handdator

Visa fullständig version : NFL 2014/2015-säsongen

HerrLuta
2014-08-19, 12:06
Följer LeBron:s spår och tycker att vi kör igång en tråd även för detta år då jag inte hittade någon annan för årets säsong :)

Säsongen börjar vankas och några preseason-matcher har redan spelats! Någon som alla redan vågar spå vilka som kommer stå i SB eller är man för tidigt ute då? Vilka tror ni kommer göra en bra säsong (lag likväl som spelare)?

Själv hoppas jag på att mitt favoritlag Patriots får behålla Gronk skadefri hela säsongen samt att Revis kan bättra på defense en aning. Litar alltid på att Tom gör en bra säsong och tror att lagets receivers har utvecklats något :)

Kommer dessutom följa rookien Clowney jäkligt noga - ett riktigt jäkla monster som redan har visat framfötterna under preseason :D

LoveMachine
2014-08-19, 12:39
Det ska bli intressant att se Broncos med tanke på deras strålande säsong och helt katastrofala SuperBowl. De lär ju inte må dåligt av att ha tagit över Aqib Talib. Han var ju en av de som var mest involverade i att göra SuperBowl så ensidigt som det var. Dessutom lär DeMarcus Ware nog kunnahjälpa till.

Fast jag vet inte hur deras running game kommer vara nu när man inte har kvar Knowshon Moreno. Inte för att de springer så mycket i vilket fall. Så att man inte längre har kvar Eric Decker är nog inte något större problem även om han ahde en bra säsong. Det finns många andra som Manning kan passa till.

Annars så tycker jag att det alltid är kul att se Cowboys.Vi får se om Romo är pigg och kry efter has snöpliga slut förra året. Sen så är det alltid trevligt att se på Chiefs då de på många sätt känns som Broncos motpol i och med att man är väldigt bra på marken.

r1kkie
2014-09-08, 18:25
Så jävla nice att säsongen äntligen är igång. Själv såg man självklart Patriots igår. Var ingen vacker syn i andra halvlek där man endast lyckades ta 31 yards på hela halvleken medan Dolphins dominerade med 33 raka poäng.
Patriots har mycket att bevisa efter denna match. Detta blev första öppningsmatchen som Pats förlorat sedan 2003 då de torskade mot Bills med 33-0. Det året slutade ju dock med en Superbowl vinst så man får hoppas att det slutar så i år med. :)

Såg ingen annan match än denna men lite intressant resultat ändå. Broncos köttar på som vanligt. Gick ut stark och tog en 24-0 ledningen men tappar den stora ledningen och vinner med bare en possession.

Tråkigt att draft pick nr.1 Jadeveon Clowney får lämna matchen tidigt pga en knäskada och väntas bli bort 4-6 veckor.

Ingen vacker syn för Tyler Efiret som drabbas av en riktigt otäck armbågsskada.
https://s3-us-west-2.amazonaws.com/theneeds-images/selection/2014-09-07/thumbs/full512/f12b1f325adaad0759af6204e107c635a39508a6.jpg

Ikväll spelar Lions mot Giants och ska bli spännande att se hur Giants presterar denna säsongen efter dålig förra säsongen. Tror det blir torsk för Giants ikväll.

rooz
2014-09-08, 18:50
Q: What do you call 53 millionaires around a TV watching the Super Bowl?
A: The New England Patriots.

Matt Ryan, hade en bra kväll mot Saints. Tror han i år kommer få ett högre anseende.

Mitosis
2014-09-08, 19:01
Jag och en polare har bestämt oss för att följa Detroit Lions, får se ifall vi fastnar.
Tror vi ser matchen som spelas idag till helgen!

Hur länge brukar en match hålla på?

DPahkamaa
2014-09-08, 19:05
Får hoppas Saints rycker upp sig. Tungt att förlora på det där sättet. Visade mycket positivt dock. Cooks och Ingram imponerade.

StarkaUlf
2014-09-08, 19:27
Får hoppas Saints rycker upp sig. Tungt att förlora på det där sättet. Visade mycket positivt dock. Cooks och Ingram imponerade.

Ingram såg riktigt vass ut. Tycker att Carlos Hyde i 49ers såg ruskigt bra ut det han fick spela, kan bli riktigt grym i framtiden. Hoppas verkligen att han får chansen istället för Gore.

Vikings stod för en bra insats \o/

PixelMiner
2014-09-08, 19:30
Hur länge brukar en match hålla på?

Om man ser en match live med reklam och allt, så brukar det ta ungefär 3 timmar. Ser man matchen utan reklam så blir det ungefär 2 timmar.

