handdator

Visa fullständig version : Bodybuilders ansikten

hammark9
2014-12-01, 20:14
Tjenare! Har märkt att de flesta bodybuilders jag sett har väldigt breda käkar. Beror det på att de dopar sig, att testosteronet ökar när man tränar eller något annat? Min farsa har nämligen väldigt breda käkar och han har aldrig tränat, jag som är 15 år är inte ens i närheten. Har jag någon chans?

Scratch89
2014-12-01, 20:24
Du är ju bara 15, då är man inte ens färdigväxt utan ser ut som en pojke i ansiktet. En del har grova käklinjer naturligt, en del har det inte. Många bodybuilders har säkert fått det genom att bruka testosteron, ja.

Evankhell
2014-12-01, 20:55
För bodybuildare är det en blandning mellan genetik och doping.

Är du bara 15 ser din käke mer ut som Scratch89 (avatar), men oroa dig inte.. Även Bieber har fått lite bredare käke.

hammark9
2014-12-01, 21:07
För bodybuildare är det en blandning mellan genetik och doping.

Är du bara 15 ser din käke mer ut som Scratch89 (avatar), men oroa dig inte.. Även Bieber har fått lite bredare käke.

Haha jovisst det stämmer, däremot var jag ganska tidig med puberteten, rösten blev rätt så grov när jag var 13 till skillnad som Justin :p

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Sparven från Minsk
2014-12-01, 21:25
Tjenare! Har märkt att de flesta bodybuilders jag sett har väldigt breda käkar. Beror det på att de dopar sig, att testosteronet ökar när man tränar eller något annat? Min farsa har nämligen väldigt breda käkar och han har aldrig tränat, jag som är 15 år är inte ens i närheten. Har jag någon chans?

Någon chans att få bred käke, eller chans att bli bodybuilder?

hammark9
2014-12-01, 21:37
Någon chans att få bred käke, eller chans att bli bodybuilder?

Breda käkar ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

hugok
2014-12-02, 13:29
Jag tror inte att käkbredden ändras direkt av tillskott av steroider, men så kanske det är. Däremot brukar väl folk med naturligt hög testosteronhalt ha bred käke. Dessa blir lämpligen bodybuilders eller liknande.

filmjölk
2014-12-02, 13:35
De extremaste byggarkäkarna är inte orsakade av testosteron, utan av tillväxthormon. Mycket av den varan kan orsaka symptom på akromegali, en rätt allvarlig sjukdom där jättehaka är vanligt.

Den där vanskapte simmaren har säkerligen akromegali, liksom "Jaws" i James Bond.