handdator

Visa fullständig version : Skor för styrkelyft

Zacke
2014-08-07, 09:14
Hej.

Jag ska köpa nya knäböjsdojjor.

Har tidigare haft Adidas Ironwork II (bästa skon någonsin)

och

Powerzites egenimporterade SMI (bra skor som börjar gå sönder plus att sulan slits ut)

Min fot är relativt bred men Ironwork funkade helt okej.

Nu funderar jag på Nike Romaleos 2, som fått bra omdöme. Är lite undrande till om de är för höga i hälen.

Vad böjer ni i och vad rekommenderar ni?

koncept
2014-08-07, 09:28
Om du gillade Ironwork II så kanske du ska testa Adidas AdiPower. Eftersom det är samma märke borde de sitta ungefär likadant på foten så du kan ta samma storlek. Att byta till Nike känns lite mer riskfyllt om du tycker Adidas Ironworks var så bra.
Jag är extremt nöjd med mina AdiPowers. Kan knappt tänka mig en bättre sko. Tror de ligger i samma prisklass som Nike Romaleos. Finns en vit färgsättning numera som är snygg.

Pepz
2014-08-07, 10:18
är ingen direkt skillnad i hälhöjd på adidas ironworks och nike romaleos upplever jag.
den ser högre ut i hälen då klacken är uppbyggd kring hälen istället för att bara ligga under som den gör på ironworks.

Nike är kanonskor. ungefär som kassaskåp - stenhårda och tunga. sitter fast i golvet

Zacke
2014-08-07, 13:56
Om du gillade Ironwork II så kanske du ska testa Adidas AdiPower. Eftersom det är samma märke borde de sitta ungefär likadant på foten så du kan ta samma storlek. Att byta till Nike känns lite mer riskfyllt om du tycker Adidas Ironworks var så bra.
Jag är extremt nöjd med mina AdiPowers. Kan knappt tänka mig en bättre sko. Tror de ligger i samma prisklass som Nike Romaleos. Finns en vit färgsättning numera som är snygg.

Det verkar vara något högre klack på Adipower. De är iofs mitt andraalternativ.

är ingen direkt skillnad i hälhöjd på adidas ironworks och nike romaleos upplever jag.
den ser högre ut i hälen då klacken är uppbyggd kring hälen istället för att bara ligga under som den gör på ironworks.

Nike är kanonskor. ungefär som kassaskåp - stenhårda och tunga. sitter fast i golvet

Tack för recensionen. Jag har börjat försöka hitta Romaleos 2 med storlek 43 1/2 (vilket väl är 10 i US-storlek). Vad säger du om storleken jämfört med vanliga dojjor? Gillar när lyftardojjor sitter hyfsat tight.

koncept
2014-08-07, 14:59
Det verkar vara något högre klack på Adipower. De är iofs mitt andraalternativ.

Ok. Bara så att du vet har AdiPower och Romaleo samma höjd på klacken, dvs 0.75 tum. Det verkar vara standard för lyftarskor numera.

Pepz
2014-08-07, 21:33
Tack för recensionen. Jag har börjat försöka hitta Romaleos 2 med storlek 43 1/2 (vilket väl är 10 i US-storlek). Vad säger du om storleken jämfört med vanliga dojjor? Gillar när lyftardojjor sitter hyfsat tight.

jag testade faktiskt. för att få rätt storlek

hade 44 2/3 i Ironworks II
och 44.5 i romaleos 2

båda sitter tight men inte tävlingstight om du förstår
brukar köpa vanliga sneakers i 45 -45.5.
tycker att nike romaleos är ganska exakta mot sina löpardojjor i storleken så testa ett par tighta sådana så får du nog rätt storlek

Zacke
2014-08-13, 22:03
Beställde Romaleos 2 från svensk shop, fixade inlägg för 400 hos en sportskobutik och nu verkar de riktigt stabila.

Bara att börja lasta nu ...

dluddeckens
2014-12-04, 10:48
Någon som kör med Inov 8 Fastlift 355??

De har ett attraktivt pris (ca 1500).

http://www.lyftarshopen.se/95c25e14-75aa-470b-af71-8c5bc5873387