någon som har provat dessa? www.optimumdiet.nu
eller är dom på ex. naturensdroger bättre i fettförbränningssyfte?
snälla, alla som har provat eller känner någon som har provat stackers, skriv här! :rolleyes:
paranoid
2004-03-28, 13:54
Nej, jag har inte testat.
Men om syftet är att gå ned i fettvikt så finns det inga genvägar som fungerar långsiktigt. Det är bättre om du ökar fettförbränningen genom styrketräning och ser över kosten.
provat? nej
är naturensdroger bättre? nej, kan jag inte tänka mig, vet inte vad dom har för några just nu men det är ju ofta effedrinet som gör något. Kolanöt och guarana lär ju inte ge någon större effekt, sedan såg jag att den längst till höger hade lite fler örter och flera även hade willowbark, vet inte hur mycket dessa påverkar. naturensdroger är hur som helst ovärt och håller ett högt pris. (från deras websida: "Salicin (extrakt från white willow bark) salicin är den verksamma substansen i bl a aspirin". Att blanda effedrin, koffein och aspirin är väl rätt klassiskt så det har säkert effekt. Många av produkterna innehöll ju även krom som ger bättre insulinkänslighet så det är väl också en fördel. Stacker II verkar finnas på båda, mycket billigare på naturensdroger. Naturensdroger hade ju den däringa kaktussaken, den skall väl minska suget efter mat rejält? Om den påverkar förbränningen vet jag inte. Mycket svammel blev det. Hur som helst, om du är ute efter effedrin kan du köpa vanliga supercaps mycket billigare på diverse ställen, både i sverige och utlandet.
Provat? Ja jag har flera vänner som har tagit supercaps (833mg), fast då inte i bantningssyfte utan ett antal kapslar tillsammans med alkohol. Vitsen har visst varit att det "kryper" i bakhuvudet... Till nackdelarna hör väl att hjärtat slår lite som det vill, man inte kan sova på hela natten och minst en av personerna som har diabetes inte verkar/verkade må särskilt bra av det hela.
Mycket svammel som sagt, men men, effedrin fungerar såklart, koffein och do m andra också men troligtvis rinner inte fettet av dig, framförallt om du inte passar på att röra dig samtidigt och minskar ner på kosten. Men det är ju hur som helst ingen naturlig viktnedgång och som sådan blir den ju inte särskilt hälsosam.
edit:
Vad jag försökte få sagt var nog:
Ja, det fungerar.
Nej, det är inte rätt väg att gå.
Och slutligen om du väljer att ändå gå den kan du lika gärna köpa supercaps för någon krona styck istället för att betala runt 10kr/styck och få i dig koffein från kaffe eller te och om du vill köpa tabletter med salicylsyra eller vad det heter =P
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.