handdator

Visa fullständig version : Krasch sa Allan. Audi till himlen gick.

Desertrat
2014-07-11, 18:58
Kort sagt var med om en tämligen brutal trafikolycka igår.

Skulle köra ut och hämta en bok på bibblan och när vi precis lagt i ettan och kört framåt så drämmer en sänkt, guldfärgad V70 med full kraft i Höger C-panel (höger sida bakom bakhjulet) och får audin att sno runt som en jävla jojo på vägen, och ränner rätt in i vårt staket och krossar mer än 4 meter staket iniinan den studsar ut på vägen igen efter att ha ramponerat den sista.
Stolpar på 30 cm i diameter och som är nergrävda mer än en halvmeter.
Sista jag minns innan kraschen är jag hinner sätta fast bilbältet, och nästa jag minns är när fronten pekar mot E20 och ser den förbannade Volvon i diket på motsvarande sidan.
Volvon totalt demolerad i fronten.
Hinner kort kolla in skadorna på bilen innan ambulansen kommer och börja med att ta hand om gubben som kastats in i baksätet från förarplats, avsvimmad.
Nyper honom till att vara närvarande och som sedan ambulanspersonalen tar hand om.
Akuten nästa, och jag har fått en förbannat öm bröstkorg och att axeln och skallen slagit i B-stolpen.
Gubben har tre brutna revben ett nyckel ben som smällt av i olyckan.
Så nu är gräsänka i huset med gubben på sjukan, för att övervakas.

Audins öde är beseglad, den kommer aldrig mer att gå på svenska vägar.
Så nu tar tjafset med konvalecens och försäkringsolag och all annan skit över.....

shadowfire
2014-07-11, 19:14
Kort sagt var med om en tämligen brutal trafikolycka igår.

Skulle köra ut och hämta en bok på bibblan och när vi precis lagt i ettan och kört framåt så drämmer en sänkt, guldfärgad V70 med full kraft i Höger C-panel (höger sida bakom bakhjulet) och får audin att sno runt som en jävla jojo på vägen, och ränner rätt in i vårt staket och krossar mer än 4 meter staket iniinan den studsar ut på vägen igen efter att ha ramponerat den sista.
Stolpar på 30 cm i diameter och som är nergrävda mer än en halvmeter.
Sista jag minns innan kraschen är jag hinner sätta fast bilbältet, och nästa jag minns är när fronten pekar mot E20 och ser den förbannade Volvon i diket på motsvarande sidan.
Volvon totalt demolerad i fronten.
Hinner kort kolla in skadorna på bilen innan ambulansen kommer och börja med att ta hand om gubben som kastats in i baksätet från förarplats, avsvimmad.
Nyper honom till att vara närvarande och som sedan ambulanspersonalen tar hand om.
Akuten nästa, och jag har fått en förbannat öm bröstkorg och att axeln och skallen slagit i B-stolpen.
Gubben har tre brutna revben ett nyckel ben som smällt av i olyckan.
Så nu är gräsänka i huset med gubben på sjukan, för att övervakas.

Audins öde är beseglad, den kommer aldrig mer att gå på svenska vägar.
Så nu tar tjafset med konvalecens och försäkringsolag och all annan skit över.....

du står för kolos mest märkliga inlägg överlag, märklig[tm].. om nu olyckan faktiskt ägde rum så hoppas samtliga involverade är ok.

Desertrat
2014-07-11, 19:46
du står för kolos mest märkliga inlägg överlag, märklig[tm].. om nu olyckan faktiskt ägde rum så hoppas samtliga involverade är ok.
Nog fan har det hänt alltid.

Vi är alla OK, tack och lov, men samtidigt är jag arg på den ynglingen som körde Volvon.

Gubbens konvalecens kommer att bli rätt lång tyvärr, och mina bröstsmärtor lär väl knappast släppa i första taget heller.
Framför allt hoppas jag att det ändrar kommunens inställning och sätter upp farthinder här.
Innan det sker någon dödsolycka.
Gubben ligger på sjukhuset och ligger på övervakning på grund av dem multipla revbensbrotten och nyckelbenet, liksom dem inre blödningarna han fick vid kraschen.
Själv hemma med mina smärtor som jag knappast uppskattar.
Speciellt som högra armen inte har full rörlighet utan smärta.
kan knappt lyfta vår lilla tik utan att det gör ont då pratar vi om c:a 5 kg.
Det finns foton på den skada Vraket efter Audin ställde till efter kollisionen.

Desertrat
2014-07-11, 20:16
https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/10525693_328480820644506_6236395870322400198_n.jpg
Stolparna håller 30 cm och är nergrävda över en halvmeter, så det kanske säger något om smällens magnitud?
Staketdelen har flygit in och knäckt flaggstången.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10502258_328481237311131_4408991599947437751_n.jpg

Nog fan har det hänt alltid.

Vi är alla OK, tack och lov, men samtidigt är jag arg på den ynglingen som körde Volvon.

Gubbens konvalecens kommer att bli rätt lång tyvärr, och mina bröstsmärtor lär väl knappast släppa i första taget heller.
Framför allt hoppas jag att det ändrar kommunens inställning och sätter upp farthinder här.
Innan det sker någon dödsolycka.
Gubben ligger på sjukhuset och ligger på övervakning på grund av dem multipla revbensbrotten och nyckelbenet, liksom dem inre blödningarna han fick vid kraschen.
Själv hemma med mina smärtor som jag knappast uppskattar.
Speciellt som högra armen inte har full rörlighet utan smärta.
kan knappt lyfta vår lilla tik utan att det gör ont då pratar vi om c:a 5 kg.
Det finns foton på den skada Vraket efter Audin ställde till efter kollisionen.

shadowfire
2014-07-11, 20:22
hoppas det löser sig för samtliga inblandade iaf, ser ut att ha varit en go smäll.

