handdator

Visa fullständig version : Personvåg - Köpråd.

Mental
2014-10-13, 09:44
Tjena!

Behöver köpa en bärbar personvåg till jobbet.
Ett önskemål är att den är låg, så det är så litet steg som möjligt för att ställa sig på den. Sedan måste det vara av typen som man inte behöver "peta" på för att den ska starta. Det ska bara vara att ställa sig på den från avstängd.

Anledningen är att jag har många skröpliga patienter som har svårt att hinna upp och stabilisera sig i tid på en våg som man måste starta genom att trampa på den.

Prisbild max en tusenlapp, behöver inte vara några fräsiga funktioner, men den ska vara digital.

Någon som har förslag?

Ulvamal
2014-10-13, 09:46
ICA har en för ett par hundringar. Står AWESOME på den. Låg, glas (lätt att hålla ren), digital och snabb.

Jockefoten
2014-10-13, 09:47
Har inte sjukvården någon form av grossist att köpa ifrån? Som säljer vettiga grejer.

Mental
2014-10-13, 09:57
Har inte sjukvården någon form av grossist att köpa ifrån? Som säljer vettiga grejer.

Jo, men den aktören vi är hänvisad till har 3 personvågar, ingen av de är av "step up" typ.

Mental
2014-10-13, 09:58
ICA har en för ett par hundringar. Står AWESOME på den. Låg, glas (lätt att hålla ren), digital och snabb.

Och det är bara att ställa sig på den utan att ha "aktiverat" den innan?

Ulvamal
2014-10-13, 10:01
Och det är bara att ställa sig på den utan att ha "aktiverat" den innan?

Jajjemen.

Mental
2014-10-13, 10:02
Jajjemen.

Bra, då ska jag bara hitta en som inte måste kalibrera sig mellan varje hembesök! ;) Annars var det där spot on, på vad jag letar efter!

"5. Vågen autokalibreras en gång före första
användningen och varje gång vågen känner av
att den har lyfts eller placerats på en annan
plats. Som ett led i kalibreringsprocessen ska
du ignorera den första avläsningen, kliva ner
från vågen och vänta tills den stängts av. Det
slutför kalibreringsprocessen."

Ulvamal
2014-10-13, 10:21
Bra, då ska jag bara hitta en som inte måste kalibrera sig mellan varje hembesök! ;) Annars var det där spot on, på vad jag letar efter!

"5. Vågen autokalibreras en gång före första
användningen och varje gång vågen känner av
att den har lyfts eller placerats på en annan
plats. Som ett led i kalibreringsprocessen ska
du ignorera den första avläsningen, kliva ner
från vågen och vänta tills den stängts av. Det
slutför kalibreringsprocessen."

Jag har två. Flyttar runt på dem. De visar ALLTID samma vikt på första och andra avläsningen. :)