Visa fullständig version : Benedikt markar 461kg
PureWhey
2014-08-09, 18:02
pXUFfhLYJkA
Otroligt.
Magnus N
2014-08-09, 18:04
Mäktig vikt :)
jon lord
2014-08-09, 23:51
filmaren är ingen vekling heller :cool:
FoolsGold
2014-08-10, 21:03
Annan kamera:
-O5U0HNdygg
När han lyfter så verkar det som att han böjer väldigt lite på benen. Inte alls så mycket som vanligtvis visas i instruktionsvideor för marklyft. Även i detta klippet har han väldigt lite böj på benen:
z3gF2JPURC4
I tillägg så gör han inte fullt stop mellan lyften. Något som också förespråkas i vissa instruktioner. Vad har ni för tankar kring detta?
När han lyfter så verkar det som att han böjer väldigt lite på benen. Inte alls så mycket som vanligtvis visas i instruktionsvideor för marklyft.
Väldigt vanligt om man kollar folk som lyfter tungt, har iallafall jag upplevt.
8VZOlFo0Q1U
6VKsGZ52o7Q
Eller kanske bara är jag som tycker dessa har hög höft? Dock är det så jag föredrar att lyfta.
FoolsGold
2014-08-10, 21:46
Väldigt vanligt om man kollar folk som lyfter tungt, har iallafall jag upplevt.
8VZOlFo0Q1U
6VKsGZ52o7Q
Eller kanske bara är jag som tycker dessa har hög höft? Dock är det så jag föredrar att lyfta.
Jag håller med, det ser högt ut även om snubbe nr 2 går ganska lågt ner på vissa av sina lyft. Jag lyfte själv väldigt högt innan men efter att ha läst på och sett instruktionsvideor försöker jag lyfta mer med benen. Orkar inte lika mycket som innan med denna nya "rätta" teknik men har antagit att det beror på dålig benstyrka. Har dock börjat få känningar i knäna och det är inte lika illa när jag lyfter högt så har funderat en del och denna videon fick mig att tänka ännu mer på det.
Jag håller med, det ser högt ut även om snubbe nr 2 går ganska lågt ner på vissa av sina lyft. Jag lyfte själv väldigt högt innan men efter att ha läst på och sett instruktionsvideor försöker jag lyfta mer med benen. Orkar inte lika mycket som innan med denna nya "rätta" teknik men har antagit att det beror på dålig benstyrka. Har dock börjat få känningar i knäna och det är inte lika illa när jag lyfter högt så har funderat en del och denna videon fick mig att tänka ännu mer på det.
Så du menar att Bennedikt, som har världsrekord i marklyft gör fel, och att du gjorde fel förr men nu när du gör rätt lyfter du mindre vikt samt får ont i knäna?
Han har inte rakmarkat så där hårt förut så han kan ha fått en felträff där.
Så du menar att Bennedikt, som har världsrekord i marklyft gör fel, och att du gjorde fel förr men nu när du gör rätt lyfter du mindre vikt samt får ont i knäna?
Vi ska tillägga att konstantin och bennedikt har bägge väldigt personliga stilar!!!
Startar man med höften för lågt är det svårt att generera kraft, och höften kommer att stiga medan stången ligger stilla på golvet. Då man sedan hamnat i bättre vinklar för att dra kommer stången med. Men risken är större att man gjort något ryck eller kröker ländryggen, mot om man hade startat i sitt starkaste läge från början.
FoolsGold
2014-08-10, 22:50
Whoa, nej det menar jag inte. :) Jag tycker inte heller att jag gav intryck av att mena det men eftersom du tolkade det som du gjorde kanske uttryckte mig oklart. Låt mig klargöra: Jag har hängt fast i den "rätta" tekniken för att det verkar finnas en konsensus kring att det är rätt sätt att utföra marklyft. Att jag inte lyfter lika mycket med den "rätta" tekniken tror jag beror på att jag inte är så stark i benen som i ryggen. När jag lyfte högt så märktes inte det lika mycket men nu med den vedertagna tekniken så gör det det. På grund av känningarna har jag dock börjat gå tillbaka till mitt gamla sätt på sistone.
Kan ju så klart vara fel på min teknik men anledningen till att jag skrev ett inlägg var att Bennedikt med flera verkar utföra lyftet med en annan teknik än vad konsensus säger och jag vill höra forumets tankar kring detta.
Babyface
2014-08-10, 23:33
Imponerande. Han har nog ätit mycket lördagsgodis
-Blablabla world record..bla bla
can u speak to us?
-What did u say?... :D
Imponerande. Han har nog ätit mycket lördagsgodis
Spelar ingen roll hur mycket lördagsgodis någon på kolozzeum tryckte i sig, skulle aldrig marka mer än benny ändå!
Armed Dingo
2014-08-11, 06:38
Annan kamera:
-O5U0HNdygg
När han lyfter så verkar det som att han böjer väldigt lite på benen. Inte alls så mycket som vanligtvis visas i instruktionsvideor för marklyft. Även i detta klippet har han väldigt lite böj på benen:
z3gF2JPURC4
I tillägg så gör han inte fullt stop mellan lyften. Något som också förespråkas i vissa instruktioner. Vad har ni för tankar kring detta?
Jag kör likadant. Det är lättare (går inte upp annars) och känns bra för ryggen.
Krävs att man kan hålla in stången mot kroppen med latsen eftersom den kommer längre ut från kroppen när man startar högt. Iallafall för mig.
Anders The Peak
2014-08-11, 06:48
Jag kör likadant. Det är lättare (går inte upp annars) och känns bra för ryggen.
Krävs att man kan hålla in stången mot kroppen med latsen eftersom den kommer längre ut från kroppen när man startar högt. Iallafall för mig.
Då tycker jag att Konstantins Konstantinovs marklyft ser bättre ut och något att kopiera teknikmässigt. Mycket handlar om din längd för att kunna placera stång och lyfta från rätt läge båda de här lyftarna har längden mot sig i marken.
Armed Dingo
2014-08-11, 06:54
Då tycker jag att Konstantins Konstantinovs marklyft ser bättre ut och något att kopiera teknikmässigt. Mycket handlar om din längd för att kunna placera stång och lyft båda de här lyftarna har längden mot sig i marken.
Nu är jag ju bara lekman men jag tycker de kör likadant?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.