handdator

Visa fullständig version : Förbättring på dom tre stora målen?

Crille1996
2014-11-17, 21:41
Tjaba
Är ny här på forumet, skönt att ha hittat ett svenskt forum! :hbang:

Ang min mat så tänkte jag fråga lite om hjälp, kanske om nån kan komma med lite tips på hur jag kan förbättra min kost?

Är en grabb på 18 år, 180 lång och ligger på 68kg just nu, har tränat i lite mer än ett år, har som mål att komma till 70 till julen och försöka med 75 till sommarn, har på ett år gått från ynka 58kg... :em:

just nu så ser dagens mål ut såhär

Frukost:

Oboy med macka
250g kvarg med fun light
Äggröra på 4 ägg

Lunch:
Brukar bli vanlig husmanskost i skolan

Mellanmål efter skolan:
Kvarg med fun light
Äggröra på 4 ägg
Mutant mass gainer eller Phase 8 proteinshake

PWO:

Blir antingen mellanmålet efter skolan eller rester från gårdagens middag (mycket kyckling m ris eller korv o pommes)

"Post workout":
Mutant mass eller phase 8
Äggröra med kvarg och fun light
Eller Dagens middag med kvarg och fun light vid sidan om

Middag:
vanlig husmans kost
Som skrivet ovan; mycket kyckling m ris/korv m pommes/kött av något slag/annan vanlig husmanskost

Kvällsmellis:

Äggröra på 4 ägg
kvarg m fun light
kanske en macka eller två
mutant mass/phase 8

Som ni kanske ser nu så är det väldigt enformigt, även om jag har nått mitt proteinintag (~3g per kroppskilo) och mitt kaloriintag (~3500) så kommer det mesta från kvargen och äggen, kanske är helt okej men det känns inte rätt bara

hur kan jag förbättra mina "tre stora mål"? (frukost, lunch o middag)

Cheers!

R Scarpa27
2014-11-17, 21:46
10 kg på ett är är väl inte ynka?

antagligen en bra utveckling mer.

Crille1996
2014-11-17, 21:47
10 kg på ett är är väl inte ynka?

antagligen en bra utveckling mer.

Nej det är jag rätt glad över!
Menade att min vikt på 58kg när jag började var "ynka"

R Scarpa27
2014-11-17, 22:01
fattar dock inte ätandet av alla ägg och kvarg.

du bulkar väl endå...
visst funkar mycket, men kan bli väldigt tråkigt... och hade lagt mer på annat... (lite för mkt fokus på protein låter det som, det behövs inte sådana mängder på bulk.

Crille1996
2014-11-17, 22:05
fattar dock inte ätandet av alla ägg och kvarg.

du bulkar väl endå...
visst funkar mycket, men kan bli väldigt tråkigt... och hade lagt mer på annat... (lite för mkt fokus på protein låter det som, det behövs inte sådana mängder på bulk.

Det är vad jag har fått höra är vad man kan äta, sen är det billigt som fan också...
är väldigt kass på dethär med käk, därav tråden, så jag kan få tips på annat att äta...

Wikner89
2014-11-18, 14:46
Du kanske kan lägga in nån fisk till lunch eller middag nån dag.
Annars om du vill byta bort lite av äggen och kvargen så kan du ju käka lite nötter till nått kvällsmål. En schysst bönsallad kan funka också.

R Scarpa27
2014-11-18, 19:52
Det är vad jag har fått höra är vad man kan äta, sen är det billigt som fan också...
är väldigt kass på dethär med käk, därav tråden, så jag kan få tips på annat att äta...

carbs är billigt och finns i alla dess godheter och sorter :)