Bernhardn
2014-09-27, 07:49
Tjena kolo nu är jag helt återställd från en skada och ska jobba tillbaks dom 5 kg som jag tappat. Så nu är det bulk på g.
har exprimenterat ett tag med kosten, olika upplägg av makronutrietter , och står ganska still på 3000kcal/dygn.
Så jag kommer lägga mig mellan 200-300 över det.
protein mår jag som bäst när jag ligger runt 2,5 per kg = 200 = 800kcal
Fett har jag tänkt min vikt vilket blir ca 80 gram = 720kcal
ca 1700 kcal kvar blir ju då kolhydrater runt 420 gram.
här är problemet för mig där jag behöver tips.
Av kolhydrater att välja så känns det som att jag "måste" välja mellan högt socker intag eller väldigt högt fiber intag.
Ett problem jag ochså får är en riktigt uppblåst mage, (ibs) möjligtvis vilket orsakar i sin tur trötthet för den stressen kroppen får utstå med.
Jag skulle gärna höra lite hur ni lägger upp era kolhydrater vad ni får i er.
Tillägga är att jag vill ha kvalite i det jag äter men jag kan ju absolut inte bara trycka i mig 2 frukter , lite grönsaker. Och resten massor fullkornsprodukter och potatis. Men jag vill ju inte börja äta sockrade flingor istället för då är jag total krashad hela tagen och jag får inte i mig ett kilo potatis.
Kan tillägga att jag ändå dricker 100g vitargo runt träning och då är det ju "bara" strax över 300 kolhydrater kvar.
har exprimenterat ett tag med kosten, olika upplägg av makronutrietter , och står ganska still på 3000kcal/dygn.
Så jag kommer lägga mig mellan 200-300 över det.
protein mår jag som bäst när jag ligger runt 2,5 per kg = 200 = 800kcal
Fett har jag tänkt min vikt vilket blir ca 80 gram = 720kcal
ca 1700 kcal kvar blir ju då kolhydrater runt 420 gram.
här är problemet för mig där jag behöver tips.
Av kolhydrater att välja så känns det som att jag "måste" välja mellan högt socker intag eller väldigt högt fiber intag.
Ett problem jag ochså får är en riktigt uppblåst mage, (ibs) möjligtvis vilket orsakar i sin tur trötthet för den stressen kroppen får utstå med.
Jag skulle gärna höra lite hur ni lägger upp era kolhydrater vad ni får i er.
Tillägga är att jag vill ha kvalite i det jag äter men jag kan ju absolut inte bara trycka i mig 2 frukter , lite grönsaker. Och resten massor fullkornsprodukter och potatis. Men jag vill ju inte börja äta sockrade flingor istället för då är jag total krashad hela tagen och jag får inte i mig ett kilo potatis.
Kan tillägga att jag ändå dricker 100g vitargo runt träning och då är det ju "bara" strax över 300 kolhydrater kvar.