handdator

Visa fullständig version : Extremt närgånga personer på gymmet!

Zeritho
2014-10-16, 21:39
Idag då jag skulle köra hantelpress hämtade jag mina vikter och satte mig på bänken. Efter 30 sekunder kommer en person bärande på en stång och börjar köra bicepscurls så nära att om jag skulle lägga mig ner och köra hantelpress skulle jag få stången i bröstet.*grr27* Utan att säga något tar jag upp bänken och bär iväg den 5 meter.

Några minuter senare då jag är klar, ställer jag mig på ett nytt ställe för att köra en tricepsövning, samma kille kommer då bärande på två hantlar och ställer sig 5 centimeter ifrån mig (hans tröja nuddar min axel). *gah!*. Jag vänder mig om och ger honom en mördarblick och han verkar bli förskräckt och skyndar sig iväg.

Både gångerna fanns det 5 meter ledigt åt vardera sida.

Vad är det med dessa personer*grr*? Är de förståndshandikappade? Extremt perversa och homosexulla?

Jag har även noterat att 99% av gångerna är det en lång halvfläskig 20+ kille som gör detta. ALDRIG har en tjej gjort detta. *grr**grr*

R Scarpa27
2014-10-16, 21:42
helt enkelt vill de styla för dig helst så nära som möjligt, då personen inte vet hur dålig syn du har.

Captainwide
2014-10-16, 21:46
Då säger man kort och gott:
Kan du vara snäll och akta dig lite?
Ursäkta men du är lite i vägen.
Sluta följa efter mig.

Edit: Ingen fara. Jag lovar, du kommer inte att dö. :)

Exdiaq
2014-10-16, 21:48
Än värre är det med tomtar som går framför direkt framför en när man kör knäböj bak/fram, marklyft, ryck, stöt eller stående press.

Captainwide
2014-10-16, 21:49
Än värre är det med tomtar som går framför direkt framför en när man kör knäböj bak/fram, marklyft, ryck, stöt eller stående press.

Menar du typ 3 meter framför och täcker spegeln för dig eller 30 cm framför dig och kör?

leo1
2014-10-16, 21:56

+1

Hände mig ganska nyligen. Jag hade stått och laddat en kvart för att försöka på nytt pb i knäböj. Jag är så kass så jag vet inte vad som händer om jag failar. Kan inte tippa stången bakåt tror jag.

Precis när jag känner mig redo och rackar ut stången smiter det förbi en kille bakom ryggen. Det var bara lägga ner direkt.

Loke
2014-10-16, 22:03
+1

Hände mig ganska nyligen. Jag hade stått och laddat en kvart för att försöka på nytt pb i knäböj. Jag är så kass så jag vet inte vad som händer om jag failar. Kan inte tippa stången bakåt tror jag.

Precis när jag känner mig redo och rackar ut stången smiter det förbi en kille bakom ryggen. Det var bara lägga ner direkt.

Tror faktiskt inte killen bakom ryggen är ditt största problem... :)

MikaelB
2014-10-16, 22:04
+1

Det var bara lägga ner direkt.

Kvällshumor. :laugh:

Exdiaq
2014-10-16, 22:05
Menar du typ 3 meter framför och täcker spegeln för dig eller 30 cm framför dig och kör?

30cm framför så klart. Vem kör dessa övningar framför spegel egentligen?

4623
2014-10-16, 22:05
30cm framför så klart. Vem kör dessa övningar framför spegel egentligen?

Jag och alla andra på gymmet där jag tränar.

Exdiaq
2014-10-16, 22:08
+1

Har haft en gäng handbollspojkar (gamla nog att själv se farliga situationer) som tyckte att det var en bra idé att ställa sig bakom mig på plattformen när jag körde överstötar. Inget som störde mig men hade blivit tråkigt för dem om jag hade missat ett lyft och tappat/slängt stången bakåt.

Exdiaq
2014-10-16, 22:10
Jag och alla andra på gymmet där jag tränar.

Teh fuck ska det vara bra för?

4623
2014-10-16, 22:12
Teh fuck ska det vara bra för?

Jag tycker det är ganska skönt att se hur mina rörelser ser ut.

Har egentligen inga problem att köra utan spegel. Men är där en spegel och någon går framför tappar jag fokus helt.

Exdiaq
2014-10-16, 22:14
Jag tycker det är ganska skönt att se hur mina rörelser ser ut.

Har egentligen inga problem att köra utan spegel. Men är där en spegel och någon går framför tappar jag fokus helt.

OK, det hade inte jag klarat av. Fullt upp med att försöka lyfta tungt.

