handdator

Visa fullständig version : I vilken miljö tränar du bäst?

Vivaldi
2014-07-28, 21:49
Ja som topic lyder, var lyfter du mest bäst och tyngst.

För mig är det en stereotypisk källarlokal där testosteronet går att gröpa ur luften med sked, svettstanken kan mörda en skunk och de slitna maskinerna ackompanjeras av ramboaffischer och kala betongväggar.

Addera gärna lite tung finsk metal eller powerballader så når jag nivåer jag aldrig kan drömma om på mitt nuvarande gym där jag lyssnar till hardstyle och ibland är rädd för att släppa vikter.

caro
2014-07-28, 21:51
Varsomhelst där det finns rätt utrustning. Och glest med folk.

Dekorationer eller musik spelar ingen roll. Det kan lika gärna vara tyst. Hellre det faktiskt om man ska önska någon miljödetalj.

Rug
2014-07-28, 21:55
Ljust och fräscht, så länge utrustningen är bra (vilket den faktiskt brukar vara). Egen musik i öronen och folk som sköter sitt.

XXXL
2014-07-28, 21:59
Typ såhär

http://www.peacelovelunges.com/wp-content/uploads/2011/03/Picture-22.png

Närmaste jag kan tänka mig i alternativen är en atletklubb som är ljus.

Acosta
2014-07-28, 22:03
Atletklubb såklart

Olegh
2014-07-28, 22:03
Själva träningsmiljön (för styrketräning åtminstone) är en yttepytteliten faktor i hur väl det hela faller ut. Ska jag ändå be om nåt så vill jag vara ensam.

hurril
2014-07-28, 22:04
Eftersom vanliga gym eller typ INGA gym utom atletklubbar längre verkar ha helt vanliga stänger, ställningar och bänkar så måste jag vara snobb och hålla mig till atletklubbar.

Gymägare: är ni cp i bögen?

Rikard Jansson
2014-07-28, 22:15
Eftersom vanliga gym eller typ INGA gym utom atletklubbar längre verkar ha helt vanliga stänger, ställningar och bänkar så måste jag vara snobb och hålla mig till atletklubbar.

Ja. Eller va? :D

hurril
2014-07-28, 22:23
Ja. Eller va? :D

Ja men... jag tränade på en Crossfit-box i uppsala och den erbjöd tusen skitfiffiga saker som jag skulle älska att ha kring mig. TRX, gumiband, bollar, däck, flak, etc etc etc. Men alla bänkar hade något slags stjärtjack för att kunna agera snedbänk också vilket gjorde dem praktiskt taget efterblivet värdelösa. TFW?

cero
2014-07-28, 22:25

+1 vafan. Helt otroligt hur mycket skit vanliga gym är fyllda med.

Mantus
2014-07-28, 22:40
Inledde som 13-årig plutt min träningskarriär i en källarlokal och tränade i olika sådana fram till jag var 19 år. Källarlokaler har därför en särskild plats i mitt hjärta.

Nu, efter några år på fingym i Uppsala, så tränar jag på en tyngdlyftningsklubb i en källare, det är så bra det kan bli.

Petoria
2014-07-28, 22:44
Där det finns:

Lite folk
Bra musik
Hantlar över 60kg
Många bänkställningar
Squat racks

Bonus om det finns:

Rep att klättra i
Däck
Kettlebells

Carlo Fatface
2014-07-28, 22:50
Ja som topic lyder, var lyfter du mest bäst och tyngst.

För mig är det en stereotypisk källarlokal där testosteronet går att gröpa ur luften med sked, svettstanken kan mörda en skunk och de slitna maskinerna ackompanjeras av ramboaffischer och kala betongväggar.

Addera gärna lite tung finsk metal eller powerballader så når jag nivåer jag aldrig kan drömma om på mitt nuvarande gym där jag lyssnar till hardstyle och ibland är rädd för att släppa vikter.

Av ren nyfikenhet;var i v-ås har du tränat? :)

Ajemän
2014-07-28, 22:50
Gym med optiljus, ganska mkt folk och ganska hög värme men frisk luft :)

Värst är när gymmet är tomt och svalt, då vill jag typ vända och gå...

Rikard Jansson
2014-07-28, 22:54
Ja men... jag tränade på en Crossfit-box i uppsala och den erbjöd tusen skitfiffiga saker som jag skulle älska att ha kring mig. TRX, gumiband, bollar, däck, flak, etc etc etc. Men alla bänkar hade något slags stjärtjack för att kunna agera snedbänk också vilket gjorde dem praktiskt taget efterblivet värdelösa. TFW?

Jaha, ja kommersiella gym-ägare har sjukt konstiga idéer för sig.

