
Nja, flera timmar är en grov överdrift, även omskurna kan komma snabbt ibland. Riktigt riktigt snabbt.. Beror ju mkt på hur ”skön” och tajt vaginan är ofta också.
Men är det därför man ofta fått höra, även om anekdotiskt, att ”invandrarkillar” är bättre i sängen, av svenska tjejer. För att vi är mer uthålliga (oftare omskurna – muslimer) och kan köra hårdare också (när så önskas)?
Kan det hänga ihop?
Eh, nej - det är ingen överdrift. Det är inte så att det alltid blir så och nog kan det hända att man inte är så macho, men...
Sen är det inte alla tjejer som uppskattar när man inte kommer.
Exakt. Jag har fått den responsen mer än att de har blivit glada att man kan köra på i oändlighet.
Ser inte var vi inte är överens förutom den delen om att omskurna generellt kan köra på i _flera_ _timmar_ för att känsligheten skulle vara sämre. Såvida penisen inte är liten så borde det inte stämma särskilt bra med verkligheten
Poängen är att jag inte pratar generellt...
Ser inte var vi inte är överens förutom den delen om att omskurna generellt kan köra på i _flera_ _timmar_ för att känsligheten skulle vara sämre. Såvida penisen inte är liten så borde det inte stämma särskilt bra med verkligheten
Flera timmar i sträck är ju lite överdrivet.
Varför skulle någon med liten penis kunna köra längre menar du? *jorgen*
Diomedea exulans
2014-12-18, 16:23
Jag är eunuck, vad ska jag svara?
filmjölk
2014-12-18, 17:04
Jag har faktiskt hört att omskärelse kan öka känsligheten till en början, så om du gör det för att du skall bli uthålligare i sängen kan det ha motsatt effekt :)
Varför skulle någon med liten penis kunna köra längre menar du?Mindre friktion i vaginan då en liten penis inte stretchar hålet lika mycket, typ?
Jag har faktiskt hört att omskärelse kan öka känsligheten till en början, så om du gör det för att du skall bli uthålligare i sängen kan det ha motsatt effekt :)
Ja första månaden kanske. Men har du sex då kan jag lova att alla stygn och sår efter operationen fläks upp och du kommer ha värre smärta än du någonsin kan tänka dig ;). Första två veckorna gråter man typ av att bara få erektion :).
filmjölk
2014-12-18, 17:28
Ja första månaden kanske. Men har du sex då kan jag lova att alla stygn och sår efter operationen fläks upp och du kommer ha värre smärta än du någonsin kan tänka dig ;). Första två veckorna gråter man typ av att bara få erektion :).
Njae, jag gillar min förhud och vill behålla den. Den är estetiskt tilltalande.
Eh, nej - det är ingen överdrift. Det är inte så att det alltid blir så och nog kan det hända att man inte är så macho, men...
Exakt. Jag har fått den responsen mer än att de har blivit glada att man kan köra på i oändlighet.
Det ultimata är ju att kunna komma och köra igen efter en liten återhämtning
Att köra timmar utan att komma känns rätt trist,
Det ultimata är ju att kunna komma och köra igen efter en liten återhämtning
Att köra timmar utan att komma känns rätt trist,
Absolut, det kräver dock sin kvinna för att funka. :)
Ibland kan det dock kännas som man kommit utan att faktiskt gjort det. Känns också helt okej (för mig iaf).
Värst när man filat en halv evighet och kämpat som ett djur, för att sen när det äntligen är dags få den där känslan av en orgasm kombinerat med vad som känns som att spruta lava samtidigt som man får en hård pungspark. Samtidigt ger den onda häxan en blick som säger "är du någon slags utomjording, eller...?" och börjar skratta... :D
Ibland kan det dock kännas som man kommit utan att faktiskt gjort det. Känns också helt okej (för mig iaf).
