Visa fullständig version : Jag är besatt av Pasta o falukorv !
negative
2004-03-25, 23:18
Hej!
Jag är helt tokig i Pasta och falukorv(RÅ!). Hur illa är det att äta pasta och falukorv jämt ? Det kan gå 5 dagar som detta är enda kosten !! Jag äter grönsaker till och ett par proteindrinkar om dagen. Jag brukar köpa "smalukorv" med 13% fett. Ofta blir det uppvärmd mat så GI:t ska bli lägre.
Vad kommer jag att få brist av när jag käkar denna kost ?
Markus
Du kommer ivf få brsit på variation och variation förhöjjer vardagen! Sen om du får brist av någon vitamin/mineral eller något sånt lämnar jag till de mer erfarna.
negative
2004-03-26, 00:23
Originally posted by Hermes
Du kommer ivf få brsit på variation och variation förhöjjer vardagen! Sen om du får brist av någon vitamin/mineral eller något sånt lämnar jag till de mer erfarna.
Men det är ju så gott :eating: :MrT:
Edit: Jag äter vitamintillskott också .
Calleman
2004-03-26, 00:45
Tja, du får ju som sagt en väldigt ovarierad kost. Kolla energiprocenten fett på din falukorv. Noll koll på vart den hamnar, men hamnar den högt är den inget vidare att basera din kost på. Men någon gång spelar ju ingen roll, man ska njuta av livet också! Inte bara jaga nyttig mat!
negative
2004-03-26, 01:38
11g protein 10g Kolhydrater 13g fett 210 kalorier Per 100g
Jag tar 4st 1cm skivor. CA 150g
Markus
Korv är bra mat och mager korv innehåller mer kött än fetare "vanlig " falukorv, köttkorv, frukostkorv, varmkorv etc.
Men korv är en blandning av kött och fetare delar från djuren som talg och ister.
Är du en högkaloriförbrukare är korv bara bra att fylla på med. Lägger du på hullet så är säkert köttfärs på magert nötkött bättre över tiden.
Jag ser direkt att du borde äta mer fisk, gärna fet fisk. Du behöver de berömda Omega-3 fetterna och det finns det bara spår av i kött och korv.
Proteindrinkar ?
Se till att du får i dig mjölk eller ost för att garantera att du får kalcium. Ett eller två glas mjölk under dagen fyller på bra.
Frukt ? Någon frukt under dagen för att få C-vitamin kanske ?
Calleman
2004-03-26, 09:57
Originally posted by negative
11g protein 10g Kolhydrater 13g fett 210 kalorier Per 100g
Jag tar 4st 1cm skivor. CA 150g
Markus
Inte den bästa energiprocenten fett kanske...men det funkar som sagt till några måltider då och då
de finns ju krov me 3% fett, från "gröna slaktarn" tror ja märket hette, den e iförsej inte lika god som de feta orginalet men om du vill begränsa fett kalorierna e den ju ett bra val
Arnesson
2004-03-26, 15:31
Scan har även en "smal variant". "Må gott lättkorv" heter den.
Energivärde 550kJ (140kcal)
Protein 10g
Kolhydrat 8g
Fett 7g (7%).
Kan även rekomendera Må gott bacon
Energivärde 600kJ (140kcal)
Protein 22g
Kolhydrat mindre än 0.5g
Fett 6g (6%).
Mums Mums :eating:
negative
2004-03-26, 22:04
Originally posted by Sverker
Korv är bra mat och mager korv innehåller mer kött än fetare "vanlig " falukorv, köttkorv, frukostkorv, varmkorv etc.
Men korv är en blandning av kött och fetare delar från djuren som talg och ister.
Är du en högkaloriförbrukare är korv bara bra att fylla på med. Lägger du på hullet så är säkert köttfärs på magert nötkött bättre över tiden.
Jag ser direkt att du borde äta mer fisk, gärna fet fisk. Du behöver de berömda Omega-3 fetterna och det finns det bara spår av i kött och korv.
Proteindrinkar ?
Se till att du får i dig mjölk eller ost för att garantera att du får kalcium. Ett eller två glas mjölk under dagen fyller på bra.
Frukt ? Någon frukt under dagen för att få C-vitamin kanske ?
Hur mycket protein, kolhydrater o fett är det i nötfärs per 100gram
Markus
20-30g protte 8-10g fett och 0 kolisar va ja minns iaf
negative
2004-03-27, 09:46
Originally posted by Diana
20-30g protte 8-10g fett och 0 kolisar va ja minns iaf
De låter ju kanon ! Men hur ska jag klara mig utan min korv:confused: ;)
Är det fettet du tänker på och försöker spara in på kalorier så finns det ju korv idag med fetthalt ned mot 5 % , ja ända ned till 3 %.
Lite mindre smak och lite mer svikt i tuggmotståndet beroende på den lite högre kötthalten men fullt ätbara.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.