Linjedomarn
2014-07-28, 23:30

Håller helt med. Varför envisas dem med att ha bänkar som är skapta för allt utom bänkpress. Dessutom har 99% av de vanliga gymmen OL-stänger av någon anledning trots att 95% av besökarna kör klassisk styrketräning med övningar såsom bänk och böj.

koncept
2014-07-28, 23:31
Tillbaka på Friskis denna veckan efter att ha tränat på SL-klubb i ett halvår.
Förutom bänkarna med stjärtjacket så är de där konstiga knäböjsracken med ojusterbara pins långt under parallellt djup och hundra olika fastmonterade stegar att racka stången i en personlig favorit i idioti. Fattar inte hur någon kan ha uppfunnit något så oanvändbart och att det dessutom finns folk som köper in det. DYEL, gymägare?

En riktig ställning så att man faktiskt kan bänka ordentligt borde vara ett krav för att få öppna gym där man ska bedriva styrketräning. Bänkarna med stjärtjacken är så låga att jag får höja upp dem med en massa viktplattor undertill och då går det inte att använda bendriv. Hela ställningen välter nästan också när man rackar stången.

+1 på det om OL-stänger.
Var tvungen att kolla upp skillnaden i ringarnas avstånd mellan OL- och SL-stänger så min greppvidd blev samma som vanligt när jag bänkade.

Loke
2014-07-28, 23:40
Håller helt med. Varför envisas dem med att ha bänkar som är skapta för allt utom bänkpress. Dessutom har 99% av de vanliga gymmen OL-stänger av någon anledning trots att 95% av besökarna kör klassisk styrketräning med övningar såsom bänk och böj.

DET är en bra poäng. Jag blev lite förvånad faktiskt när friskis här inte bara köpte in vanliga OL-stänger, utan även två damstänger och en SL-stång. Det var som att någon plötsligt hade tänkt till över vad en friskisanläggningn faktiskt behöver... Sannolikt satt nog denna person på eleiko snarare än friskis, iofs ;)

Sen har vi/någon iofs lyckats böja SL-stången. Säg den lycka som varar för evigt.

Huungg
2014-07-28, 23:58
Gym med optiljus, ganska mkt folk och ganska hög värme men frisk luft :)

Värst är när gymmet är tomt och svalt, då vill jag typ vända och gå...

Varför vill man ha ganska mycket folk på gymmet? De dagar jag kommer till gymmet och det är tomt känns det som att jag vunnit högsta vinsten på lotto.

Petoria
2014-07-29, 00:10
Varför vill man ha ganska mycket folk på gymmet? De dagar jag kommer till gymmet och det är tomt känns det som att jag vunnit högsta vinsten på lotto.

+1

Tränar på ett gym som har öppet 24/7 nu och brukar alltid gå vid 11 på kvällen för att det ska vara helt tomt

XXXL
2014-07-29, 00:13

Jag tränar bättre om det är galanta damer inne på gymmet, det är bra för testosteronet

mangemani
2014-07-29, 00:37
hemmagym
finns inget bättre än att slippa allt folk som ska fråga en massa, paxa maskiner, lämna svettpölar överallt, uppföra sig som pajaser, som ska glo med mera.
man kan träna när man vill och behöver inte sätta sig i en bil eller på en buss för att ta sig till gymmet. man kan lyssna på vilken musik som helst(är man på gym så dämpas musiken i hörlurarna ned utav metall skrammel, skrik och gymmets musik).
den enda nackdelen är att det är svårt att få en fungerande luftkonditionering och det kan bli varmt, men detta gäller ju bara på sommaren, på vintern så är det bara att öppna fönstret lite och gym rummet är svalt på nolltid.

helt underbart att träna hemma:)

Vivaldi
2014-07-29, 01:09
Av ren nyfikenhet;var i v-ås har du tränat? :)

Kör just nu i Member 24's lokaler tack vare deras eminenta gummimatteytor där man kan stöta och marka likt man vill och behagar
Tidigare tränat på Mjölby Träningsstudio samt Sportlife i Vadstena som håller en förvånansvärt hög klass, det är källargym och tror det är därför jag föredrar dem :/

Carlo Fatface
2014-07-29, 05:35
Kör just nu i Member 24's lokaler tack vare deras eminenta gummimatteytor där man kan stöta och marka likt man vill och behagar
Tidigare tränat på Mjölby Träningsstudio samt Sportlife i Vadstena som håller en förvånansvärt hög klass, det är källargym och tror det är därför jag föredrar dem :/

Ok.Bjurhovda är väl det gym som mest passar in på de kriterierna annars skulle jag tro.

Member är ok för ett modernt gym men finns massor att önska givetvis.

