handdator

Visa fullständig version : Ryanair handbagage

AEB
2014-08-25, 17:17
Tjena! Sticker snart till England och har nyss köpt en kabinväska med måtten som står på hemsidan. Nu är det dock ett problem. För på hemsida säger dom att själva kabinväskan får väga upp till 10kg, men det står också att man får ha med en liten väska med måtten 35 x 20 x 20 cm men hittar ingenstans hur mycket den lilla väska får väga? Är det någon som vet? Någon med egen erfarenhet kanske?

all info jag hitta är detta:
"HANDBAGAGE
En kabinväska som väger upp till 10 kg med maxstorleken 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 liten väska upp till 35 x 20 x 20 cm kan medföras per passagerare*."

Solros
2014-08-25, 17:39
De brukar inte väga handbagaget eller den lilla "handväskan".

Rahf
2014-08-25, 17:41
Tänk så här: du kan ha en normal gymbag och en laptop-väska.

Evankhell
2014-08-25, 18:21
De brukar inte väga handbagaget eller den lilla "handväskan".

Stämmer.

AEB
2014-08-25, 21:56
Tack för alla svar! slipper jag oroa mig. Då kör jag min kabinväska och ryggsäck!

Nordenator
2014-08-25, 22:04
Aldrig varit med om att något flygbolag vägt min andra väska. Jag har alltid ett normalt kabinbagage och en axelväska och flyger några gånger om året. En gång hade jag en PS3:a, kindle, PS vita, kompaktkamera och en bok i den lilla väskan tror jag :D

Kaalle
2014-08-26, 03:40
Jag fick mitt handbagage vägt när jag flög med Qatar för en månad sen, det var första gången. Kanske föga relevant dock.

AronP
2014-08-26, 08:44
Aldrig varit med om att något flygbolag vägt min andra väska. Jag har alltid ett normalt kabinbagage och en axelväska och flyger några gånger om året. En gång hade jag en PS3:a, kindle, PS vita, kompaktkamera och en bok i den lilla väskan tror jag :D
Haha flög han från Spanien i ett väldigt fullt plan. Innan det planet bordades så vägde och mätte dom allas väskor, det var många som var arga den dagen och flera väskor fick lämnas kvar :)

Pirko
2014-08-26, 10:39
Haha flög han från Spanien i ett väldigt fullt plan. Innan det planet bordades så vägde och mätte dom allas väskor, det var många som var arga den dagen och flera väskor fick lämnas kvar :)

+1
Ryanair kan vara extremt jobbiga med detta, då dom tjänar pengar på att folk måste betala extra för bagage eller övervikt. Har fått väga/mäta mitt kabinbagage flera gånger med Ryanair, aldrig med någon annan.

Jag reser aldrig med Ryanair längre.

Fredron
2014-08-26, 12:14
Minns att Ryanair mätte allas väskor när jag senast flög med dem för ett par år sedan. Fick det inte plats i deras låda så fick man betala massa extra.

Sen flög jag Condor för cirka en månad sedan och då var det max 8kg som gällde och de vägde allt handbagage när man checkade in.

anvihl
2014-08-26, 12:26
Reste med ryanair i helgen och ingen ens kollade på mitt handbagage trots att det var på tok för stort på minst två mått. De fanns dessutom de som hade med sig betydligt större väskor än mig som inte mättes.