Visa fullständig version : Matvete
Hej, jag skulle köpa min veckodos av bulgur igår men det var slut:(
Jag köpte istället matvete, det verkade vara snarlikt.
Frågan lyder: vilket GI har matvete?
King Grub
2004-03-29, 09:43
Inga tester gjorda. Lågt, gissningsvis, som pasta.
Gud vilket GI-Hysteri det pågår här.. förstår vad du menar, King Grub.
Om du nu köper den EN gång, och äter det, gör det ju inte någon skillnad.. även om GI:t skulle vara högre.
Jag tycker att det faktiskt är gott:eating:
Lite tort ensamt men blandar man det hälften med parboilris så blir det faktiskt tuggbart till köttfärssås eller makrill i tomat.
Originally posted by Riouken
Gud vilket GI-Hysteri det pågår här.. förstår vad du menar, King Grub.
Om du nu köper den EN gång, och äter det, gör det ju inte någon skillnad.. även om GI:t skulle vara högre.
Jag är knappast hysterisk.
Det fattar jag väl, jag var intresserad för att jag inte hade sett/provat matvete innan.
Det var helt ok, dessutom funkade det utmärkt att bara lägga det i blöt över natten(precis som bulgur)
Originally posted by stx
Jag är knappast hysterisk.
Det fattar jag väl, jag var intresserad för att jag inte hade sett/provat matvete innan.
Det var helt ok, dessutom funkade det utmärkt att bara lägga det i blöt över natten(precis som bulgur)
Om du nu inte är hysterisk, varför då fråga om en sån här liten fjuttsak?
King Grub
2004-03-30, 15:29
Om du nu inte är hysterisk, varför då fråga om en sån här liten fjuttsak?
Om han till äventyrs fann att han tyckte om matvetet och vill fortsätta använda det, är det väl inte så fjuttigt att fråga om det är en hög-GI eller låg-GI produkt han glufsar i sig? :confused:
Originally posted by King Grub
Om han till äventyrs fann att han tyckte om matvetet och vill fortsätta använda det, är det väl inte så fjuttigt att fråga om det är en hög-GI eller låg-GI produkt han glufsar i sig? :confused:
Verkade mer som om han köpte den som reserv, eftersom det han ville ha inte fanns, i hans första inlägg.
King Grub
2004-03-30, 15:35
Verkade mer som om han köpte den som reserv, eftersom det han ville ha inte fanns, i hans första inlägg.
Ja? Det finns väl inget som hindar honom från att fortsätta äta det, om han gillar det, och då kan det väl vara nyttig information? Eller?
Ja? Det finns väl inget som hindar honom från att fortsätta äta det, om han gillar det, och då kan det väl vara nyttig information? Eller?
Inte visste jag att han skulle fortsätta äta det? och att han tycker om det?
King Grub
2004-03-30, 15:46
Inte visste jag att han skulle fortsätta äta det? och att han tycker om det?
Du visste inte att han inte skulle göra det heller.
Den som inte frågar får inget veta. Uppenbarligen tyckte inte han att det var en fjuttsak.
Sluta tjafsa, nu. ;)
Den som inte frågar får inget veta.
Yeah!!! hjärnkontoret rox, men nu är det någon annan fåne som har det va? :D
Du visste inte att han inte skulle göra det heller.
Den som inte frågar får inget veta. Uppenbarligen tyckte inte han att det var en fjuttsak.
Sluta tjafsa, nu. ;)
Ja, jag får väl be om ursäkt, var lite hård där... tycker faktiskt jag.. ;)
Nu har jag ätit det till några mellanmål, jag häller på rapsolja och kryddar med citron peppar:eating: sedan käkar jag det till min kycklingfilé eller mina räkor.
Funkar utmärkt, nu fick jag ett komplement till mina övriga kolhydrat källor.:naughty:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.