AeternusRex
2014-12-08, 09:23
Har kryssat runt en hel del på forumet nu och en del saker och en del personers filosofier har förefallit mig mycket underliga men det slog mig det kan vara jag som är underlig så jag tänkte flika in hur mitt gymliv ser ut så får vi se.
observera att jag är inte helt med på vad alla övningar egentligen heter. Det är lika omöjligt för mig att komma ihåg detta som att komma ihåg vad folk heter.
Biceps/Triceps
biceps
incline curl 4x4x8+ / 4x4x8+ (tung vikt sedan direkt på en lättare)
stång curl samma som ovan.
2 x varierande andra övningar. Samma som ovan.
triceps
cable one hand extenions
rep extensioner
tight press i bänk eller med hantel
skullcrusher
overhead extensions.
samtliga övningar körs enligt bicpes principen ovan.
Detta "supersettas" med en trisse övning emellan. alltså varannan biceps triceps.
rygg.
chins 4xfail
lats drag fram/bak 4xfail
2x roddar övningar. breda/tighta
korsryggs böj
baksida axel kläms in här med ofta i cablecross eller med hantel drag.
bröst/axlar
vanliga bänk 4x4xfail
sidolyft
incline bänkpress 4x4xfail
axelpress (framför fejset)
flyes i cablecross 4x4xfail /4x4xfail
hantelpress breda lätt roterande för axel 4x4xfail
oftast ytterligare 1 eller 2 övningar till för axlarna varav en är en sjukgymnastisk "tramsövning"
ben
squats 5xfail
benpress 5xfail
vadpress5xfail
squats i smithmaskin 5xfail (annan vinkel här)
mer vader
spark/hamstring
kör även marklyft här. 3x10 hyfsat lätt har haft rygg bekymmer som gjort denna övning till min nemesis.
mage tränas 1-2 gånger i veckan med något av dom andra passen.
roterar sedan detta schemat med ett pass 5 som tar en av dom andra dagarnas scheman och körs igen. schemat roterar som så att det alltid ligger med några dagars vila från dag 5. Med jämna mellanrum byts en eller ett par övningar ur varje block mot nåt annat. set/reps mängd varierar också efter en "random" princip så att musklerna inte hinner "Lära sig" vad som komma skall.
observera att jag är inte helt med på vad alla övningar egentligen heter. Det är lika omöjligt för mig att komma ihåg detta som att komma ihåg vad folk heter.
Biceps/Triceps
biceps
incline curl 4x4x8+ / 4x4x8+ (tung vikt sedan direkt på en lättare)
stång curl samma som ovan.
2 x varierande andra övningar. Samma som ovan.
triceps
cable one hand extenions
rep extensioner
tight press i bänk eller med hantel
skullcrusher
overhead extensions.
samtliga övningar körs enligt bicpes principen ovan.
Detta "supersettas" med en trisse övning emellan. alltså varannan biceps triceps.
rygg.
chins 4xfail
lats drag fram/bak 4xfail
2x roddar övningar. breda/tighta
korsryggs böj
baksida axel kläms in här med ofta i cablecross eller med hantel drag.
bröst/axlar
vanliga bänk 4x4xfail
sidolyft
incline bänkpress 4x4xfail
axelpress (framför fejset)
flyes i cablecross 4x4xfail /4x4xfail
hantelpress breda lätt roterande för axel 4x4xfail
oftast ytterligare 1 eller 2 övningar till för axlarna varav en är en sjukgymnastisk "tramsövning"
ben
squats 5xfail
benpress 5xfail
vadpress5xfail
squats i smithmaskin 5xfail (annan vinkel här)
mer vader
spark/hamstring
kör även marklyft här. 3x10 hyfsat lätt har haft rygg bekymmer som gjort denna övning till min nemesis.
mage tränas 1-2 gånger i veckan med något av dom andra passen.
roterar sedan detta schemat med ett pass 5 som tar en av dom andra dagarnas scheman och körs igen. schemat roterar som så att det alltid ligger med några dagars vila från dag 5. Med jämna mellanrum byts en eller ett par övningar ur varje block mot nåt annat. set/reps mängd varierar också efter en "random" princip så att musklerna inte hinner "Lära sig" vad som komma skall.