Visa fullständig version : Hur lång tid tar det
Låt oss säga att du väger 75kg@20% kroppsfett och ska ner till 10%, då skulle det enligt enkel mattematik ta ca 4½ månader med ett underskott på 500 kalorier:
75kg-20% = 60kg fettfri massa
66kg-10% = 60kg fettfri massa
Är det i praktiken möjligt att kanske tillochmed öka på processen genom att bygga lite muskler samtidigt som man ligger på ett underskott, isåfall hur mycket är realistiskt?
Jag är inte så insatt och jag frågar av ren nyfikenhet.
EDIT eftersom att jag insåg hur dåligt formulerad frågan var:
Hur lång tid tar det för någon på 75kg@20% kroppsfett att gå ner till 10%? Enkel mattematik säger att det bör ta ca 4½ månader med ett underskott på 500 kalorier:
66kg-10% = 60kg fettfri massa
Är det i praktiken möjligt att kanske tillochmed öka på processen genom att bygga lite muskler samtidigt som man ligger på ett underskott? Är det ett realistiskt mål att komma ner till 10% snabbare utan att bränna muskler på köpet?
Jag är inte så insatt och jag frågar av ren nyfikenhet, så ni kunniga får gärna reda ut detta för mig.
Förstår inte riktigt vad det är du frågar efter.
Du vill gå ner fortare i fettprocent genom att öka muskelmassan samtidigt?!?
Rent matematiskt fungerar det säkert finfint..
Förstår inte riktigt vad det är du frågar efter.
Du vill gå ner fortare i fettprocent genom att öka muskelmassan samtidigt?!?
Rent matematiskt fungerar det säkert finfint..
Säg att du deffar på 500kcals underskott i 2 månader, är det då möjligt att bränna 5 kilo fett samtidigt som man lägger på sig 1kilo muskler?
68-10% = 61kg fettfri massa
Processen att minska bf% påskyndas ju i detta fallet med en halv månad, hänger du med?
Jag inser att frågeställningen är rätt efterbliven, en enklare frågeställning hade kanske varit: Hur mycket muskler kan man bygga i månaden på 500kcals underskott utan att dopa sig?
Det är så individuellt och beror på så många olika faktorer att det inte ens är lönt att gissa. Du får helt enkelt testa och se.
Att du drar ned maten med 500 kcal betyder inte att du hamnar på ett underskott av 500, eftersom att du rör dig olika mycket varje dag osv. Så siffrorna är rätt ointressanta egentligen, följ vågen, måtten och vikterna på gymmet istället.
vicarious
2014-11-14, 04:19
Jag inser att frågeställningen är rätt efterbliven, en enklare frågeställning hade kanske varit: Hur mycket muskler kan man bygga i månaden på 500kcals underskott utan att dopa sig?
Omöjligt att svara på.
Bossebäver
2014-11-14, 07:03
Alternativet är ju att börja med ett större underskott för att sedan minska det när du blir tunnare. 20% är högt så ett högre underskott kan tolereras.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.