handdator

Visa fullständig version : Innan träning tillsammans med koffein?

Skön
2014-09-04, 15:13
Jag tränar oftast innan middagen. Ätit lunch kanske 4-5 innan träningen. Jag är en hungrig typ men vill försöka träna utan att äta massa innan. Jag gillar att dricka lite koffein eller ta en koffeintablett. Vad skulle jag kunna kombinera detta med?
Jag tänker att jag får mer effekt av koffeinet utan massa mat men samtidigt tränar jag sämre utan energi såklart.
Kasein? (Söker kalorisnåla alternativ).

deerp
2014-09-04, 17:06
Malto?

cero
2014-09-04, 18:10
Fyll på med ett mellanmål 2-3h innan träningen så räcker det så. Att äta något direkt innan är ganska onödigt.

R Scarpa27
2014-09-04, 18:25
Fyll på med ett mellanmål 2-3h innan träningen så räcker det så. Att äta något direkt innan är ganska onödigt.

ungefärligt vad jag tänkt skriva. =) mellanmål 1-3h innan.

eller ät rejälare lunch?

känner du att hungern är jobbig och påverkar träningen?
tkr pannkakor är ett kanonmål en stund innan...
du kan ju äta precis vad som helst med energi osv, bara att justera portionera efter behovet!!!

känn vad som passar dig bäst själv...finns ju miljoner alternativ...

drkrupp
2014-09-04, 19:17
Sämre utan energi såklart? Jag har gjort några av mina bästa pass på 16h fasta.

cero
2014-09-04, 19:32

Det är nog inte att rekommendera, men energi försvinner ju heller inte bara för att man inte ätit på ett par timmar. Om man inte springer marathon till vardags så lär det finns bra förråd av bränsle tillgängligt så länge man äter vettigt sett över hela dagen. Äter man t ex en gigantisk frukost på 2000 kcal så finns det ju energi för en hel dag nästan bara där, då är det inga problem att träna hårt på kvällen trots lång fasta.

R Scarpa27
2014-09-04, 19:55

jag gjorde mitt livs bästa när jag var på väg till gymmet och ramlade och smällde huvvet i ett stengolv med käken före....

ont som fan och blödde ur både näsa och mun, men var mest förbannad då någon lagt en betongsten mitt på golvet & dålig belyning... (pågick renovering)

tränade av ren ilska och svor över betongstenen utav faan och pumpade bänk 10kg mer än vanligt pb dag med lätt hjärnskakning och blod :)

kanske något att testa.

drkrupp
2014-09-04, 21:45
jag gjorde mitt livs bästa när jag var på väg till gymmet och ramlade och smällde huvvet i ett stengolv med käken före....

kanske något att testa.

Man vet aldrig vilka omständigheter som passar träningen bäst från dag till dag, helt klart. Men jag väntar nog på slumpen snarare än att med flit prova ditt trick ;)