Mitosis
2014-09-08, 19:33
Om man ser en match live med reklam och allt, så brukar det ta ungefär 3 timmar. Ser man matchen utan reklam så blir det ungefär 2 timmar.

Okej!
Låter perfekt att steka lite burgare och dricka öl till! :cool:

r1kkie
2014-09-08, 19:37

Ja, torska en OT med en fumble kan inte vara kul. Dessutom efter att ha dominerat början av matchen.

Hur kollar ni på matcherna? Viasat, TV10, stream?

Själv införskaffade jag mig NFL Passet i år. Tycker det är sjukt värt att kunna se de matcher man vill samt att slippa de fruktansvärt kassa svenska kommentatorerna å få de amerikanska.

DPahkamaa
2014-09-08, 19:46
Ja, torska en OT med en fumble kan inte vara kul. Dessutom efter att ha dominerat början av matchen.

Själv införskaffade jag mig NFL Passet i år. Tycker det är sjukt värt att kunna se de matcher man vill samt att slippa de fruktansvärt kassa svenska kommentatorerna å få de amerikanska.

Jo, men slarv straffar sig alltid. Att tappa 17 raka poäng är dessutom inte ok.

Jag ser på Viaplay. Blir dock inte så många matcher eftersom de är så sena.

r1kkie
2014-09-08, 19:56
Jo, men slarv straffar sig alltid. Att tappa 17 raka poäng är dessutom inte ok.

Jag ser på Viaplay. Blir dock inte så många matcher eftersom de är så sena.

Japp, man brukar kunna säga att turnovers avgör en match.

Okej, kommer försöka se alla Pats matcher. Gjorde de förra året vilket resulterade i en del trötta dagar på jobbet dagen efter men det va de värt. :)

Malagant
2014-09-08, 22:21
Har varit Oakland fan sedan jag bodde i Los Angeles på det tidiga 90 talet. Jag har det inte lätt.

MrLomax
2014-09-09, 00:09
Får hoppas Saints rycker upp sig. Tungt att förlora på det där sättet. Visade mycket positivt dock. Cooks och Ingram imponerade.Ingram var bra.
Heja Saints!

Jag kollar på streams via Wiziwig.tv :hbang:

L-Sami
2014-09-09, 07:28
Philadelphia Eagles is my team och sen subhejar jag på Falcons i och med Steven Jackson verkar vara en bra människa och annars en bra atlet som har hållt på i många år som Running Back med ett antal skador i bagaget. Hoppas han får vara skadefri i år.

r1kkie
2014-09-09, 16:40
Buffalo Bills har fått ny ägare. Terry Pegula som är nuvarande ägare av Buffalo Sabers vilket förmodligen kommer resultera i att laget kommer stanna kvar i Buffalo.

HerrLuta
2014-09-09, 17:34
Håller med om besvikelsen över Pats förlust så nu får de bannemej rycka upp sig. Gronk är ju tillbaka och defense bör vara bättrre i år. Tyvärr så fick ju Mankins gå till Bucs men det är inte mycket att göra åt...

Ser som några andra även fram emot Falcons säsong efter att ha suttit som klistrad framför varje avsnitt av Hard Knocks - otroligt bra och gripande! :)

bb X
2014-09-09, 21:37

Om du har Game Pass så tar en match 15-30 min (om jag minns rätt). Då är det helt utan avbrott. Dvs ingen reklam, ingen play clock utan så fort spelet är slut så är nästa gång, oerhört skönt men tyvärr kan inte jag hålla mig utan måste se matcherna live.

Falcons ser för övrigt RIKTIGT vassa ut (eller var det Saints D som sov?) Julio Jones, Roddy White, Harry Douglas med Matt Ryan som QB. Många lag har 1-2 riktigt bra corners men en av dom tre lyckas alltid ta sig fri, look out!

r1kkie
2014-09-09, 21:52
Om du har Game Pass så tar en match 15-30 min (om jag minns rätt). Då är det helt utan avbrott. Dvs ingen reklam, ingen play clock utan så fort spelet är slut så är nästa gång, oerhört skönt men tyvärr kan inte jag hålla mig utan måste se matcherna live.

Det är snarare runt 45min. Kollade precis upp NE @ MIA som exempel och den var på 43min. :)

bb X
2014-09-09, 21:54
Det är snarare runt 45min. Kollade precis upp NE @ MIA som exempel och den var på 43min. :)

Säker på att du kollade helt utan avbrott då? Dvs att när ett spel tar slut börjar direkt (du hinner höra typ HUT, eller i Mannings fall - OMAHA). Finns ju condensed (utan reklam) och sen den jag snackar om :)

r1kkie
2014-09-10, 05:47
Säker på att du kollade helt utan avbrott då? Dvs att när ett spel tar slut börjar direkt (du hinner höra typ HUT, eller i Mannings fall - OMAHA). Finns ju condensed (utan reklam) och sen den jag snackar om :)

Det du kan välja på är "Broadcast" vilket blir som en repris. Sen har du Condensed som du beskriver, tar ca 45min.
Det du beskriver som nr3 finns inte.