Zeritho
2014-10-16, 22:15
Har haft en gäng handbollspojkar (gamla nog att själv se farliga situationer) som tyckte att det var en bra idé att ställa sig bakom mig på plattformen när jag körde överstötar. Inget som störde mig men hade blivit tråkigt för dem om jag hade missat ett lyft och tappat/slängt stången bakåt.

Jag bruka också strunta totalt i om någon får för sig att ställa sig i vägen medans man kör. En gång bestämde en sig att vandra framför mig medans jag körde hantellyft framåt, han fick en rejäl smäll.

Asdf
2014-10-16, 23:44
Gymma i samma t-shirt några ggr innan ni tvättar den så slipper ni problemet

Diomedea exulans
2014-10-16, 23:51
Sluta följa efter mig.

+1. Det är onödigt att köra "mördarblick".

Rahf
2014-10-17, 00:12
Väldigt lätt att göra vad Captainwide sa. Det kanske känns ångestfyllt nu -- du är ju svensk -- men i sinom tid så blir livet mycket lättare. Man behöver inte ens vara otrevlig.

lei
2014-10-17, 03:51
Tror faktiskt inte killen bakom ryggen är ditt största problem... :)

Fast lite kan man väl förstå det. Dels det mentala i att vara 100% självsäker i en maxning och dels för säkerhetsrisken det faktiskt kan utgöra.

Böjde själv på Ultuna en gång och du vet ju hur jag brukar tagga innan ett PB, så det var inte direkt som att det inte märktes att nu var lyftning på gång för övriga i lokalen. Precis under utgången med kanske 180-190kg på ryggen går två pers rakt över plattformen så att de får hoppa undan för att inte gå in i vikterna. Hade det hänt hade nog antingen de två, alt. min rygg inte mått så bra.

filmjölk
2014-10-17, 07:02
Bristande social förmåga, dålig kropps och rumskännedom i kombination med att vara ny på gymmet.

ARMSTARK
2014-10-17, 07:31
Märkligt, har jag aldrig varit med om. Mitt största problem är fortfarande folk som kommer från länder där man inte behöver tvätta sig, eller plocka undan vikterna efter sig. :MrT:

Zeritho
2014-10-17, 08:51
Märkligt, har jag aldrig varit med om. Mitt största problem är fortfarande folk som kommer från länder där man inte behöver tvätta sig, eller plocka undan vikterna efter sig. :MrT:

Tror det beror på vilket gym man går till, IKSU umeå är det hopplöst på. Men de 4 andra gym jag varit på har det aldrig hänt en enda gång.

Frantic
2014-10-17, 09:15
Det har inte med tråden att göra men häromveckan hade en kille hämtat en skivstång från böjställningen och ställde sig precis framför hantelstället för att kunna se sig i spegeln på ett närmare avstånd. Med det blockerade han säkert 12-14 hantelpar. Smart.

Stoltz
2014-10-17, 09:18
Det har inte med tråden att göra men häromveckan hade en kille hämtat en skivstång från böjställningen och ställde sig precis framför hantelstället för att kunna se sig i spegeln på ett närmare avstånd. Med det blockerade han säkert 12-14 hantelpar. Smart.

Den är ju klassisk på så många vis, folk tänker inte på hur jävla i vägen de är när de kör övningarna så nära hantelstället att se skrapar knäna mot hantlarna.
Ta fem steg bakåt, hur svårt kan det vara ditt äckliga helvete!? (Märks det att detta nyss hände moi? :D)

Loke
2014-10-17, 12:23
Fast lite kan man väl förstå det. Dels det mentala i att vara 100% självsäker i en maxning och dels för säkerhetsrisken det faktiskt kan utgöra.

Böjde själv på Ultuna en gång och du vet ju hur jag brukar tagga innan ett PB, så det var inte direkt som att det inte märktes att nu var lyftning på gång för övriga i lokalen. Precis under utgången med kanske 180-190kg på ryggen går två pers rakt över plattformen så att de får hoppa undan för att inte gå in i vikterna. Hade det hänt hade nog antingen de två, alt. min rygg inte mått så bra.

Visst, men även om något sådant händer så tycker jag man bör ha mental styrka att slå bort det snabbt och sen köra knäböjen ändå. I fallet jag citerade hade han taggat aslänge, och sen verkade det som att det bara var att packa ihop och gå hem för den lilla grejen.

TheOne1994
2014-10-17, 13:23
Sluta följa efter mig.

Edit: Ingen fara. Jag lovar, du kommer inte att dö. :)

ha ha ha eller skickar man sms så man slipper prata med folk...man kan ju tom få med en arg gubbe :)