Visa fullständig version : Beslutsångest
Ligger på 13% kroppsfett, hade det varit februari hade jag deffat ner mig, men nu är det november, snart december. Vad hade ni gjort i mitt läge, deffat eller kört på 2-3 månader och sen deffat.
Diomedea exulans
2014-11-14, 18:29
Deffat.
Ligger på 13% kroppsfett, hade det varit februari hade jag deffat ner mig, men nu är det november, snart december. Vad hade ni gjort i mitt läge, deffat eller kört på 2-3 månader och sen deffat.
Det beror på vilken kroppssamansättning du har och vad dina mål är. Det är saker som ingen annan än du själv kan svara på.
97 kg 186cm. Gjort kaliper 9 punktsmätning
Jag skulle ha påbörjat deffen om jag vore du. Om du når ditt slutmål "för tidigt" och inte vill påbörja en viktuppgång pga. sommaren så genomför i så fall en recomp, alternativt äta på kaloribalans.
84kg lean body mass på 187 cm.
Helt klart Imponerande!
Särskilt när du vägde 20kg mer i februari och hade 4kg mindre l.b.m och dessutom var ett par centimeter kortare.
Och hade en tredje längd i januari?!?
Vet du inte hur lång du är eller varierar det?
84kg lean body mass på 187 cm.
Helt klart Imponerande!
Särskilt när du vägde 20kg mer i februari och hade 4kg mindre l.b.m och dessutom var ett par centimeter kortare.
Och hade en tredje längd i januari?!?
Vet du inte hur lång du är eller varierar det?
Alltid trott att jag varit 184cm, tog passkort nyligen och då var jag 186 tydligen. Gått på diet och mätt mig regelbundet med 9 punktsmätning mellan mars i år och augusti, tappade en hel del fett, jag kan ju posta en bild på mig där jag håller i pappret efter mina mätningar så kanske du mår bättre sen, har jag skrivit att jag vägde 117kg i februari så låter det jävligt konstigt för jag har aldrig vägt 117 kg
Det där jag skrev i februari om 23% fett visade sig vara totalt jävla fel, hade inte gjort några mätningar utan bara kollat på bilder och gjort egen bedömning, har för mig jag låg på 17-18 då eller liknande i mars
Alltid trott att jag varit 184cm, tog passkort nyligen och då var jag 186 tydligen. Gått på diet och mätt mig regelbundet med 9 punktsmätning mellan mars i år och augusti, tappade en hel del fett, jag kan ju posta en bild på mig där jag håller i pappret efter mina mätningar så kanske du mår bättre sen, har jag skrivit att jag vägde 117kg i februari så låter det jävligt konstigt för jag har aldrig vägt 117 kg
Skrev fel. Det skulle stå 10 kg inte 20kg (7kg om man inte ska avrunda för grovt) slant på tangenterna.
Jag tror varken jag skulle må bättre eller sämre av en sådan bild mår utmärkt som det är, men tack för omtanken.
Fortfarande en imponerande lean body mass oavsett! (Med tanke på ditt något defensiva svar är det kanske bäst att undertryka att jag är fullständigt allvarlig)
Jag skulle själv bara glad om jag kom upp över 70kg lbm.
Vill bara påpeka som du/ni säkerligen vet att kalipermätningen har en tendens att vara rätt skeva.
Vid en diet kommer jag ihåg att LBM var ungefär 82kg vid starten, och vid slutet - vägandes just 82kg var LBM nere i 78,8kg. (från 90kg á 186cm) (bf% gick från 12 ned till 5,6%).
Summa summarum? Man behöver oftast gå ner betydligt mer än vad man tror :) (Förutsatt att man vill gå ner så pass långt i bf % då)
Kör hårt! :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.