HerrLuta
2014-09-10, 08:17
Haha, älskade diskussionen om OMAHA förra året :D Kom man någonsin fram till vad han använde det till/för?

bb X
2014-09-10, 08:19
Det du kan välja på är "Broadcast" vilket blir som en repris. Sen har du Condensed som du beskriver, tar ca 45min.
Det du beskriver som nr3 finns inte.

Då har dom tagit bort det eller så hittar du det ej. Använt funktionen förut.

http://si.wsj.net/public/resources/images/OB-FG885_Footba_DV_20100115010106.jpg

http://online.wsj.com/articles/SB10001424052748704281204575002852055561406

LoveMachine
2014-09-10, 08:52
Att se condensed är för mig helt meningslöst. Det går för fort och man hinner inte sätta sig in i hur man lagt upp det man just sett. Dessutom så tycker jag att den mängd analys man får under matchen är både underhållande och relevant. Blir jag av med allt försnack, reklam och eftersnack så blir det nog kort och snärtigt för att jag ska idas se allt. Fast leder något lag stort så kan det hända att jag spolar lite under spelstoppen.

r1kkie
2014-09-10, 08:57
Att se condensed är för mig helt meningslöst. Det går för fort och man hinner inte sätta sig in i hur man lagt upp det man just sett. Dessutom så tycker jag att den mängd analys man får under matchen är både underhållande och relevant. Blir jag av med allt försnack, reklam och eftersnack så blir det nog kort och snärtigt för att jag ska idas se allt. Fast leder något lag stort så kan det hända att jag spolar lite under spelstoppen.

Jag håller med. Ser typ aldrig matchen Condensed utan blir bara live för min del i princip.

bb X
2014-09-11, 16:40
Älskar amerikaner ibland!

http://espn.go.com/video/clip?id=11504461&categoryid=2378529&ex_cid=espnsoc

Swearengen
2014-09-11, 21:46

Japp, man missar så otroligt mycket – tiden mellan spelen är en del av sporten (bortsett från reklamen). Det blir väldigt hackigt med Condensed, däremot gillar jag NFL RedZone – perfekt får preseason när man inte är så investerad i matcherna. Med det sagt kommer jag fortsätta se på hela matcher.

bb X
2014-09-11, 22:28
Någon som håller sig uppe och ser rivalmötet inatt?! :)

r1kkie
2014-09-12, 07:03
Någon som håller sig uppe och ser rivalmötet inatt?! :)

Nej, blir för jobbigt å jobba efteråt. När Pats spelar nattmatcher blir det att sova efter jobbet fram till matchstart.

Trodde Steelers skulle vinna mot Ravens bland annat på grund av all cirkus kring Ray Rice. Såg precis highlightsen och kan väll tycka av de man såg där att det var en hel del tveksamma flaggor mot steelers.

PixelMiner
2014-09-13, 16:59
Jaha, då ser det ut som Adrian Peterson kommer försvinna pga privata dumheter... Känns som om ligan måste börja börja jobba rejält med värdegrundsfrågor:
http://i.imgur.com/P1U3Xw4.jpg

Blaine
2014-09-13, 19:45
Har som mål att följa NFL-säsongen så mycket som möjligt från början den här gången, inte bara hoppa in när det är slutspel. Det är svårt när det är så många matcher som spelas och alla är så långa.

Har hittills hunnit se Redskins mot Texans och Cardinals mot Chargers från week 1.

Jag har inget favoritlag, vilket gör det nästan roligare att titta på matcherna, då jag är öppen för nya favoriter och spelare och endast "njuter av spelet".

HerrLuta
2014-09-13, 19:55
Jaha, då ser det ut som Adrian Peterson kommer försvinna pga privata dumheter... Känns som om ligan måste börja börja jobba rejält med värdegrundsfrågor

Håller med. Är även så förbannat trött på att spelarna inte kan skärpa sig likt majoriteten ändå gör. Visst lever de ett sjukt liv, men de förstör säsongen för oss tittare genom sitt beteende haha :D Samma sak med Rice menar jag, eller Aaron Hernandez förra året.

