handdator

Visa fullständig version : Diet, mycke cardio, Robin-stånd

storPines
2014-09-16, 09:23
Påbörjade en viktnedgång för cirka 7 veckor sedan, startvikt 93kg, ligger nu på 86,8kg, totalt -6,2kg.

Jag är 170cm lång, 32 år gammal.

Räknade lite grovt i morse kcalmängd och fördelning jag får i mig dagligen och kom fram till denna siffra:
Kcal: 2400 kcal
Protein: 140 g
Fett: 90 g

Nu skrev jag inte ut vad för mat jag äter med det är bra livsmedel (ex. mycket sallad, nötter, ägg, fisk, kyckling, kött etc i varierade former)

En träningsvecka för mig ser ungefär ut såhär:
Styrkepass: 5 st
lätt promenad med hund: 4 st, 4,4km på 50min
rask promenad: 4 st 7,5km 55min

Har alltid varit väldigt sexuellt aktivt med väldigt lätt för att få erektion. Senaste 2 veckor har jag dock känt av att sexlusten är mer eller mindre obefintlig samt att då jag väl får erektion så blir den aldrig styv på samma sätt som tidigare (jaja låter stört men jag har aldrig varit med om detta tidigare).
Fysiskt så känner jag mig väldigt pigg, ingen depression eller stressig vardag.

Kan det vara så att jag ligger alldeles för lågt i kcal vilket resulterar i ett Robin-stånd istället för ett Batman-stånd?

Kanske omöjlig fråga att svara på men jag har aldrig varit i denna situation tidigare... *gah!*

storPines
2014-09-16, 09:26
Kan även bjussa på en dagsform då bilder är kul..

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/537/Vg6VEV.jpg (http://imageshack.com/f/exVg6VEVj)

Just påbörjad deff.
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/746/AzyBTA.jpg (http://imageshack.com/f/kqAzyBTAj)

TomasB
2014-09-16, 10:38
Intressant frågeställning.
Finns det annat i ditt liv som kan påverka dina hormoner? Stress, kosttillskott(!), traumatiska händelser m.m.?

Jag har aldrig upplevt det du säger alls. Ens när jag legat på löjligt låga nivåer (Både vad gäller KCAL och t.ex. kolhydrater).

storPines
2014-09-16, 11:05
Tidigare då jag deffat så har jag ej heller drabbats av detta, fastän jag då även legat på lägre intag. Dock så var man några år yngre än nu.

Angående händelser etc så är det inget omvälvande som hänt senaste tiden. Enda livsförändring jag gjort är öka träning o minska intaget. Skillnad i nuvarande deff jämfört med tidigare är jag nu ligger på betydligt lägre mängd kolhydrater.

Springer92
2014-09-16, 13:09
Min kåthet försvinner alltid några dagar efter att jag börjat deffa, så är det alltid och den brukar komma tillbaka igen när jag börjar käka på balans eller kaloriöverskott. Käkar alltid minst 1g fett per kg kroppsvikt så det är ju inte brist på det som tydligen kan ha en påverkan. Inte alls roligt. Ibland då och då kan jag dock känna rejäl lust, men som sagt...sällan.

h051n
2014-09-16, 14:32
Helt normalt när man börjar kura, vilket syns tydligt enligt din bild hehe skoja bara lite.

Kan mycket möjligt vara att kroppen ställer om sig lite.
Har du kört samma schema sen vecka 1 eller precis lagt in lite extra?

storPines
2014-09-16, 15:08
Jo. Jag ökade promenaderna. Aja låter som andra då även också känner igen problemet.

Kralligare
2014-09-16, 15:09
Vet ej om det finns ett samband, men jag har också under en tid (3-4 veckor) haft det lite si och så med potensen, vilket aldrig tidigare hänt. Vet ej om det har med min träning eller deff att göra, eller om det är en mental grej.

storPines
2014-09-16, 15:19
Ligger du på deff?

vicarious
2014-09-16, 15:31
Minskad sexlust under deff är vanligt. Känns inte orimligt att man även kan uppleva erektionsproblem i varierande grad.

Ur ett evolutionärt perspektiv känns det logiskt att kroppen under perioder av låg energitillgänglighet inte är inställd på att fortplanta sig.

storPines
2014-09-16, 15:52
Ok. Nu blev man lugnare.

tho123
2014-09-17, 06:25
Ja sånt där trams pallar man aldrig under deff..

Shqypnia
2014-09-17, 08:55
Jag upplever att man inte lika enkelt blir upphetsad, dock när man väl har tjejen framför sig så är det som vanligt.

nanork
2014-09-17, 10:05
Min sexlust är också tämligen obefintlig under deff.. Rätt normalt.

Däremot kan jag personligen inte känna igen potensproblemet, men det låter ju inte helt ologiskt så som en del andra också har konstaterat.

storPines
2014-09-17, 11:24
Sant. Dock så har jag lusten kvar :/