Visa fullständig version : Superpanik, ena pungkulan åkte upp i magen
Får fan panik nu. Jag onanerade och masserade mina kulor en något, detta brukar jag vanligtvis inte göra utan skulle pröva. Jag onanerar ett tag och upptäcker en superstor knöl ovanför penis, snett ovanför då för det var vänstra kulan. Då trodde jag först att det var någon supersvullnad typ att blodet strypit eller något, petade på knölen superlätt och "PLOPP" så åkte kulan ner igen och jag blev så jävla yr av händelsen att jag fick lägga mig och blir yr av att återberätta det.
Då undrar jag. VAFAN HÄNDE?! Och varför?!?!? Har jag en pungkula ur funktion? Och vad skulle det få för konsekvenser? Mindre testosteron? Kan inte få barn?
Upplevelsen gjorde inte ont men jag kan uppleva nu att det känns lite känsligt och obehagligt.
Pungkulorna drar åt sig lite när man är närmar sig eller är riktigt kåt.
För vissa så dras de upp ur pungen litegrann.
Hur vet jag detta?
Jag vet inte.
http://www.familjeliv.se/forum/thread/58719278-att-stoppa-upp-pungkulorna-i-buken
Så många frågor som detta skapar, så lite svar.
Pungkulorna drar åt sig lite när man är närmar sig eller är riktigt kåt.
För vissa så dras de upp ur pungen litegrann.
Hur vet jag detta?
Jag vet inte.
Lite grann? Den satt för fan där! LOL Den hade bytt plats och jag fick peta tillbaka den. Hur kan den flyttas? Är den död? Fyfan ssvimmar
King Grub
2014-11-24, 22:33
Låter helt normalt. Så fungerar det. Det går att peta upp dom. ;)
Låter helt normalt. Så fungerar det. Det går att peta upp dom. ;)
Är du säker? Alltså jag går ju typ nu runt och är orolig över att kulan ska åka upp utan att jag märker det.
Kanske inte låter så mysigt att läsa men jag hade glid... och så var kulorna åtdragna... Så masserade jag kulorna och vips. Ah fyfan blir lätt i huvudet bara av att återberätta det.
Scratch89
2014-11-24, 22:42
http://www.reactionface.info/sites/default/files/images/1314029520391.jpg
King Grub
2014-11-24, 22:43
Är du säker?.
Om jag har en aning om grundläggande humanfysiologi? Nej, inte alls.
Scratch89
2014-11-24, 22:44
Om jag har en aning om grundläggande humanfysiologi? Nej, inte alls.
Nu har jag också läst en del fysiologi, men inte är det något man lär sig på grundkursen i alla fall. :D
Jockefoten
2014-11-24, 22:44
Sluta onanera (för evigt) så behöver du inte oroar dig.
Första träffen på google: http://www.umo.se/Att-ta-hjalp/Fraga-UMO/Svarsbanken/Testikelnaker-upp-ovanfor-pungen/
Om det inte händer ofta är det inget att oroa sig för.
King Grub
2014-11-24, 22:49
Nu har jag också läst en del fysiologi, men inte är det något man lär sig på grundkursen i alla fall. :D
Cremastermuskeln och dartosmuskeln fick jag läsa om i alla fall.
"Mina onanivanor trollade bort en testikel, jag borde nog ringa sjukvårdsupplysningen.
Nej! Vänta! Jag postar frågan på kollo i stället! Fan, jag är ett geni!"
Var det ungefär så den inre monologen gick? ;)
"Mina onanivanor trollade bort en testikel, jag borde nog ringa sjukvårdsupplysningen.
Nej! Vänta! Jag postar frågan på kollo i stället! Fan, jag är ett geni!"
Var det ungefär så den inre monologen gick? ;)
Ringde 1177 två gånger och ficka prata med två skånska sjuksyrror nära pensionen som inte hade en enda susning om problemet.
Första träffen på google: http://www.umo.se/Att-ta-hjalp/Fraga-UMO/Svarsbanken/Testikelnaker-upp-ovanfor-pungen/
Om det inte händer ofta är det inget att oroa sig för.
Men varför hände det nu :cryout: Aldrig hänt tidigare :cryout:
Diomedea exulans
2014-11-24, 22:59
Det är ju jättevanligt att pungkulorna åker upp i kroppen. Minns att det hände redan när jag var liten. Har dock aldrig varit med om att det är associerat med smärta, vare sig på ner-eller uppvägen.
Nej det gjorde inte ont, men nu känner jag mig helt tom där nere och med fobi, typ som att det är mer skört än jag trodde. FAN.
Sen var det också så att jag låg när jag onanerade, så då tänker jag mig att så länge pungen inte hänger så kan den alltså leta sig in i magen, hur fan ska jag kunna sova?!
Ringde 1177 två gånger och ficka prata med två skånska sjuksyrror nära pensionen som inte hade en enda susning om problemet.
Svårt att tro att sjukvårdsupplysningen inte känner till detta. Antar att du är ganska ung? Det är iaf inga konstigheter, bara att peta ner kulan igen.
Kulorna har en vandrat ner den vägen en gång i ditt liv som foster. Sånt som händer. Inget ovanligt. Inget att oroa sig för.
Kulorna har en vandrat ner den vägen en gång i ditt liv som foster. Sånt som händer. Inget ovanligt. Inget att oroa sig för.
Går det att operera så det inte kan åka upp?
Sen var det också så att jag låg när jag onanerade, så då tänker jag mig att så länge pungen inte hänger så kan den alltså leta sig in i magen, hur fan ska jag kunna sova?!
Jag kom, jag låg, jag storknade - som Caesar sade.
King Grub
2014-11-24, 23:14
Går det att operera så det inte kan åka upp?
Förflyttning av testiklarna är en nödvändig funktion som dartosmuskeln har för temperaturreglering av testiklarna.
Det skall alltså vara så här. Glöm det.
http://i686.photobucket.com/albums/vv229/4all2c/i-smell-a-troll.jpg
Har det ens hänt någon annan här än mig?
Har det ens hänt någon annan här än mig?
Jupp
King Grub
2014-11-24, 23:20
Ja. Redan som barn. Inget speciellt.
Jupp
Hur hände det dig? Behövde du också bara knappt peta på den för att den skulle trilla tillbaka?
King Grub
2014-11-24, 23:22
...
...
Ja men jag vill veta hur bara... för att utesluta.
Hur hände det dig? Behövde du också bara knappt peta på den för att den skulle trilla tillbaka?
Jupp. Och fick också lite smått panik, tills jag googlade det hela och insåg att det inte vara något tokigt eller farligt. Så chillaxa.
Jupp. Och fick också lite smått panik, tills jag googlade det hela och insåg att det inte vara något tokigt eller farligt. Så chillaxa.
Ok. Tack pungbroder.
Standard. Föredrar faktiskt det utförandet.
Standard. Föredrar faktiskt det utförandet.
Haha såg ju ut som en fet böld.
Det är en reflex för att skydda pungkulorna vid sex eller vissa stressituationer. Du kan aktivera cremaster reflexen själv genom att stryka insidan av låret. Funktionellt är den helt skiljd från dartosmuskulaturen (som täcker hela scrotum) vars funktion är att reglera temperaturen hos testiklarna genom att dra ihop pungen.
Är det bara jag som får lite den där "det kliar i kroppen nu när jag läser om att det kliar"-känslan?
Menar då såklart att jag instinktivt vill klämma på mig själv när jag läser. :/
Oroa dig inte. Ibland efter sex vet jag knappt var pungen slutar och nedre magmusklerna börjar.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.