Animalisk
2014-09-13, 21:01
Stämmer det att TV10 enbart visar nattmatchen imorgon?

r1kkie
2014-09-15, 06:21
Ganska stabil match av Patriots igår. Man vinner enkelt med 30-7 över Vikings trots att man ger dem över 160 yards i penaltys vilket är långt ifrån okej. Man brukar säga att turnovers och penaltys är det som avgör en match. Dock så gör Vikings en riktigt dålig match där man ger Patriots 4 turnovers samt ett blocked Field Goal attempted som resulterar i en TD. Med dem siffrorna är det svårt att ens vara i närheten av att vinna en match.

Såg även Jets @ Packers igår där Jets startar otroligt bra med 3 TD där GBs försvar inte lyckas stoppa dem alls. Dock lyckas GB vända matchen och vinna men i slutet hände något riktigt komiskt.
Med typ 3 min kvar göra Jets ett Hail Marry kast som resulterar i en TD och det hade varit lika. MEN precis innan snappen signalerar den defensiva coachen för timeout och domarna blåser av, pricken över i:et är att han inte kan kalla en time out utan det är endast huvudtränararen som får göra det. Kan rekommenderas att see kalabaliken under den frekvensen. :D

HerrLuta
2014-09-15, 10:14
Intressant att Bills nu leder AFC East, känns väldigt ovanligt men tror att de kommer att tappa längre fram.

Kul även att se JJ Watt fånga en TD som tight end, dock helt utan någon i närheten av honom :D

r1kkie
2014-09-15, 15:59
Intressant att Bills nu leder AFC East, känns väldigt ovanligt men tror att de kommer att tappa längre fram.

Kul även att se JJ Watt fånga en TD som tight end, dock helt utan någon i närheten av honom :D

Bills leder, Bengels leder, Cardinals leder odds på den efter 2 omgångar? :D

ducedo
2014-09-15, 16:35
Med typ 3 min kvar göra Jets ett Hail Marry kast som resulterar i en TD och det hade varit lika. MEN precis innan snappen signalerar den defensiva coachen för timeout och domarna blåser av, pricken över i:et är att han inte kan kalla en time out utan det är endast huvudtränararen som får göra det. Kan rekommenderas att see kalabaliken under den frekvensen. :D

http://cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/696138/marty.0.gif

http://nesncom.files.wordpress.com/2014/09/jets4thdown.gif?w=640&h=360

http://nesncom.files.wordpress.com/2014/09/timeout.gif?w=640&h=360

Video på sekvensen (http://www.nfl.com/videos/nfl-game-highlights/0ap3000000382920/Saints-vs-Colts-preseason-highlights)

Vad säger regelboken? Ett domarmisstag som accepteras av gemene man då man inte kan hålla koll på vem som ropar bakom ryggen?

StarkaUlf
2014-09-21, 21:04
Damn you, Saints.. :( Dom gjorde min dåliga dag helt jävla usel. Alla tre favoritlag (olika sporter) förlorade idag.

Gillar däremot Brees, han är duktig.

r1kkie
2014-09-21, 21:42
Vad säger regelboken? Ett domarmisstag som accepteras av gemene man då man inte kan hålla koll på vem som ropar bakom ryggen?

Endast HC kan kalla timeout från sidan men som sagt, svårt för domaren som har ryggen emot, vänder han sig om för att titta så kan det ju bli tvärtom, de hinner snappa bollen innan han kallar timeout som HCn skriker.

ducedo
2014-09-22, 00:44
Fenomenal avslutning av Denver Broncos. 80 yards, touchdown och two-point conversion på 40 sekunder utan timeouts vilket innebar kvitterat (20-20) med ca 20 sekunder kvar på klockan.

HerrLuta
2014-09-25, 09:14
Blir nervös över hur det kommer att går för Patriots. Trots att de nu har 2-1 i matcher så har det ju inte direkt sett bra ut... Dock många lag denna säsong som man trodde bättre om som har spelat skit.

StarkaUlf
2014-09-28, 18:34
Äntligen visar dom Vikings på viaplay \o/

StarkaUlf
2014-09-28, 20:22
Snacka om tung start för McGloin..

StarkaUlf
2014-09-28, 22:15
Yes, riktigt grym start av Bridgewater. Kul! Hoppas han kan hålla detta hela matchen nu och få chansen i fortsättningen.

Men vilket monster Steven Jackson är alltså..

Vinylsvarv
2014-09-28, 22:52
a football life Sean Taylor rekommenderas , även för de som inte följer washington redskins ska bli roligt att se hans brors framsteg. *popcorn* HTTR

Järvskan
2014-09-29, 10:48
Jets ligger 1-3 nu och det lär knappast bli vinster i de tre följande matcherna heller då laget spelar mot QB:n så som Peyton Manning, Tom Brady och Philip Rivers.

Just End The Season...

