Visa fullständig version : Hjälp med deff!
deffhjälp
2014-07-21, 18:00
Tja! Jag har tänkt att påbörja min första deff nu väger ca 83kg 175cm lång ganska fet i spegeln enligt mig. Vill gå ner tills jag är nöjd helt enkelt. Men jag vet inte vad jag ska äta och jag skulle bli väldigt glad om nån här skulle kunna slå ihop ett kostschema till mig eller något (vet ej hur mycket jag ska äta eller vad jag ska äta). Jag är ute och springer 2 gånger i veckan och gym 4 gånger i veckan (börja nyss) målet är att få en vältränad och snygg kropp! Tack på förhand.
vicarious
2014-07-21, 18:33
Det är lika bra att lära sig grunderna själv. Du kommer att ha nytta av det resten av livet.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Ät mindre portioner, och välj saker som är snålare på energi. Titta på innehållsförteckningar så ser du hur många kalorier saker innehåller per 100 g.
När du drar ned den totala mängden kalorier så går du ned i vikt.
deffhjälp
2014-07-21, 18:42
Ät mindre portioner, och välj saker som är snålare på energi. Titta på innehållsförteckningar så ser du hur många kalorier saker innehåller per 100 g.
När du drar ned den totala mängden kalorier så går du ned i vikt.
Hur många kalorier ska jag äta per dag då?
Hur många kalorier ska jag äta per dag då?
Du behöver inte räkna. Om du är viktstabil nu så vet du ju att du äter ungefär lika mycket varje dag, eller sett över t ex en vecka. Dra ned på den mängden och välj mer energisnåla alternativ. Undvik skräpmat så mycket det går.
deffhjälp
2014-07-21, 18:52
Du behöver inte räkna. Om du är viktstabil nu så vet du ju att du äter ungefär lika mycket varje dag, eller sett över t ex en vecka. Dra ned på den mängden och välj mer energisnåla alternativ. Undvik skräpmat så mycket det går.
Tack, har hållt på så ett tag nu faktiskt att inte räkna och äta mindre portioner osv, men jag känner att jag har tappat i styrka gör man det under deff? Och hur länge kommer de ta tills man blir vältränad om man är lite överviktig?
Du måste styrketräna ordentligt samtidigt som du går ned i vikt om du vill bibehålla all muskelmassa. Sedan kan man tappa styrka ändå, om man går ned för snabbt eller om träningen är kass.
Och hur länge kommer de ta tills man blir vältränad om man är lite överviktig?
Helt omöjligt att säga. Men testa att gå ned 10 KG så kommer det se mycket bättre ut. Jag är själv 176 cm och innan jag började lyfta vikter vägde jag 67 KG i riktigt bra form. Riktigt så lätt behöver du inte bli för att se bra ut, men runt 75 KG blir nog bra till en början.
deffhjälp
2014-07-21, 20:04
Du måste styrketräna ordentligt samtidigt som du går ned i vikt om du vill bibehålla all muskelmassa. Sedan kan man tappa styrka ändå, om man går ned för snabbt eller om träningen är kass.
Helt omöjligt att säga. Men testa att gå ned 10 KG så kommer det se mycket bättre ut. Jag är själv 176 cm och innan jag började lyfta vikter vägde jag 67 KG i riktigt bra form. Riktigt så lätt behöver du inte bli för att se bra ut, men runt 75 KG blir nog bra till en början.
Tack så mycket!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.