Visa fullständig version : Punktförbränna muskelmassa?
Hallöjsan! Tänkte höra om det är någon som vet om man kan punktförbränna muskelmassa? Alltså genom att med flit förminska ett visst område på kroppen genom träning och diet?
Det är så att jag tränat nått år nu och bulkat upp mig rejält och trots väldigt goda resultat så har min vänstra patte blivit ganska så radikalt större än min högra. Ser förjävligt ut och jag har börjat inse att detta absolut inte kommer "jämna ut sig med tiden om jag kör hantelpress".
Är villig att ta till drastiska åtgärder nu för jag börjar må dåligt över det. Har tänkt försöka lägga mig på ett stort underskott och köra tokmånga reps på enbart det jättelika bröstet för att bryta ner det. Bör det funka eller det kommer göra det hela värre? Tack för svar!
Shqypnia
2014-08-13, 21:43
Taskigt läge. Vad jag vet så går det inte att punktförbränna. Men tror du inte det jämnar ut sig vid en eventuell deff?
Är du helt säker på det? Jag tänker att iom det går att bygga på endast en arm så borde man kunna bränna muskelmassa på endast en arm också.
Samma med bröst.
Poltergeist
2014-08-13, 22:00
Börja med att sänka vikten och se över tekniken. Värkar som du kopplar in andra muskler istället. Har du även axel problem på den sidan?
Du ska ju helst inte använda "den större bröstmuskeln" alls om du vill maximera nedbrytning, högreps har en stor roll i att bygga muskler också.
Du bör fokusera på att träna endast det laggande bröstet för att få upp den, och det är svårare att göra om du inte ligger på balans/överskott
Börja med att sänka vikten och se över tekniken. Värkar som du kopplar in andra muskler istället. Har du även axel problem på den sidan?
Hm, intressant nu när du nämner det. Verkar som att när jag står med armbågarna i axelhöjd och nävarna riktade uppåt (lite halvtaskig förklaring kanske haha, menar i det läget man har armarna innan man ska militärpressa) så kan man faktiskt se att framsidan av deltamuskeln är något längre fram än den vänstra. Kan det vara så att pga detta kopplar jag in axlarna mer på min högersida vilket resulterar i att den bröstmuskeln får jobba betydligt mindre?
mattilainen
2014-08-14, 10:12
kör du rätt? Isf rättar det nog till sig. Langa upp bild om du vill få respons, säkert inte så som du tycks se det själv.
vicarious
2014-08-14, 10:17
Att träna det "enorma" bröstet kommer inte göra så muskeln blir mindre, tvärtom - oavsett kaloriunderskott. Träning + kaloriunderskott ger bättre förutsättningar för muskelbevaring än endast kaloriunderskott.
Alltidxx
2014-08-14, 14:19
Synthol så musklerna ruttnar? Har jag hört. :D
För länge sen hörde jag rykten om att transvestiter som ville se mindre manliga ut "övertränade musklerna till förtvining" men jag har aldrig kollat upp om något sådant kan stämma.
Hade jag varit i din sits hade jag nog kört ett par set bänkpress för att hålla den stora igång (hade känts nojigt om man inte tränade den alls) och sen kört enarmsgrejer för den mindre. Samtidigt leta fram roten till problemet, för nån gång ska ju den vanliga träningen återupptas.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.