Visa fullständig version : Enkel/snabb/lat mat!!
Hej, som rubriken lyder! Orkar nämligen inte ställa mig och göra nått avancerat som att steka kött/köttfärs/kyckling mm o tillbehör till middag!
Så ted kan va allt från en nice skåll gröt med tillbehör till några nice mackor mm!!
Så tex vad brukar ni köra i dessa situationer? :)
Ett paket corn flakes med mjölk och sötströ.
Heddaway
2014-07-31, 17:09
avancerat o steka köttfärs och kyckling?!
ät en burk kvarg och rör ner fun light direkt i burken så du slipper diska
Gröt i micron.
Går att variera i oändlighet, går att göra både söt och salt samt ännu bättre om man knäcker ägg i med protein OSV. Går också att ha som kolhydratskälla med äggröra/skinka/tonfisk till.
Tror jag har käkat olika sorters gröt i flera år.
Somsagt Gröt kan vara precis hur som helst och blir oftast förbannat god :D
Ozziking
2014-07-31, 17:55
Koka snabbmakaroner och ät med några burkar makrill i tomatsås :)
Bryggare
2014-07-31, 18:02
Håller på Heddaway. Kvarg & Funlight. Lite musli på det och där har du min frukost i 90% av fallen. Enkelt snabbt gott.
Simonbaws
2014-07-31, 18:07
Happy chefs grillade kycklingfileer som är fryst. Är det även för jobbigt att skära kycklingen så finns det strimlad och salladsbitar dessutom.
Kokta ägg och en burk tonfisk. Standardlunch.
Inte lika snabbt som att öppna en burk kvarg men steka blodpudding kör jag på ibland när jag inte orkar med annat. Billigt, smidigt och gott (dränk i lingonsylt)
R Scarpa27
2014-07-31, 20:06
äggmackor, ostmackor, smör, jordnötssmör m.m gör några olika...
en tallrik med yoghurt puffar och frukt & ch drick oboy/chokladmjölk till =).
annars käka egentligen vad som helst =) beroende på dagsintaget hitils. kanske redan ätit tillräckligt med protein, fett och näringsämnen =)
tryck en chokladkaka annars :) heh.
Vita bönor i tomatsås, grönsaker, kryddor. In i micron och toppa med några stekta ägg!
Toni Radanov
2014-07-31, 22:28
http://uppsala.matvaran.se/ica_produkt/i_5410673729262_130464540096248512.jpg
plus
http://www.kronfagel.se/Global/Scaled/220x185x2/PageFiles-1216_1_S-ProductImages-1216_salladskyckling_460.jpg
= win!
Micra vattenskål (mät upp för mängd ris) i ca 3 minuter. Häll i ris, micra ca 1 minut till och rör om efteråt, låt stå i 2 min...
Micra kyckling tills skiten är varm, blanda i riset å tillsätt sötsur/stark sås! :D :D
Snabbfoods of much gains och ändå ruggigt lätt.... Behöver bara 1 skål för ris (som man sen äter ur) och en valfri tallrik/skål för kycklingen som den då värms i, för att blandas med riset sen. Sure rätten går på sisådär 100 spänn but hey, enkelt å gött!
ps: finns fler färdiglagade dock frysta kycklingprodukter som är kryddade och benfria som kan göras i denna rätt. Jag kör hela rispaketet i en stor skål med kycklingen fast det blir ju en del mat...!
En burk tonfisk, en burk räkor i lake, curry och peppar. 1 minut i micron. På med pasta och rapsolja.
tankoovich
2014-08-01, 08:44
1kg risgrynsgröt + färska hallon *win*
Edit: godast kall
Pontura1994
2014-08-01, 08:48
Som någon tidigare sagt så kan man göra mycket med tonfisk på burk.
Bara krydda och smeta i en massa såser och kryddor. Tycker också det blir mer ätbart när man micrat tonfisken.
Korvar med ärtsoppa, risgrynsgröt, bruna bönor osv. Stick hål och sug i dig!
Låter äckligt, men är faktiskt helt okej, framför allt sett till arbetsinsats:
släng in fryst torsk/alaska pollock i micron. Kör till det är tinat rakt genom. Häll bort vätskan som blir. Kasta i en burk smaksatt keso, gärna någon av dessa:
http://www.mediabanken.se/WS/Arla/Arla.se/v140/Image.aspx?opvno=wlhgd2unhlatniikpeqhuslq3y000000&itype=Jpg300p http://www.mediabanken.se/WS/Arla/Arla.se/v140/Image.aspx?opvno=zkx7d2zzmhg3butatoldfiei2q000000&itype=Jpg300p
Rör om. Micra. Rör om. Micra. Klart.
zeusden1
2014-08-02, 14:17
Kvarg. Lättare än så blir det inte. 500g ger 350kcal och det är väldigt lätt att variera det.
En annan lätt måltid är 1dl vassle och en 1dl vassle som blandas i en shaker. Lägg till riskakor för extra energi
Kvarg. Lättare än så blir det inte. 500g ger 350kcal och det är väldigt lätt att variera det.
En annan lätt måltid är 1dl vassle och en 1dl vassle som blandas i en shaker. Lägg till riskakor för extra energi
Låter torrt ;)
zeusden1
2014-08-02, 14:33
Låter torrt ;)
Haha sannerligen!
Menade havregryn+vassle+vatten
R Scarpa27
2014-08-02, 20:52
Haha sannerligen!
Menade havregryn+vassle+vatten
Låter trisst :d och inte alls aptitligt :D
1kg risgrynsgröt + färska hallon *win*
Edit: godast kall
+500g minikeso/vaniljkvarg och en proteinbar menar du va ?
tankoovich
2014-08-02, 23:46
+500g minikeso/vaniljkvarg och en proteinbar menar du va ?
BAM, där satt den!
Animalisk
2014-08-02, 23:49
En burk tonfisk, 250gram naturell kvarg + 2 minibaguetter med bregott och salami.
Steckmaestro
2014-08-04, 23:34
Inget illa mot alla som gjort inlägg i tråden, men de maträtterna känns ju inte jätte roliga än så länge ;)
Strö över lite tonfisk på en tallrik med pasta och garnera med olivolja, basilika och (ört)salt.
1kg köttfärs, 1 paket linser, 1 paket bönor (jag föredrar svarta), krossade tomater. Blir typ 2500kcal, 200g kolhydrater, 80g fett, 250g protein. Ät med ris eller potatis så blir det några matlådor för väldigt lite jobb i köket.
Vill du inte tillaga något så tycker jag att mackor funkar bra. Har kört mycket på avokado, lax och feta ett tag.
Reaper123
2014-08-05, 06:34
Vattenkokare+nudlar+smaksatt keso/valfritt tillbehör och du har mat på nolltid!
Kall ostkaka med sylt och ev sprutgrädde om man nu är så pervers =).
Zetas bönsallad, fräst med lite färska kryddor, finhackad rödlök, en skvätt rödvinsvinäger och lite olivolja.
ät som den är eller addera lite bladspenat eller whatever man tycker e gott
Fyra ägg
En burk tonfisk
och ett lager riven ost blir en mycket god tonfiskomelett :)
Krydda efter smak, brukar köra en del allround krydda bland äggen och salta efteråt.
GymJimmy
2014-08-07, 12:31
Omelett på 4 ägg, 1/2 rödlök, Riven ost och skivad kyckling går ju relativt fort.
Kycklingen kan du ju tillaga i ugnen innan om du inte orkar steka.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.