:(

HerrLuta
2014-10-04, 07:38
Vad tror ni om helgens matcher?

Packers inledde ju hårt i torsdags och krossade Vikings vilket inte iofs är så konstigt då de spelare på Lambeau Field och att Vikings har det knackigt just nu alltså. Som Patriots-fan ser jag ju fram emot matchen mot Bengals som antagligen kommer bli riktigt svår för Pats att vinna. Spännande match-up mellan A.J Green och Revis om så blir fallet :)

r1kkie
2014-10-06, 07:41
Vad tror ni om helgens matcher?

Packers inledde ju hårt i torsdags och krossade Vikings vilket inte iofs är så konstigt då de spelare på Lambeau Field och att Vikings har det knackigt just nu alltså. Som Patriots-fan ser jag ju fram emot matchen mot Bengals som antagligen kommer bli riktigt svår för Pats att vinna. Spännande match-up mellan A.J Green och Revis om så blir fallet :)

Va riktigt orolig när jag gick up 02.30 för att titta på matchen. Men vilken skillnad från förra veckans usla insats mot Cheifs. Ett helt annat lag på planen. Matchen mellan Green och Revis kan vi ju säga att Revis krossade ganska hårt.

Bra match i övrigt. Bengals hade inte mycket att komma med.
Skönt att se Pats spela lite mer Power fotboll med 2 st tight ends och ett riktigt bra running game. Riddly och Vereen gjorde riktigt bra ifrån sig i matchen!

Sen måste man ju gratulera Brady att bli 6:e spelaren att ta sig över 50.000 passning yard gränsen! :cool:

r1kkie
2014-10-06, 13:10
http://usatthebiglead.files.wordpress.com/2014/10/julian-edleman-and-tom-brady-juggle-ball.gif?w=640&h=355

HerrLuta
2014-10-13, 13:26
Håller helt och hållet med :) Kändes lite skakigt igår med, men de lyckades ju knyta ihop säcken till slut!

Hoppas ändå på Cowboys i år med, det är dags att de gör bra ifrån sig alltså! Så gött att de tog Seahawks så att Sherman inte glappar så mycket...

StarkaUlf
2014-11-02, 22:26
Så där! Nu ångar Vikings på! :)

Vinylsvarv
2014-11-02, 22:37
Så där! Nu ångar Vikings på! :)

*grr27*

StarkaUlf
2014-11-02, 22:40
*grr27*

Hihi *hug*

Nyland
2014-11-24, 07:07
Chiefs 20 @ Raiders 24

Fan va skönt. Efter 16 raka förluster (inkluderat förra säsongen) vann vi äntligen en match. Att vinsten kom mot KC gör det inte sämre och dessutom var den en riktigt underhållande match.

Var det någon mer som såg matchen och finns det några fler Raiders fans här på Kolozzeum?

r1kkie
2014-11-24, 08:21
Enkel seger för Pats mot Lions på Gillette Stadium. Efter Broncos segern såg det ut att vara ett riktigt tufft schema men har nu slagit både Colts och Lions med +20 poäng. Ska bli intressant att se Pats @ Packers nästa söndag.

ducedo
2014-11-26, 17:33
4Hn7ur1f30g

simonsk
2014-11-26, 18:04
Såg en match för några dagar sedan där det blev 19-3. Väldigt stora siffror i mellan, men brukar inte följa NFL överhuvudtaget. Snubblade bara in på TV10 när den spelades .. :P Är det stora siffror i amerikansk fotboll eller är det ett hyfsat "vanligt" resultat?

Mvh, en som såg sin första match och kan inte en enda regel :) *facepalm*

StarkaUlf
2014-11-26, 18:09
Såg en match för några dagar sedan där det blev 19-3. Väldigt stora siffror i mellan, men brukar inte följa NFL överhuvudtaget. Snubblade bara in på TV10 när den spelades .. :P Är det stora siffror i amerikansk fotboll eller är det ett hyfsat "vanligt" resultat?

Mvh, en som såg sin första match och kan inte en enda regel :) *facepalm*

Det är ju inget brutalt resultat sett till segermarginalen. Men att bara göra ett fieldgoal på hela matchen är väldigt dåligt men samtidigt väldigt bra försvarat av det andra laget.

19 poäng är inte en summa poäng man vinner jättemånga matcher med om du har ett dåligt försvar, i princip ingen. Har du ett riktigt bra försvar så kan det räcka ganska ofta.

Om jag inte minns fel så var det Seattle Seahawks som vann med 19-3.

