Crille1996
2014-11-17, 21:41
Tjaba
Är ny här på forumet, skönt att ha hittat ett svenskt forum! :hbang:
Ang min mat så tänkte jag fråga lite om hjälp, kanske om nån kan komma med lite tips på hur jag kan förbättra min kost?
Är en grabb på 18 år, 180 lång och ligger på 68kg just nu, har tränat i lite mer än ett år, har som mål att komma till 70 till julen och försöka med 75 till sommarn, har på ett år gått från ynka 58kg... :em:
just nu så ser dagens mål ut såhär
Frukost:
Oboy med macka
250g kvarg med fun light
Äggröra på 4 ägg
Lunch:
Brukar bli vanlig husmanskost i skolan
Mellanmål efter skolan:
Kvarg med fun light
Äggröra på 4 ägg
Mutant mass gainer eller Phase 8 proteinshake
PWO:
Blir antingen mellanmålet efter skolan eller rester från gårdagens middag (mycket kyckling m ris eller korv o pommes)
"Post workout":
Mutant mass eller phase 8
Äggröra med kvarg och fun light
Eller Dagens middag med kvarg och fun light vid sidan om
Middag:
vanlig husmans kost
Som skrivet ovan; mycket kyckling m ris/korv m pommes/kött av något slag/annan vanlig husmanskost
Kvällsmellis:
Äggröra på 4 ägg
kvarg m fun light
kanske en macka eller två
mutant mass/phase 8
Som ni kanske ser nu så är det väldigt enformigt, även om jag har nått mitt proteinintag (~3g per kroppskilo) och mitt kaloriintag (~3500) så kommer det mesta från kvargen och äggen, kanske är helt okej men det känns inte rätt bara
hur kan jag förbättra mina "tre stora mål"? (frukost, lunch o middag)
Cheers!
Är ny här på forumet, skönt att ha hittat ett svenskt forum! :hbang:
Ang min mat så tänkte jag fråga lite om hjälp, kanske om nån kan komma med lite tips på hur jag kan förbättra min kost?
Är en grabb på 18 år, 180 lång och ligger på 68kg just nu, har tränat i lite mer än ett år, har som mål att komma till 70 till julen och försöka med 75 till sommarn, har på ett år gått från ynka 58kg... :em:
just nu så ser dagens mål ut såhär
Frukost:
Oboy med macka
250g kvarg med fun light
Äggröra på 4 ägg
Lunch:
Brukar bli vanlig husmanskost i skolan
Mellanmål efter skolan:
Kvarg med fun light
Äggröra på 4 ägg
Mutant mass gainer eller Phase 8 proteinshake
PWO:
Blir antingen mellanmålet efter skolan eller rester från gårdagens middag (mycket kyckling m ris eller korv o pommes)
"Post workout":
Mutant mass eller phase 8
Äggröra med kvarg och fun light
Eller Dagens middag med kvarg och fun light vid sidan om
Middag:
vanlig husmans kost
Som skrivet ovan; mycket kyckling m ris/korv m pommes/kött av något slag/annan vanlig husmanskost
Kvällsmellis:
Äggröra på 4 ägg
kvarg m fun light
kanske en macka eller två
mutant mass/phase 8
Som ni kanske ser nu så är det väldigt enformigt, även om jag har nått mitt proteinintag (~3g per kroppskilo) och mitt kaloriintag (~3500) så kommer det mesta från kvargen och äggen, kanske är helt okej men det känns inte rätt bara
hur kan jag förbättra mina "tre stora mål"? (frukost, lunch o middag)
Cheers!