handdator

Visa fullständig version : Protein dryck, Problem

exe66
2014-11-13, 17:01
Hejsan!

Har haft ett problem nu dom senaste 3 veckorna. Protin drycken på morgon före träning o efter.. Ba går igenom kroppen.. 10 min efter jag tagit den så ska den ut.. begriper inte varför någon som vet varför? :S... Testat inte ta protin en dag då inga problem med magen.

Tacksam för hjälp!

WHITEFOLKS
2014-11-13, 17:06
Laktosintolerant? Hur mycket vätska blandar du med?

exe66
2014-11-13, 17:15
Nejdå. Kör med Carnivor beef protein. Körde med whey - 80 innan.. Kan de va de?, 2 DL vätska

R Scarpa27
2014-11-13, 19:43
Hejsan!

Har haft ett problem nu dom senaste 3 veckorna. Protin drycken på morgon före träning o efter.. Ba går igenom kroppen.. 10 min efter jag tagit den så ska den ut.. begriper inte varför någon som vet varför? :S... Testat inte ta protin en dag då inga problem med magen.

Tacksam för hjälp!

kan ju snarare va att det sätter igång och arbetar magen ist (därav skitnödig)
intar man inget = mindre i magen / vätska osv.. då måste ju inget ut???

kanske var det lilla som fattades för att bli skitnödig.

exe66
2014-11-13, 20:37
kan ju snarare va att det sätter igång och arbetar magen ist (därav skitnödig)
intar man inget = mindre i magen / vätska osv.. då måste ju inget ut???

kanske var det lilla som fattades för att bli skitnödig.

Du menar alltså att jag ska testa o äta något o ha i magen ist före jag tar det? ursäkte om jag fatta fel är inte så bra på svenska. :)

R Scarpa27
2014-11-13, 20:47
Du menar alltså att jag ska testa o äta något o ha i magen ist före jag tar det? ursäkte om jag fatta fel är inte så bra på svenska. :)

ja, eller svep lika stor mängd vatten / kaffe osv...
testa...

JesperL
2014-11-15, 22:59
Vi föds med ett enzym för att kunna dricka modersmjölken som spädbarn för att sen tappa det enzymet som en naturlig övergång, Vi är inte skapta för att äta mejeriprodukter vilket kan medföra magproblem som du själv beskriver.. Lyssna på din kropp istället Skit i prottepulver ät protein från naturen istället.. :)

Gnusram
2014-11-15, 23:07
Vi föds med ett enzym för att kunna dricka modersmjölken som spädbarn för att sen tappa det enzymet som en naturlig övergång, Vi är inte skapta för att äta mejeriprodukter vilket kan medföra magproblem som du själv beskriver.. Lyssna på din kropp istället Skit i prottepulver ät protein från naturen istället.. :)

Biff är väl ingen mejeriprodukt?

JesperL
2014-11-15, 23:18
jaha sry my bad aja faktum kvarstår TS kropp säger ifrån, varför fortsätta? somsagt Ät mat istället för prottepulver.. :)

NICKXXXXXX
2014-11-16, 00:37

Har alltid sagt att vi inte är menade att dricka mjölk tidigare men hade ingen bättre förklaring än det logiska. Tack!

JesperL
2014-11-16, 01:38
Har alltid sagt att vi inte är menade att dricka mjölk tidigare men hade ingen bättre förklaring än det logiska. Tack!

Kul att höra :) Tack själv!

F Ultra
2014-11-16, 16:05
Kanske något sötningsmedel eller annat tillsats som du inte tål. Men det är ju troligen mat som du ätit igår och inte proteindrinken i sig som kommer ut, så snabbt kan inte saker och ting passera tarmarna.

Porta
2014-11-18, 11:49
Kan möjligen bero på att proteinet inte bryts ner ordentligt.
Det finns ett viktigt proteinnedbrytande enzym, pepsin, som kräver lågt pH för att fungera ordentligt.
Själv var jag för ett tag sedan tvungen att börja ta protonpumpshämmare (höjer pH), typ Losec, pga ett magmunsbråck, en bieffekt var väldigt lös mage som blev värre när jag drack protein.
Kanske kan vara värt att testa pH-sänkande tillskott, finns hos de flesta hälsokostbutiker, alternativt ta ett enzymtillskott. Jag kör med Solgars Digestive Enzyme och det har fungerat för mig. Magen är på betydligt bättre humör och inga konstiga reaktioner på proteinpulver.
Fast är det någon form av överkänslighet så är det tveksamt om det hjälper.
Sötningsmedel kan också ställa till det som nämnts ovan