å ta alltid på bältet innan ettans växel läggs i.

Desertrat
2014-07-11, 20:25
hoppas det löser sig för samtliga inblandade iaf, ser ut att ha varit en go smäll.

å ta alltid på bältet innan ettans växel läggs i.
Jag tackar Gud att jag idag kan sitta här och skriva det här.
Det finns bilder på Audin och Volvon med, men dem får jag inte före Måndag.

jag vågar inte tänka på det....

PS: jag har vanan att ta på mig bältet direkt så fort jag sätter mig i bilen om jag skall åka någonstans.
Kraschen hördes över hela byn vad det sades till mig idag.
På den första bilden stod Audin på tvären över vägen med passagerarsidan utåt och med bakhjulet stukat i 30 graders vinkel från marken med hela högersidans C-panel fullständigt mosad, var Audin nu finns vet jag inte men det får jag ta sedan när det börjar reda ut sig med försäkringsbolagen som berörs....
Just nu vill jag bara försöka skapa mig en bild av vad fan som egentligen hände.

Mental
2014-07-11, 23:03
Kom bilen på den större vägen när du for ut från din utfart? Tänkte så du inte får problem med utfartsregeln med försäkringsbolaget. För då kommer de nog mena att du ska lämna företräde.

mottat
2014-07-12, 01:59
Kom bilen på den större vägen när du for ut från din utfart? Tänkte så du inte får problem med utfartsregeln med försäkringsbolaget. För då kommer de nog mena att du ska lämna företräde.

Dom mena? det är väl givet att han ska det såfall.

F Ultra
2014-07-12, 02:24

Han fick ju smällen i höger sida så rimligen är det högerregeln som gäller och desertrat kommer att ses som ansvarig av försäkringsbolaget.

edit: möjligt att jag tolkade ditt inlägg fel också :)

Mental
2014-07-12, 07:20

Han fick ju smällen i höger sida så rimligen är det högerregeln som gäller och desertrat kommer att ses som ansvarig av försäkringsbolaget.

edit: möjligt att jag tolkade ditt inlägg fel också :)

Kommer man från en utfart gäller utfartsregeln, inte högerregeln. Och inget är självklart. Om personen i den andra bilen körde vårdslöst kommer den ses som vållande även om den har företräde.

Edit: Då det är personskador blir det ju polissak, så förlopp och vållande kommer klaras upp där, men det är ju bra att ha filat på sin historia när det är dags att redovisa händelseförloppet.

G_lund
2014-07-12, 07:43
Kommer man från en utfart gäller utfartsregeln..

Precis vad jag tänkte.
Desertrat skriver ju att de just lagt i ettan och att det är deras staket som gått sönder.

Huvudsaken är att du och gubben är relativt oskadda ts, det kunde gått mycket värre. Tänk om bilen kört in i er nån meter längre fram i höjd med framdörren..

F Ultra
2014-07-12, 11:16
Kommer man från en utfart gäller utfartsregeln, inte högerregeln. Och inget är självklart. Om personen i den andra bilen körde vårdslöst kommer den ses som vållande även om den har företräde.

Edit: Då det är personskador blir det ju polissak, så förlopp och vållande kommer klaras upp där, men det är ju bra att ha filat på sin historia när det är dags att redovisa händelseförloppet.

Fast det är väl fortfarande desertrat som kör ut från sin utfart och då är ju utfartsregeln och högerregeln exakt samma sak i detta fallet eftersom det small i höger sida. Utfartsregeln säger ju bara att desertrat har väjningsplikt även mot trafiken från vänster sida (vilket alltså inte är aktuellt i detta fallet).

Spiffy
2014-07-12, 11:58
Desertrat måste väl ha kört ut och svängt höger, och volvon kommit från vänster om audin ska ha kunnat komma in genom staketet efter smällen.

Desertrat
2014-07-12, 17:47
Precis vad jag tänkte.
Desertrat skriver ju att de just lagt i ettan och att det är deras staket som gått sönder.

Huvudsaken är att du och gubben är relativt oskadda ts, det kunde gått mycket värre. Tänk om bilen kört in i er nån meter längre fram i höjd med framdörren..
jag vågar bara inte tänka på det.
Jag hade knappast suttit här vid datorn om det skett.
Pratade lite med grannarna och hela byn lär ha hört smällen.

Och turligt nog tog smällen där bilen var som starkast och att bilen roterade vilket kan ha minskat anslagskraften (som ju var tillräckligt brutalt ändå som det var...).

Hälsade på gubben på sjukan igår och han mådde inte hundra precis.
Han ringde idag och det hördes att han hade ont så in i bomben.
skall försöka ta mig till Lidköping i morgon för att hälsa på honom.

Spiffy: Fronten på Audin var intakt men att Audin förstörde det där när den slog en rundpall efter kraschen, så det är Audins bakdel som vält staketet.

Minimjölk
2014-07-13, 09:55
Denna tråden i kombination med otrohetstråden nyligen...
Du bör nog fundera lite över vad du publicerar för allmänheten.
I all välmening

Desertrat
2014-07-13, 10:34
Denna tråden i kombination med otrohetstråden nyligen...
Du bör nog fundera lite över vad du publicerar för allmänheten.
I all välmening

Jo men det här är tämligen oskyldigt, Nåja.
Tack för omtanken i alla fall.

Bor en bra bit från Lidköping så......