Logga in

Visa fullständig version : Starving Cancer: Ketogenic Diet a Key to Recovery

Agitator
2014-07-13, 12:37
Har denna varit uppe tidigare? Sändes för ett år sedan hos CBN.

Dags att sluta gaina på gymmet ifall man inte vill ha cancer? Jobbigt läge!

3vYxOztmmfM

Fredszky
2014-07-13, 12:47
Intressant, men det borde fått mer genomslag än det fått om det nu stämmer..?

Starvation
2014-07-13, 12:49
Trodde det var avfärdat att cancer endast gick på glukos?

PureWhey
2014-07-13, 12:55

Det är det, ska se om jag hittade en bra artikel jag läste för ett tag sedan...

F.ö. kan man gaina på ketogena dieter också.

Agitator
2014-07-13, 12:55
Intressant, men det borde fått mer genomslag än det fått om det nu stämmer..?

Någonstans borde det ha någon sanning iaf, gubben om han nu inte fejkat det hela tillsammans med läkarna borde ju tala sanning.

Har då hans cancer helt försvunnit så är det ju rätt intressant. Ifall nu påståendet att mer än en läkare tittat på honom och sagt att han kommer dö inom tre månader. Switchar till ketogenisk diet och voila, cancern borta och överlever.

Hmmmm hmmm hmm..

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23837760

Abstract

As the link between obesity and metabolic syndrome and cancer becomes clearer, the need to determine the optimal way to incorporate dietary manipulation in the treatment of cancer patients becomes increasingly important. Metabolic-based therapies, such as caloric restriction, intermittent fasting and a ketogenic diet, have the ability to decrease the incidence of spontaneous tumors and slow the growth of primary tumors, and may have an effect on distant metastases in animal models. Despite the abundance of preclinical data demonstrating the benefit of dietary modification for cancer, to date there are few clinical trials targeting diet as an intervention for cancer patients. We hypothesize that this may be due, in part, to the fact that several different types of diet modification exist with no clear recommendations regarding the optimal method. This article will delineate three commonly used methods of dietary manipulation to assess the potential of each as a regimen for cancer therapy.

Agitator
2014-07-13, 12:56

Blir man inte fet väldigt mycket snabbare? Kul att gaina men bli fet samtidigt så fort man ska äta. Eller kan man gaina på underskott menar du?

PureWhey
2014-07-13, 13:06
Blir man inte fet väldigt mycket snabbare? Kul att gaina men bli fet samtidigt så fort man ska äta. Eller kan man gaina på underskott menar du?

Eh, va?

proteinsynthesis
2014-07-13, 13:16

Finns olika typer av cancer, med olika metabolism

Starvation
2014-07-13, 13:18

Hade för mig det. Ska leta med.

proteinsynthesis
2014-07-13, 13:26

Någonstans borde det ha någon sanning iaf, gubben om han nu inte fejkat det hela tillsammans med läkarna borde ju tala sanning.

Har då hans cancer helt försvunnit så är det ju rätt intressant. Ifall nu påståendet att mer än en läkare tittat på honom och sagt att han kommer dö inom tre månader. Switchar till ketogenisk diet och voila, cancern borta och överlever.

Hmmmm hmmm hmm..

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23837760

http://www.bc.edu/schools/cas/biology/facadmin/seyfried.html

Seyfried har forskat mycket inom detta område.

Sedan måste man även skilja på att inte utveckala cancer och minska tillväxten.

Agitator
2014-07-13, 13:46
Eh, va?

Du tänkte att man bara skulle äta kött? Fett ska väl ingå i en ketogenisk diet?

Tänkte att äter man en keto diet så blir det väl massa ost och ägg samt fisk osv.

PureWhey
2014-07-13, 13:47
Du tänkte att man bara skulle äta kött? Fett ska väl ingå i en ketogenisk diet?

Tänkte att äter man en keto diet så blir det väl massa ost och ägg samt fisk osv.

Jag skrev en ketodiet...?

Skickat ifrån böjracket

Agitator
2014-07-13, 13:53
Jag skrev en ketodiet...?

Skickat ifrån böjracket

Yes you did. Bara jag som inte har full koll på hur bra det går att gaina styrka eller volym på keto. Men går nog bra när jag tänker lite på hur det hela ersätter carbsen och man inte överäter allt för mycket.

PureWhey
2014-07-13, 14:03
Yes you did. Bara jag som inte har full koll på hur bra det går att gaina styrka eller volym på keto. Men går nog bra när jag tänker lite på hur det hela ersätter carbsen och man inte överäter allt för mycket.

Man behöver ju inte överäta för att man skippar kolisar?
Du får i dig protein fortf = gainz.

Skickat ifrån böjracket

svag74
2014-07-13, 14:07
I framtiden kanske allt löser sig, mycket saker på gång nu känns det som, kanske framförallt detta?

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/genombrott-for-ny-cancermedicin

Starvation
2014-07-13, 14:29
I framtiden kanske allt löser sig, mycket saker på gång nu känns det som, kanske framförallt detta?

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/genombrott-for-ny-cancermedicin

Haha a det kommer lösa sig tillslut. Nästa problem är la bakterier som från roama fritt eftersom dom blir resistenta mot allt just nu.

Hoppas att dom hittat ngt i artikeln du länka.