Med det sagt så kan det gå väldigt fort att göra 12-21 poäng, men det kan även ta en hel match att ens komma upp i det. Det är lite charmen med sporten, ett lag kan leda med 14 poäng men efter några minuters spelande så kan det vara lika eller att man har gått om.

simonsk
2014-11-26, 22:01
Det är ju inget brutalt resultat sett till segermarginalen. Men att bara göra ett fieldgoal på hela matchen är väldigt dåligt men samtidigt väldigt bra försvarat av det andra laget.

19 poäng är inte en summa poäng man vinner jättemånga matcher med om du har ett dåligt försvar, i princip ingen. Har du ett riktigt bra försvar så kan det räcka ganska ofta.

Om jag inte minns fel så var det Seattle Seahawks som vann med 19-3.

Med det sagt så kan det gå väldigt fort att göra 12-21 poäng, men det kan även ta en hel match att ens komma upp i det. Det är lite charmen med sporten, ett lag kan leda med 14 poäng men efter några minuters spelande så kan det vara lika eller att man har gått om.

Okej, ja precis det var Seattle Seahawks mot Arizona (....?) som spelade. Det var faktiskt kul att titta på så ska börja kolla på fler matcher, gillade Arizona av någon anledning trots att dom fick stryk :)

StarkaUlf
2015-01-11, 01:10
Haha, vilket grymt spel av Brady och Edelmann! Riktigt snyggt!

HerrLuta
2015-01-11, 10:20

Skrek som en galen man hemma när den gick för sex poäng! :D Underbar upphämtning med i en riktigt bra match överlag!

Ska ju bli otroligt intressant att se Cowboys - Packers ikväll med :)

StarkaUlf
2015-01-11, 12:15
Skrek som en galen man hemma när den gick för sex poäng! :D Underbar upphämtning med i en riktigt bra match överlag!

Håller med, riktigt bra match! Hade ju varit läckert om Hail maryn gick hem också :D

Japp! Jag tror faktiskt på Packers. Rodgers har ju varit riktigt bra andra halvan av säsongen (eller ja, efter dom 4-5 första matcherna).

Latrommi
2015-01-11, 12:30
Packers vinner, no contest.

Malle1
2015-01-11, 12:51
Hoppas Rodgers håller! Knack, knack ta i trä....

HerrLuta
2015-01-11, 14:02
Min önskan är att Cowboys tar det pga. all skit de typ alltid får eftersom deras "era" har varit obefintlig det senaste. Blir nog en jäkligt jämn drabbning men lägger mitt kort på Cowboys då Rodgers inte varit 100% hel samt att jag tror att Cowboys har något "extra" i år :)

Latrommi
2015-01-11, 14:07
Min önskan är att Cowboys tar det pga. all skit de typ alltid får eftersom deras "era" har varit obefintlig det senaste. Blir nog en jäkligt jämn drabbning men lägger mitt kort på Cowboys då Rodgers inte varit 100% hel samt att jag tror att Cowboys har något "extra" i år :)
De får väl se till att vara bra xD

StarkaUlf
2015-01-11, 22:30
Nära för Cowboys. Hade Bryant bara skitit i att försöka nå en touchdown så hade han nog klarat den där bollen. Han hade den ju i ett bra grepp ända fram tills när han sträcker sig för att nå linjen.

rooz
2015-01-12, 09:41
Green bay blir ändå steamrollade av Seahwaks denna vecka.

r1kkie
2015-01-12, 10:06

Jag har väntat länge på ett sånt spel från Pats sida. Att de hade det i rockärmen var väntat då Edelman spelade QB i Kentucky på college. Men så sjukt snyggt! Att plocka fram de i slutspels match och med så lyckat resultat.
"There it is, the old Kentucky Quarterback, they been keeping that for a very long time, WOW, what a game!"

För övrigt en av de bästa matcher jag sett. Sen att man håller på Pats gör ju inte saken sämre. :d

r1kkie
2015-01-12, 10:19
För dem som inte sett.

https://usatthebiglead.files.wordpress.com/2015/01/new-england-trick-play-against-baltimore.gif?w=1000

StarkaUlf
2015-01-12, 19:22
Jag har väntat länge på ett sånt spel från Pats sida. Att de hade det i rockärmen var väntat då Edelman spelade QB i Kentucky på college. Men så sjukt snyggt! Att plocka fram de i slutspels match och med så lyckat resultat.
"There it is, the old Kentucky Quarterback, they been keeping that for a very long time, WOW, what a game!"

För övrigt en av de bästa matcher jag sett. Sen att man håller på Pats gör ju inte saken sämre. :d

Riktigt bra att kunna ha en gammal QB på planen som är bra på annat :) då kan man köra lite fler specialplays.

Mycket bra match!

