workman
2014-10-25, 23:53
Har lite funderingar gällande träning innan frukost. Jag har precis köpt Paolos träningsbibel, i den finner man ett gäng träningspass som varar i en kvart. Passen är ganska intensiva och man blir helt klart slut av dom.
Min plan var nu att börja köra dom här passen varje morgon innan frukost då det passar mig betydligt bättre än andra tider på dagen. Mitt mål är inte att bygga maximalt med muskler, utan det är mer för att hålla mig i form och vara pigg under dagen. Men man vill ju såklart att det ska visa resultat med tiden.
Är det klokt att köra det här direkt på morgonen innan frukost? eller ska jag hälla i mig en protteshake innan? Har sökt runt lite angående styrketräning innan frukost men då handlar det ju mer om folk som drar till gymmet och lyfter vikter. Jag vet inte riktigt hur jag ska klassa det här. Har ni några tips på morgonträning innan frukost så dela gärna med er.
Ett exempel på ett pass ser ut såhär.
Ställ timern på 15min. Repetera tills timern piper.
5x dips
6x bruce Lee
5x armhävningar med händerna som hjärta
5x stående på knä(höj knäna till armbågarna)
6x upp på stol med knä(hoppa upp och nerför en stol)
Min plan var nu att börja köra dom här passen varje morgon innan frukost då det passar mig betydligt bättre än andra tider på dagen. Mitt mål är inte att bygga maximalt med muskler, utan det är mer för att hålla mig i form och vara pigg under dagen. Men man vill ju såklart att det ska visa resultat med tiden.
Är det klokt att köra det här direkt på morgonen innan frukost? eller ska jag hälla i mig en protteshake innan? Har sökt runt lite angående styrketräning innan frukost men då handlar det ju mer om folk som drar till gymmet och lyfter vikter. Jag vet inte riktigt hur jag ska klassa det här. Har ni några tips på morgonträning innan frukost så dela gärna med er.
Ett exempel på ett pass ser ut såhär.
Ställ timern på 15min. Repetera tills timern piper.
5x dips
6x bruce Lee
5x armhävningar med händerna som hjärta
5x stående på knä(höj knäna till armbågarna)
6x upp på stol med knä(hoppa upp och nerför en stol)