Visa fullständig version : Balans i styrka
Måste fråga om "balans i kroppen", eller snarare "jämn styrka", vilket jag strävar efter.
Mina nuvarande träningsvikter är:
bänkpress 45 kg (3x5)
knäböj 70 kg (3x5)
marklyft 70 kg (3x5)
Någon som kan uttala sig om det är ungefär "jämnstarkt", eller borde jag lägga mer krut på någon del (med målet balans då)?
(Jag har tränat på gym fem månader, de fyra första bara maskiner, sen en månad med fria vikter. Kvinna, 40+).
Mackie Messer
2014-07-15, 07:13
Det ser bra ut. Efter fem månader så behöver du inte oroa dig om något sådant. Oftast tjänar man på att försöka öka så bra som möjligt i respektive övning istället för att försöka uppnå nån slags perfekt balans mellan olika övningar för någon sådan perfekt balans existerar inte.
Håller med ovan. Men för guds skull, se till att du inte blir starkare i bänk än böj.
Oftast tjänar man på att försöka öka så bra som möjligt i respektive övning istället för att försöka uppnå nån slags perfekt balans mellan olika övningar för någon sådan perfekt balans existerar inte.
Ja, det har ju inte gått så lång tid precis, och jag har tänkt köra på samma sätt i alla fall ett halvår till, om det verkar som det går framåt överallt i alla fall.
Håller med ovan. Men för guds skull, se till att du inte blir starkare i bänk än böj.
Haha, jag tror risken är liten. Jag har någon slags vision om att komma till 150 kg i knäböj, samma som för många år sen. Men jag vet inte hur realistiskt det är. I bänkpress tror jag inte riktigt på det. ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.