Colts - Denver var ingen höjdare. Denver kom verkligen inte upp till normal standard. Manning hade inte sin bästa dag och inte deras receivers heller (Thomas som tappade två enkla bollar t.ex).

Latrommi
2015-01-12, 21:08

Kent State, Ohio. Inte Kentucky.

r1kkie
2015-01-12, 21:41
Kent State, Ohio. Inte Kentucky.

Helt riktigt, kom på det någon minut senare och skulle ändra det men då va det server underhåll. *gah!*

rooz
2015-01-18, 22:57
Green bay blir ändå steamrollade av Seahwaks denna vecka.

16-0 efter halva matchen för Green Bay.

*slap**kissass**facepalm**jorgen*:ike

StarkaUlf
2015-01-18, 23:25
Fin fake-punt :)

StarkaUlf
2015-01-19, 00:30
Jamen vad är det för jävla match!! Sjukaste jag sett :D Och Kearse av alla avgör, haha! Det är ju bara meningen alltså!

StarkaUlf
2015-02-01, 16:51
I natt smäller det :) vilka hoppas ni tar hem det?

Cooks
2015-02-01, 18:10
I natt smäller det :) vilka hoppas ni tar hem det?

Seahawks, tycker inte Patriots har förtjänat sin plats. Först slår de Ravens med sina fula lineups och sedan Colts med punkterade bollar. Tvivlar dock inte på att de hade slagit Colts utan fusk (Broncos, what the heck?), blir förvånad om man inte får se något mer i den stilen av Pats i finalen.

Fortfarande jäkligt besviken över att inte fått se en re-match mellan Brady och Manning, det är ju liksom... större än SB (nästan :D).

StarkaUlf
2015-02-01, 18:31
Seahawks, tycker inte Patriots har förtjänat sin plats. Först slår de Ravens med sina fula lineups och sedan Colts med punkterade bollar. Tvivlar dock inte på att de hade slagit Colts utan fusk (Broncos, what the heck?), blir förvånad om man inte får se något mer i den stilen av Pats i finalen.

Fortfarande jäkligt besviken över att inte fått se en re-match mellan Brady och Manning, det är ju liksom... större än SB (nästan :D).

Det hade definitivt varit kul :)

Hoppas att Lynch gör en riktigt bra match. Han är så härlig att se alltså.

ducedo
2015-02-01, 19:02
Finns det något bra ställe att diskutera matchen live? T.ex. irc-kanal? Såg att O'Learys inte visar matchen och efter en kraftig släktmiddag så lockar soffan mer än att spendera natten hos en vän.

HerrLuta
2015-02-02, 14:36
SÅ JÄVLA GÖTT MED VINST FÖR PATS! Tom Terrific var underbar men frågan är vad fan det var för playcall av Seahawks där. Är säker på att Lynch hade en TD om han hade fått chansen.

StarkaUlf
2015-02-02, 14:39
SÅ JÄVLA GÖTT MED VINST FÖR PATS! Tom Terrific var underbar men frågan är vad fan det var för playcall av Seahawks där. Är säker på att Lynch hade en TD om han hade fått chansen.

Japp, Lynch hade med stor sannolikhet sprungit in den där. Var säker på att dom skulle springa. Kanske därför dom valde att kasta, för att överraska Pats.

Sen måste man säga att han gjorde det bra som limmade bollen.

AeternusRex
2015-02-02, 14:51
Fint snus. Jevligt nöjd att dom vann.

Cooks
2015-02-03, 16:42
Japp, Lynch hade med stor sannolikhet sprungit in den där. Var säker på att dom skulle springa. Kanske därför dom valde att kasta, för att överraska Pats.

Sen måste man säga att han gjorde det bra som limmade bollen.

Lynch snubblade/föll framåt tre yards de gångerna Pats var igenom linjen, hade kunnat gjort TD BAKLÄNGES från den distansen. Jäkligt tråkigt, Carroll/OC:n måste känna riktig ångest just nu. Besviken på Lockette också som inte spelade... hard enough som de säger på engelska.

kaer
2016-03-11, 10:53
Ni som är gamla nfl-rävar, vad är det som har hänt eftersom det är så mycket värvningar just nu? Ngt tradingfönster som öppnat?
Texans har ju värvat ny QB, Brock Osweiler.

r1kkie
2016-03-11, 12:25
Ni som är gamla nfl-rävar, vad är det som har hänt eftersom det är så mycket värvningar just nu? Ngt tradingfönster som öppnat?

Säsongen tog slut i februari, löner och kontrakt ska skrivas med hänsyn till lönetak etc. Vissa klubbar har inte råd att ha kvar vissa spelare pga lönetaket osv. Alla klubbar är i full planering för lagbygge till nästa säsongen genom trades och free angency tillsammans med draften.

