handdator

Visa fullständig version : Någon som gör kostschema?

Micaelagym
2014-11-22, 15:08
Hej!

Skulle gärna vilja ha en coach eller någon som har erfarenhet att göra kostscheman. Mitt mål är att gå upp några kilo, men gärna då i muskelmassa och inte i fett.
I nuläget tränar jag cirka 5 dagar i veckan / 1 timme per gång. Jag brinner för träning och kost överlag men har dock ingen erfarenhet av hur kosten egentligen ska se ut för att uppnå de resultat jag vill. Jag vill gärna se trimmad ut, skaffa konturer osv.

I nuläget har jag tränat cirka 1,5 år, jag är 22 år och tjej. är det någonting mer ni vill veta? Jag är beredd på att betala om ni har stor erfarenhet och har nått goda resultat. :)

BobaFett
2014-11-22, 17:51
Hej!

Skulle gärna vilja ha en coach eller någon som har erfarenhet att göra kostscheman. Mitt mål är att gå upp några kilo, men gärna då i muskelmassa och inte i fett.
I nuläget tränar jag cirka 5 dagar i veckan / 1 timme per gång. Jag brinner för träning och kost överlag men har dock ingen erfarenhet av hur kosten egentligen ska se ut för att uppnå de resultat jag vill. Jag vill gärna se trimmad ut, skaffa konturer osv.

I nuläget har jag tränat cirka 1,5 år, jag är 22 år och tjej. är det någonting mer ni vill veta? Jag är beredd på att betala om ni har stor erfarenhet och har nått goda resultat. :)

Det finns faktiskt ett kostschema i Jacob Wilsons träningsprogram. Det är amerikanska råvaror men det borde kunna gå att översätta. Typ "greek yoghurt"
--> kvarg etc.

http://www.bodybuilding.com/fun/jake-wilson-project-mass-training-overview.html

Det är ett träningsprogram där det står vad man ska träna dag för dag och vad man ska äta.

Latissimus Dorsi
2014-11-22, 17:55
Skit i kostschema, du blir bara blåst. Ät 200g protein och tillräckligt med kalorier så är du i hamn.

Edit: ojsan :p du var tjej. Eller ja inte för att det spelar roll, men ät lite mindre protein än 200g :D

Sverker
2014-11-22, 17:58
200 g protein låter som drygt 3 gram protein / kg kroppsvikt*spy*

Till sak. Fortsätt träna och läs vettiga trådar på Kolozzeum så löser sig det mesta med tiden.

Pretorian
2014-11-22, 22:13
Jag tror det kan vara bra att läsa en hel del kost pch träningsråd här på forumet. Att "bara" få ett kostschema tror jag inte hjälper så mycket. Du kommer få fantastiska resultat tack vare många här på forumet.

Micaelagym
2014-11-25, 19:08
Tack för era tips, försöker äta mycket protein och även övrig mat. äter inget socker eller mjöl (allergisk). Jag hade önskat att jag hade fått lite mer resultat och tror kosten är boven för mig i det stora, att jag äter fel. Jag har försökt läsa mycket, men verkar inte som jag har nog med kunskaper för att skapa den kropp jag vill ha.