Värst när man filat en halv evighet och kämpat som ett djur, för att sen när det äntligen är dags få den där känslan av en orgasm kombinerat med vad som känns som att spruta lava samtidigt som man får en hård pungspark. Samtidigt ger den onda häxan en blick som säger "är du någon slags utomjording, eller...?" och börjar skratta... :D
Hahaha...herregud vilken otrolig beskrivning:laugh:
Hahaha...herregud vilken otrolig beskrivning:laugh:
Det måste sett sjukt roligt ut... Är det skönt eller gör det ont? Varför ligger han dubbelvikt och skrikstönar? Brukar killar få tårar i ögonen när de kommer? Osv. :D
Inte ett av mina bästa tillfällen, tur att revanschen var utan missöden. :)
Det måste sett sjukt roligt ut... Är det skönt eller gör det ont? Varför ligger han dubbelvikt och skrikstönar? Brukar killar få tårar i ögonen när de kommer? Osv. :D
Inte ett av mina bästa tillfällen, tur att revanschen var utan missöden. :)
Fast värst är det när det ser ut som att vara en riktig hjärtattack :Virro
Fast värst är det när det ser ut som att vara en riktig hjärtattackEtt säkert kort att uppnå hjärtattacks-looken är en deep throat under orgasmen.
Helt omöjligt att avgöra om det är det bästa som finns eller om man vill dö.
Ett säkert kort att uppnå hjärtattacks-looken är en deep throat under orgasmen.
:laugh: :d
Fast värst är det när det ser ut som att vara en riktig hjärtattack :Virro
Ah, påminner om när jag lärde mig att kvinnor kan få våldsamma helkroppsorgasmer. Nu när jag förstår vad det handlar om är det rätt awesome, men du kan ju tänka dig när en oerfaren Yes blir varse konceptet första gången...
"E-eh, ä-är du okej..?"
"*gurgel*"
"... lever du?" *kollar puls och andning*
"*Pust* wheew! Öh, vad håller du på med?"
Såetteh... nä, det är lite jobbigt när man tror någon ska dö på kuppen. :D
forestgrove
2014-12-19, 00:18
Eller typ så här:
a0YFztThMyc
Ah, påminner om när jag lärde mig att kvinnor kan få våldsamma helkroppsorgasmer. Nu när jag förstår vad det handlar om är det rätt awesome, men du kan ju tänka dig när en oerfaren Yes blir varse konceptet första gången...
"E-eh, ä-är du okej..?"
"*gurgel*"
Var med en tjej som faktiskt svimmade och var helt lam i två minuter förut.
I was like, wtf did I do? Did I kill her?
Know that one :d
"E-eh, ä-är du okej..?"
"*gurgel*"
Haha, but what a way to go
Var med en tjej som faktiskt svimmade och var helt lam i två minuter förut.
I was like, wtf did I do? Did I kill her?
Blackouts betyder oftast bara postiva saker, men att ligga lam vet jag inte, brukar tvärtom vara att man tappar kontrollen helt och efter bara " vet du vad du gjorde för 10min sen???" Haha
Jag får tacka för alla skratt jag fått av den här tråden.:d
För övrigt..vem bryr sig ifall killen är en grower eller shower så länge den har bra storlek hård och det känns bra.;)
Förhudens vara eller icke vara:laugh:
Jag antar att jag inte träffat någon som tagit bort sin..eller så har jag inte märkt det.*screwy*
OnTopic:
D_dzeDvx2QA
How does the foreskin compare with the glans as sexual tissue?
The foreskin and the glans have similar functions. Both are designed to trigger nerve impulses that lead to erection and ejaculation. The glans detects deep pressure and movement. The foreskin detects movement through the accordion-like action of the ridged band; in addition, the outer, true skin of the foreskin has an exquisite ability to detect light touch and pin-prick. The glans lacks these abilities because it relies on the covering foreskin to provide them.
LOL får mig att tänka på när jag gick utan att runka 1 hel vecka för att prova på ngn metod som skulle öka tesosteron produktionen efter 5-6 dagar. Hur som..
Jag hade sex på typ 8-9 dagen (minns ejn riktigt) och kom så sjukt hårt och rätt snabbt:D så jag la upp en bild på ett vulkanutbrott på min Fb, för det var precis så det kändes =D
Sjuk skön orgasm..
"E-eh, ä-är du okej..?"
"*gurgel*"
Helkroppsorgasmer? berätta mer. Vad är tricket =)
Helkroppsorgasmer? berätta mer. Vad är tricket =)
Är från tjej till tjej. jag träffar en som får det. Kul när du måste använda våld för hålla kvar. Brukar dock alltid sluta med blåmärke på mig. >_<
BobaFett
2014-12-19, 16:17
..eller så har jag inte märkt det.*screwy*
De flesta tjejer verkar inte märka det. *facepalm*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.