j0nisch
2014-09-07, 11:32
Nu var det så att jag har deffat i 5 månader, start i mars. Gick ner 19 kg ungefär från 92 till 73. Gjorde en bia-mätning som överensstämde med kollo-kalipern samt en fitness-beräknare från Usas navy som fick fram att jag hade 9,5% bodyfat på mina dåvarande 73-74 kg med 78 cm magmått. Jag tänkte att som belöning på dessa 5 månader så ska jag inte begränsa vad jag äter i turkiet nu på semestern för att sedan efter vända det till en långsam bulk? I alla fall så blev det kanske 4 bullar med ost och lite honung till frukost, en cheeseburgare med pommes på lunch, en våffla med nutella 2 dagar av 7 och sen varierande mat på kvällen. (pizza, nån biff etc) Sen godis på kvällen, choklad chips etc. Drack också sprite.
Nu när jag återvände till Sverige så ville jag väga mig och mäta magen. Har lagt märke till att de sista dagarna så har nedre delen av magen tappat definition. Vågen sa idag på morgonen att jag vägde 78,5 kg och magen visade 81,5 cm.
Nu är min fråga: navy fitness-beräknaren säger att jag har 13% bodyfat nu avrundat. Har jag verkligen gått upp 3% fett eller kan det vara vätska? Har ju druckit mycket och saltat pommesen varje dag?
Vad hade ni gjort i min sits; deffat ner några kilon igen och därefter vänt det till en långsam bulk på 0,25kg/vecka +, eller ska man börja bulka nu fram till mars och deffa då igen? Vad tycker ni?
Nu när jag återvände till Sverige så ville jag väga mig och mäta magen. Har lagt märke till att de sista dagarna så har nedre delen av magen tappat definition. Vågen sa idag på morgonen att jag vägde 78,5 kg och magen visade 81,5 cm.
Nu är min fråga: navy fitness-beräknaren säger att jag har 13% bodyfat nu avrundat. Har jag verkligen gått upp 3% fett eller kan det vara vätska? Har ju druckit mycket och saltat pommesen varje dag?
Vad hade ni gjort i min sits; deffat ner några kilon igen och därefter vänt det till en långsam bulk på 0,25kg/vecka +, eller ska man börja bulka nu fram till mars och deffa då igen? Vad tycker ni?