Visa fullständig version : Innan träning, mellanmålsmat
Jag brukar träna vid 16-17 tiden på dagarna och då har det gått flera timmar sedan lunch vid 12. Jag brukar köra en banan och lite yougurt nån timme innan träningen som mellanmål men det känns inte som det räcker. Borde jag kanske käka en macka eller nått samtidigt?
Om du inte tycker det räcker borde du nog det ;D
Jo, självklart ska du äta den där mackan, eller t o m kanske 2-3!
King Grub
2004-03-25, 10:35
Efter så lång tid utan mat är det nog dags för ett riktigt mål mat, av typen lunch eller middag, istället för ett litet mellis.
Tränar också runt 5-tiden, direkt efter jobbet. Innebär att jag käkat lunch vid 12-13-tiden och sedan bara ett snabbt mellanmål. Inte direkt möjlighet att gå ifrån på jobbet och ta "en till lunch". Så vad föreslår ni? Nåt som går snabbt och som ger schyst och bra med energi.
Att dra hem och käka innan gymmet är inget alternativ, så inga såna svar tack.
Originally posted by daja
Tränar också runt 5-tiden, direkt efter jobbet. Innebär att jag käkat lunch vid 12-13-tiden och sedan bara ett snabbt mellanmål. Inte direkt möjlighet att gå ifrån på jobbet och ta "en till lunch". Så vad föreslår ni? Nåt som går snabbt och som ger schyst och bra med energi.
Går ju alltid att ta med matlådor.
Keso/kesella/tonfisk etc. går ju också att köpa ute.
Jag själv käkar lunch vid 12.30 och tar ett "mellanmål" vid ca15.15.
Det består oftast av ca150g kyckling filé eller likvärdigt+ca 80g bulgur eller likvärdigt+ 15g rapsolja.
Sedan tränar jag vid 17.:bpump:
King Grub
2004-03-25, 13:55
Då tar man en matlåda med "en till lunch" i. Vill man ha bra resultat får man göra vissa uppoffringar i tid och bekvämlighet. Det går inte och tro att man köpa en arraksboll i automaten i cafeterian och bygga på. ;)
Originally posted by King Grub
Då tar man en matlåda med "en till lunch" i. Vill man ha bra resultat får man göra vissa uppoffringar i tid och bekvämlighet. Det går inte och tro att man köpa en arraksboll i automaten i cafeterian och bygga på. ;)
Attans, jag som lever på arraksbollar och sirap! Är ju så smidigt att bara trycka i sig sånt, speciellt när man e lat som ett djur.
;)
Hade jag kunnat käka "medhavd matlåda" på jobbet hade jag ju inte undrat över något bra mellanmål!
Kan inte pga jobbet bara vandra iväg på eftermiddagen och trycka i mig ett mål mat. Det måste tyvärr gå fort och ätas vid skrivbordet.
Men finns de inget man snabbt kan trycka i sig som ger lite schyst me energi så får jag väl fortsätta vara den räka jag e!
:D
Medhavd matlåda med tex ris och kyckling,pastasallad med kalkon el liknande går alldeles utmärkt att äta, KALL, sittandes vid skrivbordet..Äter själv vid skrivbordet flera ggr/dag från medhavda matlådor och det tar inte många minuter..Så jag förstår inte riktigt problemet :rolleyes:
Eller så säger man bara till chefen att man ska gå och äta i 10-15 minuter och frågar om hon/han vill ha något från fikarummet.
Ok, ja kyckling låter ju inte helt fel. Men hur länge håller det sig utan kylskåp? Inte alltid jag sitter så jag har tillgång till kylskåp.
Men jag tror det får bli nog om mig nu, jag får hitta på något på egen hand helt enkelt.
Tack för alla hjälpsamma svar!
:thumbup:
Ok, ja kyckling låter ju inte helt fel. Men hur länge håller det sig utan kylskåp? Inte alltid jag sitter så jag har tillgång till kylskåp.
Men jag tror det får bli nog om mig nu, jag får hitta på något på egen hand helt enkelt.
Tack för alla hjälpsamma svar!
:thumbup:
Jag har mina lådor stående hela dagen utan kylskåp..och än har jag inte blivit dålig..:D
Originally posted by tinus
Jag har mina lådor stående hela dagen utan kylskåp..och än har jag inte blivit dålig..:D
Kanske ingen risk att det blir för varmt om man bor i Sundsvall?
Snarare så att du får tina kycklingen efter att den legat framme i igloon en hel dag va?
;)
Nej, men man kanske skulle testa nåt sånt då. Man vet ju att kyckling ska vara extra känsligt så därför har jag inte direkt chansat.
Ett duktigt lass makaroner är inte helt fel en stund innan träningen...:eating:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.