Visa fullständig version : Äta lika mycket de dagar man inte tränar?
Vill gå upp i vikt med största delen från muskler. Ska jag försöka äta lika mycket under helgen som de dagarna när jag tränar?
King Grub
2004-03-28, 15:47
Är det frågan om en eller två vilodagar - ja, absolut. Det är under vilan du får resultat av träningen, och då måste det finnas näringsämnen tillgängliga.
Energiintaget justeras ju ändå ner en aning de dagar du vilar, i och med att du inte behöver de snabba kolhydraterna plus proteindrinken efter träningen, av naturliga skäl.
Jag brukar ta proteindrinken på morgonen de dagar jag inte tränar. (Protec)
Behövs inte det?
King Grub
2004-03-28, 16:41
Originally posted by Aeis
Jag brukar ta proteindrinken på morgonen de dagar jag inte tränar. (Protec)
Behövs inte det?
Nu pratade jag inte om den, utan om efterträningsdrinken.
Om du "behöver" en proteindrink på morgonen beror på hur proteinfattig/rik din frukost är. Innehåller den andra proteinkällor behöver du inte någon drink.
Originally posted by King Grub
Om du "behöver" en proteindrink på morgonen beror på hur proteinfattig/rik din frukost är. Innehåller den andra proteinkällor behöver du inte någon drink.
Så om frukosten bara innehåller lite protein så behövs inte drinken?
King Grub
2004-03-28, 17:17
Originally posted by Aeis
Så om frukosten bara innehåller lite protein så behövs inte drinken?
Om frukosten innehåller tillräckligt med protein behövs inte drinken.
Drinken i sig är ju ingen dunderdricka med några speciellt annorlunda egenskaper än det protein som finns i maten. Det är ju ett proteintillskott. Vilken innebär att man bör använda det för att just skjuta till extra protein om det man får i sig via maten inte är tillräckligt.
Alla behöver protein, hur man sedan får i sig det är till mångt och mycket upp till var och en :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.