Visa fullständig version : Har ni ätardagar på deff?
Bisonoxe
2014-09-07, 14:00
Nå, har ni det? Och hur ofta i sådana fall, räknar ni kalorier på dessa dagar eller mosar ni bara i er?
Stor Hård Ådrig
2014-09-07, 14:10
Jag kör på kontrollerade refeed-dagar.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=215941
Jag svullar i mig 2 liter glass varje helg. Ibland en påse bridgeblandning också, men det blir sällan mer onyttigt/extra än så.
Sheogorath
2014-09-07, 14:48
Ja. Siktar på cirka balans på ätardagen och äter vad jag känner för den dagen. Socker/fruktos i anslutning till träning och protein minst x 2 är de två reglerna jag följer, så det är skapligt fritt. Överäter man inte spelar inte makrofördelningen någon roll och ätardagarna är för mig viktigare psykiskt än fysiskt. Behöver jag en "fysisk" återhämtning duger inte en dag hur som helst utan jag kör en hel vecka med kontrollerad överätning av kolhydrat där fett hålls lågt.
Pretorian
2014-09-08, 07:30
Nope, inga ätardagar.
JP Morgan
2014-09-09, 20:29
Kör refeed varje helg :)
Refeed är den enda "deffmetoden" som fungerat för mig. Behöver något att se fram emot, annat än kroppsliga resultat, samtidigt som jag helt enkelt mått bättre av det. Rent individuellt givetvis.
Captainwide
2014-09-11, 20:34
Om man räknar balansdagar, ja. Blir nog 1 gång varannan vecka nu. Skall dock höja kalorierna med 250 om 4 veckor. :D
Helgen ja.
jag tänker förstås efter och registrerar om jag smäller i mig t.ex en kebab.
Men japp:) dricker bärs och svullar kött, märks på vågen om jag ätit för mycket(då blir det jobbigt efter det).
Under deff 3 eller 4 i veckan beroende på hur många dagar jag kör styrketräning. Träningsdagar=deff. Vilodagar=balans eller strax över. Funkar klockrent.
Kralligare
2014-09-20, 21:01
Mölar på helgen, räknar inte kcal då.
hermantg
2014-09-22, 14:24
Istället för att ta en hel dag tycker jag det kan va skönt med bara en måltid och kanske efterrätt.. Det brukar blir ungefär en sådan i veckan, oftast på helgen :)
Jag har deffdagar under mina ätarperioder.
Lösgodis på helgen :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.