Logga in

Visa fullständig version : Gymet stängt i 12 dagar, HJÄLP

Colasause
2014-08-19, 14:19
Är just nu på deff, ligger på c:a 500kcal minus per dag.

Nu är det såhär att gymet jag tränar på kommer att ha stängt i 12 dagar för renovering, jag har heller inget riktigt gym i närheten som jag kommer hinna träna på (jobb, träning och mat/städning är i stort sett det enda jag har tid med på vardagar).

Det finns dock en form av "utomhusgym" här i en skogsdunge, dvs olika ställningar där man kan köra chins, pullups, dips. Stockar man kan köra militärpress osv med, samt situps och andra kroppsövningar.

Ett sånt här:

http://www.checkoutclarion.se/wp-content/uploads/2012/05/utomhus-gym.jpg

Jag funderade på att gå dit och träna varannan dag.

Frågan är, ska jag fortsätta gå på underskott dessa 12 dagar, eller riskerar jag att förlora en betydande del muskelmassa då, även fast jag tränar på detta utomhusgym var-varannan dag?

Hur hade ni gjort?

XXXL
2014-08-19, 14:38
Det där ser ju ut som helt okej utrustning på 12 dagar om du håller igång med det där så kommer du inte tappa eller ens märka något.

Ät på som vanligt.

vicarious
2014-08-19, 19:14
det där ser ju ut som helt okej utrustning på 12 dagar om du håller igång med det där så kommer du inte tappa eller ens märka något.

ät på som vanligt.

+1.

Fuark
2014-08-19, 19:18
Jag tror det är relativt lugnt även om du avstår från träningen helt och hållet under 12 dagar så utomhusgymmet eller bara simpla kroppsövningar lär du klara dig galant på.

anvihl
2014-08-19, 19:24
Kör på med deff du och träna på utegymmet. För underkroppen kan du slänga upp stocken på ryggen och köra utfall och good mornings.

Colasause
2014-08-19, 19:53
Ok, får bli så att jag fortsätter ligga på underskott och kör massa kroppsviktsövningar dessa dagar istället.

vicarious
2014-08-19, 20:04
Det brukar finnas lösa stenblock eller liknande som är tänkt att användas som belastning på maskinerna. Annars kan man be en kompis sätta sig på anordningen och agera extravikt.

Shqypnia
2014-08-19, 21:07
Riktigt grym utegym! Mer sådant vill jag se i Sverige!