Note: Det fungerar inte på samma sätt som tex fotboll där klubbar köper spelare för dyra pengar, mycket pga att försöka balansera ligan och undvika att en handfull lag alltid är topplag som drar till sig alla duktiga spelare. Den största dynastyn i NFL skulle jag säga är Patriots ca 15 säsonger. Jämfört med fotbollsklubbar i europa är det ingenting. Draftsystemet är ju också en mekanism som motvärker att alla talanger osv går till vissa klubbar. Där det laget som hade sämst record senaste säsongen får första draftpicken tex.

LoveMachine
2016-03-11, 14:32

Det var ju lite otippat på något satt. Med Manning på väg ut sa hade jag nästan räknat med att Osweiler skulle ta över Broncos. Han har ju redan startat och vunnit matcher med dem. Men det är ju klart, han fick säkert ett bra bud från Texans. Fast frågan är om det ar vart det. Känns som att det är en större chans att få till en bra första säsong som QB1 i ett lag man känner. Men nu så har han en lång försäsong på sig att komma in det nya laget och kan bygga något helt eget och inte vara "han som tog over efter Manning". Oavsett, kul for Osweiler.

Cooks
2016-03-11, 16:17
Det var ju lite otippat på något satt. Med Manning på väg ut sa hade jag nästan räknat med att Osweiler skulle ta över Broncos. Han har ju redan startat och vunnit matcher med dem. Men det är ju klart, han fick säkert ett bra bud från Texans. Fast frågan är om det ar vart det. Känns som att det är en större chans att få till en bra första säsong som QB1 i ett lag man känner. Men nu så har han en lång försäsong på sig att komma in det nya laget och kan bygga något helt eget och inte vara "han som tog over efter Manning". Oavsett, kul for Osweiler.

Riktigt korkat beslut måste jag säga, tycker inte Osweiler är bra öht. Men han är smart. Han tar det feta kontraktet istället för att mindre/kortare där han blir exposed som en one-hit-wonder och sedan cuttad. Kommer ta sina 30M eller vad den garanterade summan nu var och leva gott på det resten av livet efter att Texans cuttar honom efter nästa säsong. TROR JAG.

HerrLuta
2016-03-11, 16:23
John Elway hade väl sagt något i stil med "the only people we want here are the ones that truly wants to be a Bronco" aka vi kommer inte ge dig ett lika bra kontrakt (även om jag förstår vad han menar).

Håller med om att Osweiler var smart som tog ett kontrakt från Texans då han trots några bra matcher under senaste säsongen med rätt stor sannolikhet inte hade lyckats i Denver. Inte för att han är dålig, utan snarare för att det är sjukt svårt att lyckas i NFL = ta pengarna.

kaer
2016-03-23, 10:08
eslz06J9hFw
61eq-KjHGfQ

Macroman
2016-03-23, 12:17

Cash is king. Han fick ju en monsterlön med tanke på hur lite han har spelat. Jag skulle också ha cashat in.

kaer
2016-03-23, 12:34
Håller med om att Osweiler var smart som tog ett kontrakt från Texans då han trots några bra matcher under senaste säsongen med rätt stor sannolikhet inte hade lyckats i Denver. Inte för att han är dålig, utan snarare för att det är sjukt svårt att lyckas i NFL = ta pengarna.

Say it ain't so! Texans förtjänar en bra QB!

Macroman
2016-03-23, 12:39
Say it ain't so! Texans förtjänar en bra QB!

Han kan ju vara bra eller bli bra. Men man vet som sagt inte...

Han hade dock i princip samma stats som Hoyer men gillar hans fysik, mechanics etc mer än Hoyers.

kaer
2016-04-14, 10:02
Har precis lyssnat på den här:
http://tyngre.se/podcasts/tyngre-traeningssnack/bakom-kulisserna-inom-nfl-och-amerikansk-fotboll/

Tyckte den var väldigt bra. För övrigt första gången jag lyssnat på ngt ifrån tyngre.
Såhär innan lunch så vattnas det i munnen när han pratar om allt de kan/måste äta.
Särskilt som jag är en person som gillar mat mer än vad som nog är bra för mig =)

HerrLuta
2016-04-14, 19:30
Lyssnade med på den! Kul med Carl-Johan som ändå är en av de få svenskar som har lite live erfarenhet av NFL från en annan position än kicker :)

Två O-line-svenskar är ju möjligen på G att draftas nu om två veckor med. Vore riktigt kul att se mer svenskt i NFL och det verkar dessutom vara två riktigt bra gubbar. Spana in podden "Veckans NFL" avsnitt #94 för en intervju med en av killarna :)