Visa fullständig version : Harklar och hicka efter maten?
När jag äter mat så känns det som att fettet i maten "fastnar" i halsen och det gör att jag vill hosta/harkla upp skiten och ibland får jag hicka när jag gör detta. Har inte haft det här problemet jättelänge, kanske 3 månader av och till. Vad kan det här bero på?
När jag äter mat så känns det som att fettet i maten "fastnar" i halsen och det gör att jag vill hosta/harkla upp skiten och ibland får jag hicka när jag gör detta. Har inte haft det här problemet jättelänge, kanske 3 månader av och till. Vad kan det här bero på?
Blir så om jag dricker fun light till måltiden har jag märkt!
Blir även slemmig som fan i halsen av lösgodis. Får nästan ha en papperskorg och spotta ur all slem om jag ska äta lösgodis.
R Scarpa27
2014-10-12, 18:36
du får helt enkelt dricka morotsjuice till varje mål. punkt.
Känner igen mig och vet att även min far är likadan.
Det kan nog bero på en hel del olika saker. En teori är ju att du tuggar dåligt och på så vis påverkas från magsäcken.
Men har du problem att svälja också eller? För det kan vara relaterat till sköldkörteln
Känner igen mig och vet att även min far är likadan.
Det kan nog bero på en hel del olika saker. En teori är ju att du tuggar dåligt och på så vis påverkas från magsäcken.
Men har du problem att svälja också eller? För det kan vara relaterat till sköldkörteln
Inga problem med att svälja och tycker själv att jag tuggar maten tillräckligt.
Inga problem med att svälja och tycker själv att jag tuggar maten tillräckligt.
Du skrev i huvudinlägget att " fettet i maten "fastnar" i halsen". Är det alltså när du äter feta måltider?
Du skrev i huvudinlägget att " fettet i maten "fastnar" i halsen". Är det alltså när du äter feta måltider?
Nja, t ex igår åt jag pasta med min egengjorda sås och 20% köttfärsbiffar som jag stekte utan smör eller fett och det fanns en hel del fett kvar i pannan (åt inte det) när de var färdiga men fick ändå samma känsla i halsen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.