Olympia var ett underbart gym på den tiden det fanns.Gillar du det stereotypa källargymet hade du älskat stället. :)

joelaxelsson
2014-07-29, 05:59
Där adekvat utrustning finns: stänger, bänkar och ställningar av bra kvalisort.

Tyrwing
2014-07-29, 09:27
Atletklubb, källargym samt sportcenter(HPC). Vettigt folk samt bra utrustning.

Timme
2014-07-29, 10:08
atletklubb så klart

Timme
2014-07-29, 10:09
Typ såhär

http://www.peacelovelunges.com/wp-content/uploads/2011/03/Picture-22.png

Närmaste jag kan tänka mig i alternativen är en atletklubb som är ljus.

minus dom stängerna och vikterna dock

Sheogorath
2014-07-29, 10:10
Ljust och fräscht och fitness så att alla mina coola friviktsövningar står ut som hardcore så att jag kan bli mirad.

:D

r1kkie
2014-07-29, 10:12
xSV3tdQ6gWY

Mantus
2014-07-29, 10:15

Mjölby Träningsstudio är ju visserligen inte ett källargym längre sedan ombyggnationen för några år sedan. ;)

Är Sportlife gymmet som ligger i källaren i simhallen? Jag vet att det fanns ett gym där när jag var en liten parvel och tränade jujutsu men det var 16 år sedan.

petersson
2014-07-29, 10:20
Atletklubb tack vare gemenskapen och utrustningen. Det är verkligen tråkigt att träna på gym där folk inte bryr sig om varandras träning.

Alfers
2014-07-29, 10:59
Jag här trodde inte det här om mig själv, men en sak jag märkte när jag bytte från nordic wellness till testo-pumps-källargym var att jag pushade mig själv mycket mer på nw. Att pressa upp dom där sista skakiga böjarna när man visste att pajasen jämte inte ens böjde hälften så tungt eller djupt var ganska tillfredställande.
Till slut blev där så mycket folk att det inte gick att vara där, hände ett par gånger att jag vände i dörren, då går ju vad som helst bättre.

Rikard Jansson
2014-07-29, 11:04
Vissa atletklubbar är ju källargym och vissa inte osv. Gillar mitt eget gym och LTK.

Frantic
2014-07-29, 11:11
En handfull människor runt om mig. Ingen som skriker överdrivet. Människor somlägger tillbaka vikterna efter sig. Schyssta stänger, bänkar och ställningar.

Jag tränar på ett av Göteborgs största gym men ägaren kan knappt ha satt sin fot där eller så vet han helt enkelt inget om träning på gym. Det finns en bra eleikostång, 3 halvböjda stänger med dåligt grepp och en stång som är så böjd att den borde anses som en verklig skaderisk. Dessutom har gymmet en stor boxningsring som i princip aldrig används som kostade motsvarande 10 eleikostänger.

hahavaffan
2014-07-29, 12:20

Gymägare: är ni cp i bögen?:laugh: 10/10.

Vivaldi
2014-07-29, 14:22
Mjölby Träningsstudio är ju visserligen inte ett källargym längre sedan ombyggnationen för några år sedan. ;)

Är Sportlife gymmet som ligger i källaren i simhallen? Jag vet att det fanns ett gym där när jag var en liten parvel och tränade jujutsu men det var 16 år sedan.

Haha Mjölby är ej källare nej, beklagar för min kassa meningsbyggnad.
Sportlife ligger bredvid de gamla jiu-jitsu lokalerna ja, dock mycket bättre numera i Sportlifes regi ;)

spoon
2014-07-29, 14:42
Roligast är det att träna inför NM på atletklubben. Då är det så många bra lyftare som är på väg mot samma mål. Det blir ett bra driv och en skön sammanhållning dom månaderna. Jag trivs bäst på klubben där man träffar samma mäniskor. Det är ett trevligt gäng. Men jag gillar att träna på lite olika gym som omväxling. Förvånande dålig utrustning på många kommersiella gym. Fattar inte varför man envisas med att göra fel när man konstruerar böjrack och bänkar. Det borde ju sälja bättre med saker som man kan använda men det gör det tydligen inte.

z_bumbi
2014-07-29, 14:56
Jag är mer beroende av att det är trevlig stämning och att folk tränar med en målsättning för att tycka gymmet är bra. Min egen träning kan jag utföra på nästan vilket gym som helst om jag bara trivs med de faktorerna.

Fattar inte varför man envisas med att göra fel när man konstruerar böjrack och bänkar. Det borde ju sälja bättre med saker som man kan använda men det gör det tydligen inte.

En sak är att de tillverkas men att någon som är ansvarig för en verksamhet köper in grejerna är ännu mer förvånande.

Sebbe_H
2014-07-29, 18:07
Vartsomhelst helt enkelt