handdator

Visa fullständig version : Hjälp, går ned i vikt.

camarade
2014-10-21, 17:28
Är inte strikt vegetarian MEN jag undviker helst kött om möjligt. Testade köpa kyckling förra veckan... tycker det smakar rätt äckligt faktiskt. My brain has become vegan. Too late now!

Tränar 5 ggr/vecka (ett motionspass, resten volymträning). Tycker att jag äter som en gris men ändå tappat 2 kg senaste månaden. Får höra "hur smal" jag blivit. Vafan.

Börjat trilla in diverse "onyttiga" saker som ett par paket degisitvekex i veckan t.ex. bara för att öka kaloriintaget. Tar flera glas Gainer under passen också. Känns kasst att behöva äta en massa godis för att öka i vikt (eller snarare, inte gå ned ytterligare).

Finns det några nyttiga kaloribomber? "Ät mer"... måste ha en smal magsäck eller något. Går inte i mera *facepalm*

- 27 år
- 179 cm
- 73 kg
- typ-isch 20% BF

Fredszky
2014-10-21, 17:54
När du känner dig proppmätt kan du svepa så mycket mjölk du kan, enkelt sätt att tänja ut magsäcken på så får du plats med mer mat framöver. Mycket lättare än att proppa i sig mer mat när man är proppmätt.

R Scarpa27
2014-10-21, 18:39
mer olja i maten, lättätna kolhydrater & nötter.

du kan äta precis som vanligt, handlar ju mkt om du äter torra måltider eller rejäla och krämiga. :D

Jontalinen
2014-10-21, 19:30
Kött är ju generellt väldigt magert såvida du inte äter fetare köttfärs eller fläsk. Kyckling kommer knappast hjälpa dig att få ner mer kalorier, snarare motsatsen.

Se till att fylla din proteinkvot, sen är det bara att ösa på med kolhydrat och fett tills du når en viktuppgång du är tillfreds med. Jag tycker pasta är lätt o trycka mängder av, pröva med kaloritätare såser till detta.