b1ff
2004-03-29, 21:45
Hur viktigt är det igentligen med mat om man t e x vilar en vecka? Ungefär hur lång tid efter man tränat suger musklerna åt sig protein och kolhydrater till glykogendepåerna och för att bygga? Kan man slarva lite efteråt om man inte tränar? Hur lång tid innan träningspass bör man äta långsamma kolhydrater? Dvs hur långt tillbaka i maten går kroppen för att hämta energi? Om jag äter pasta idag, används den energin imorgon t e x eller när?
Hoppas ni förstår lite vart jag vill komma. Det blev rörigt och slarvigt men jag är trött :em:
Om ni undrar varför jag slarvar med maten överhuvudtaget är det för att jag är 17 år och allmänt trött. Det är så jobbigt att laga mat om morsan inte är hemma och det blir lätt att man lever på skräpmat..
Hoppas ni förstår lite vart jag vill komma. Det blev rörigt och slarvigt men jag är trött :em:
Om ni undrar varför jag slarvar med maten överhuvudtaget är det för att jag är 17 år och allmänt trött. Det är så jobbigt att laga mat om morsan inte är hemma och det blir lätt att man lever på skräpmat..