Logga in

Visa fullständig version : Panik!

Hemul
2014-08-03, 12:30
Har legat på ett kaloriunderskott i mer eller mindre 6 mån, har totalt tappat 15 kg men sedan en vecka tillbaka har jag ätit lite väl lite. Har inte ätit dåligt men såpass lite att jag snabbt tappat 2 kg på alltså knappt en vecka. Har känt mig lite tom i kroppen och kände därför att jag skulle "fylla på" och vad händer?

Jag går och köper en kebabpizza och en nuggetstallrik med pommes och lyckas på nå jävla vänster trycka i mig allt. Är helt otroligt proppmätt. Måltiderna var inte små, utan stora turkpizza-storlekar.

Då undrar jag... Hur kommer min kropp reagera på detta? Lär ju ha fått i mig helt sinnessjuka mängder fett från kebaben, osten, pommes, nuggetsen, m.m.

Det jag inbillar mig över är att just för att jag fått i mig mycket fett kommer jag inte att ha "fyllt på" kroppen alls, utan det kommer bara sätta sig som överflödigt fett.

Hemul
2014-08-03, 12:31
Känner mig fet och äcklig.

Springer92
2014-08-03, 12:36
Det kommer inte hända speciellt mkt. Viktuppgång i form av vätska och maginnehåll antagligen. Kommer försvinna ganska fort om du återgår till kaloriunderskott. Väg dig om några dagar får du själv se hur fort det släpper. Själv har jag en sådan "ätardag" i veckan och har legat på samma vikt i säker 3-4år nu.

Depzon
2014-08-03, 12:36
Jag tror inte påfyllningen har misslyckats. Det mesta av det du ser visuellt efter måltiden är vattnet som har bundits.

Hemul
2014-08-03, 12:45
Tror ni detta till och med kan ha varit bra för mig?

Depzon
2014-08-03, 13:01
Hade varit bättre med mindre fett, men det är ju bättre än att fortsätta helt tom. Om du kan förlika dig med vad du har ätit och att det inte rubbar din syn på mat eller rubbar din fortsatta diet så var måltiden bra :)

Sheogorath
2014-08-03, 13:38
Har legat på ett kaloriunderskott i mer eller mindre 6 mån, har totalt tappat 15 kg men sedan en vecka tillbaka har jag ätit lite väl lite. Har inte ätit dåligt men såpass lite att jag snabbt tappat 2 kg på alltså knappt en vecka. Har känt mig lite tom i kroppen och kände därför att jag skulle "fylla på" och vad händer?

Jag går och köper en kebabpizza och en nuggetstallrik med pommes och lyckas på nå jävla vänster trycka i mig allt. Är helt otroligt proppmätt. Måltiderna var inte små, utan stora turkpizza-storlekar.

Då undrar jag... Hur kommer min kropp reagera på detta? Lär ju ha fått i mig helt sinnessjuka mängder fett från kebaben, osten, pommes, nuggetsen, m.m.

Det jag inbillar mig över är att just för att jag fått i mig mycket fett kommer jag inte att ha "fyllt på" kroppen alls, utan det kommer bara sätta sig som överflödigt fett.

Det gjorde dig förmodligen gott fysiskt och dina hjärnspöken är något du bör jobba med.

Hemul
2014-08-03, 14:44
Får avrunda dagen med något fettsnålt, tonfisk och kvarg, som vilken annan dag som helst egentligen :)

Trapz
2014-08-03, 15:19
Jag gick också ner runt 15 kg på ett par månader för några år sen, och jag åt säkert uppemot 0,5 kg choklad en gång i veckan. Kunde vara vilken dag som helst, då jag kände mig sugen så blev det en stor påse lösgodis varav mest choklad vilket innehåller en hel del fett det med.

Spelar absolut ingen roll som helst i slutändan så länge du fortsätter på dieten därefter och inte får det till en vana att trycka i dig massa skräp varje dag.

0rre
2014-08-03, 21:56
Hej,

Jag hade min refeed dag idag. Åt en plusmeny från Max med två extra hamburgare och en lyxmilkshake (äppelpaj). Blev cirka 2400 kcal. Sedan blev det en skål med nötter, choklad och frukt smoothies. Glass, kladdkaka och en pizza blev det på kvällen. Det åts också ett par chocolete chip cookies under dagen. Måste ha hamnat över 5000kcal (Det kan se ut så här för mig när jag inte har fått i mig någon kolhydrat på cirka en månad).

Det är bra psykologiskt och fysiologiskt att äta lite extra ibland. Inte så här som jag har gjort, dock ville jag enbart visa att så kan det se ut för mig. Jag kommer inte vakna imorgon och se en helt annan person i spegeln.

joelaxelsson
2014-08-03, 22:03
Att du ätit två "dåliga" måltider spelar i ett större perspektiv ingen roll. Vad som är mer oroväckande är din relation till mat på det psykiska planet.

Shqypnia
2014-08-04, 10:08
Du har deffat ca 188 dagar och du nojjar för en dag. Känn dig stolt istället och ta dig an kampen med dina hjärnspöken som Sheo föreslog.

Alltidxx
2014-08-04, 11:23
Jisses.

0rre
2014-08-04, 22:17
Jisses.

Förklara gärna vad du ville få ut med din kommentar då den kanske hade en mening som jag har lyckats missa.

Steckmaestro
2014-08-04, 23:30
Låter ju bara som du håller på att få anorexia.

timoat
2014-08-05, 00:13
Låter ju bara som du håller på att få anorexia.

Du tänker på hetsätning, inte anorexi.

Röda Björnen
2014-08-05, 01:57

Har du legat på kaloriunderskott i 6 månader och du tror att en dag av överskott kommer göra dig fet ?

*slap*

Skärp dig.

Edit; Något som är dåligt för kroppen är att stressa över skit, se det som att nästa dag kan du träna hårdare för nu har du extra mycket energi i kroppen och fortsätt med bra mat som vanligt nästa dag. Äter du det varje dag så kan det bli ett problem, men en dag på 6 månader kommer inte påverka dig.

Alltidxx
2014-08-05, 08:21
Förklara gärna vad du ville få ut med din kommentar då den kanske hade en mening som jag har lyckats missa.

Det är bara för TS att vänta en (1) dag så ser han/hon vad som hände och får svar på frågan. I övrigt så är panik över att ha ätit dåligt en dag tröttsamt omogen.

0rre
2014-08-05, 19:36
Det är bara för TS att vänta en (1) dag så ser han/hon vad som hände och får svar på frågan. I övrigt så är panik över att ha ätit dåligt en dag tröttsamt omogen.

Vissa människor kan få panik över saker som kan kännas som löjligt för andra. Det gäller att försöka ha förståelse och inte förlöjliga dem. Så känner jag.